×

آئین نامه اجرائی ماده (7) قانون تنظیم بخشی ازمقررات مالی دولت

آئین نامه اجرائی ماده (7) قانون تنظیم بخشی ازمقررات مالی دولت

آئین-نامه-اجرائی-ماده-(7)-قانون-تنظیم-بخشی-ازمقررات-مالی-دولت

وکیل


شماره 9354/ت 26556ه 22/3/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 19/3/1381 بنا به پیشنهاد شماره 10873/1116/56 مورخ 4/3/1381 وزارت امور اقتصادی و دارائی وبه استناد ماده (7) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380 - آئین نامه اجرائی ماده (7) قانون یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- تعاریف
الف - وجوه اداره شده : اعتباراتی است که طی قراردادهای منعقده شده با بانکهای عامل در اختیار آنها قرار می گیرد تا با نظارت دولت برای سرمایه گذاری در جهت اهداف قوانین برنامه های توسعه و بودجه به صورت تسهیلات در اختیار اشخاص حقیقی وحقوقی غیر دولتی قرار دهند.
ب - واگذارنده اعتبار: دستگاه اجرای ( ملی یا استانی ) است که با عقد قرارداد با بانک عامل اعتبارات لازم را در اختیار بانک قرار می دهد.
ج - بانک عامل : بانک یا موسسات اعتباری است که به حکم قانون یا با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده و طرف قرارداد واگذارنده اعتباراست .
ماده 2- واگذارنده اعبتار موظف است طبق مفاد موافقتنامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و براساس قرارداد منعقد شده با بانک عام اعتبارات مربوط به وجوه اداره شده را در اختیار بانک عامل قرار دهد.
ماده 3- ذیحساب دستگاه واگذارنده اعتبار موظف است وجوه پرداختی به بانک عامل را به هزینه قطعی منظور نماید.
ماده 4- بانک موظف است سود حاصل از وجوه مذکور و مبالغ دریافت یاز بابت بازپرداخت اقساط تسهیلات موضوع این آئین نامه را به حساب خاصی که توسط خزانه داری کل افتتاح می گردد واریز نماید تا به حساب درآمد عمومی کشور منظور گردد.
ماده 5- معادل وجوه واریزی به حساب خزانه از محل اعتبارات مربوط در قوانین بودجه سنواتی در قالب وجوه اداره شده دراختیار دستگاه های اجرائی ذیربط قرار می گیرد.
ماده 6- بانک عامل و واگذارنده اعتبار موظف هستند حسابهای مربوط به وجوه اداره شده را به صورتی نگهداری کنند که در هر زمان اطلاعات مربوط به مصرف آن به تفکیک اصل و سود تسهیلات اعطاء شده و اقساط معوق و میزان وجوه اداره شده مصرف شده قابل تحصیل باشند.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16691

تاریخ تصویب : 1381/03/19

تاریخ ابلاغ : 1381/04/01

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.