×

تصویبنامه درباره رسمی نمودن مستخدمین پیمانی

تصویبنامه درباره رسمی نمودن مستخدمین پیمانی

تصویبنامه-درباره-رسمی-نمودن-مستخدمین-پیمانی
شماره 724/7
سازمان امور اداری و استخدامی کشور

هیئت وزیران دولت موقت انقلاب اسلامی در جلسه مورخ 27/1/1358 بنا به پیشنهاد شماره 3027/6 مورخ 28/12/1358 سازمان امور اداری و استخدامی کشور مصوب 2/10/1357 را به شرح زیر تصویب نمودند :
ماده 1- وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی مشمول قانون استخدام کشوری مکلفند بر اساس این آئین نامه آئین نامه نسبت به تبدیل به رسمی مستخدمین پیمانی و همچنین کارکنانی که برای انجام تمام وقت در مقابل دریافت دستمزد به کار گمارده و در تاریخ 2/10/1357 در خدمت داشته اند اقدام نمایند .
مستخدمین و کارکنان مذکور که واجد شرایط تبدیل رسمی هستند باید درخواست کتبی خود را مبنی بر تبدیل وضع به رسمی و اجرای مقررات قانون استخدام کشوری حداکثر ظرف شش ماه از تاریخ تصویب این آئین نامه به وزارتخانه یا سازمان متبوع تسلیم نمایند .
ماده 2- تاریخ اجرای این آئین نامه در مورد مستخدمین و کارکنان مشمول ماده 150 قانون استخدام کشوری 1/7/1357 می باشد و در مورد آن دسته از مستخدمین و کارکنان مشمول ماده مذکور که بعد از 1/7/1357 تا تاریخ 2/10/1357 به خدمت گمارده شده اند تاریخ ورود به خدمت آنان خواهد بود .
ماده 3- گروه شغلی مشمولین این آئین نامه که واجد حداقل شرط تحصیلی مندرج در ماده 14 قانون استخدام کشوری نمی باشند در مشاغل رشته خدمات تخصیص رشته خدمات تخصیص یافته و طبق مقررات مربوط به تطبیق و تبدیل شدگان مندرج در شرایط احراز رشته های شغلی این رشته درباره آنان عمل خواهد شد .
ماده 4- منظور از خدمت تمام وقت انجام وظیفه برابر ساعات کار مستخدمین رسمی در وزارتخانه یا سازمان مربوط است .
ماده 5- مستخدمین و کارکنان موضوع این آئین نامه در پایه یک گروه مربوط قرار می گیرند و در صورتیکه دارای سابقه خدمت دولتی باشند به ازاء هر دو سال سابقه خدمت دولتی تمام وقت یک پایه به آنان داده میشود . کسری خدمت دو سال در ترفیع بعدی منظور خواهد شد .
ماده 6- ملا ک تشخیص سوابق خدمت دولتی در احتساب گروه و پایه مدارک و احکام موجود در سازمانهای مربوط میباشد .
ماده 7- مشمولین این آئین نامه که در تاریخ 2/10/1357 در یک وزارتخانه یا مؤسسه دولتی مشمول قانون استخدام کشوری مشغول بکار بوده و بعد از تاریخ مذکور در وزارتخانه یا مؤسسه دولتی دیگر مشمول قانون مذکور به کارگمارده شده باشند توسط وزارتخانه یا مؤسسه محل خدمت تبدیل وضع می یابند .
ماده 8- مستخدمین و کارکنانی که در تاریخ 2/10/1357 در خدمت یکی از وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی مشمول قانون استخدام کشوری بوده و بعد از تاریخ مذکور از خدمت وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی خارج شده باشند در صورتیکه ظرف مهلت مقرر در ماده یک این آئین نامه درخواست کتبی خود را مبنی بر تبدیل وضع به رسمی به وزارتخانه یا سازمانی که در تاریخ 2/10/1357 در آن مشغول به خدمت بوده تسلیم نمایند از تاریخ تسلیم درخواست با رعایت مقررات مربوط تبدیل وضع می یابند .
ماده 9- عدم اشتغال به خدمت در تاریخ 2/10/1357 در موارد زیر مانع تبدیل وضع نخواهد بود .
1 - بیماری
2 - مواردی که مشمولین این آئین نامه از طرف مراجع صلاحیتدار تحت تعقیب قرار گرفته باشند در صورت صدور قرار موقوفی تعقیب یا صدور حکم برائت از مراجع مذکور .
3 - سایر مواردیکه رابطه خدمتی قطع نشده باشد .
ماده 10- وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی مشمول قانون استخدام کشوری مکلفند نسبت به انتقال کشور بازنشستگی و حق بیمه پرداختی مربوط به سواری خدمت دولتی افرادی را که به رسمی تبدیل می شوند اعم از سهم آنان و دولت و کارفرما از صندوق های مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری اقدام نمایند .
تبصره 1- کلیه سوابق خدمت دولتی که کشور مربوط به آن طبق این ماده به صندوق بازنشستگی کشوری انتقال می یابد از لحاظ بازنشستگی و وظیفه جزو خدمت رسمی محسوب می گردد .
تبصره 2- با افرادی که کشوری بابت سوابق خدمت دولتی گذشته خود پرداخت نکرده باشند طبق ماده 85 قانون استخدام کشوری و تبصره های آن رفتار خواهد شد . مبنای تعیین کسور بازنشستگی بابت سوابق مذکور اولین حقوق گروه و پایه ای است که در تاریخ تبدیل وضع به رسمی به آنان تعلق می گیرد .
ماده 11- کمیته های اجرائی مرحله دوم در وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی مشمول قانون استخدام کشوری مسئول اجرای این آئین نامه می باشند .
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است .
نخست وزیر

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 9965

تاریخ تصویب : 1358/01/27

تاریخ ابلاغ : 1358/02/23

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.