×

در مورد تخلفات موضوع قانون تعزیرات حکومتی منتقل الیه واحد کسبی مسئول و پاسخگوی ید قبلی خود نمی باشد

در مورد تخلفات موضوع قانون تعزیرات حکومتی منتقل الیه واحد کسبی مسئول و پاسخگوی ید قبلی خود نمی باشد

در-مورد-تخلفات-موضوع-قانون-تعزیرات-حکومتی-منتقل-الیه-واحد-کسبی-مسئول-و-پاسخگوی-ید-قبلی-خود-نمی-باشد

وکیل


سئوال 1- چنانچه صاحب مغازه دارای شاگرد بوده و شاگرد مذکور به فروشندگی بپردازد، مسئول تخلفات ذکر شده در قانون تعزیرات حکومتی مصوب سال 1367 شاگرد مغازه است یا صاحب مغازه ؟
سئوال 2- چنانچه صاحب مغازه مرتکب یکی از تخلفات موضوع قانون تعزیرات حکومتی مانند گرانفروشی یا کم فروشی و غیره شود و پس مغازه را به دیگری منتقل نماید آیا منتقل الیه پاسخگوی ید قبلی خود خواهد بودیا خیر؟ و اگر منتقل الیه نیز تخلف نمایدآیا تخلف اول محسوب می شود یا تخلف برای بار دوم ؟
شماره وتاریخ نظریه 1151/7-1/3/1378

نظریه اداره کل حقوقی و تدوین قوانین
1- مستفاد از قانون تعزیرات حکومتی مصوب سال 1367 ومجازاتهائی که برای اکثر تخلفات ذکر کرده آنستکه صاحب پروانه و در مورد اشتغال بدون پروانه ، صاحب مغازه و محل کسب مسئول است نه شاگرد یا شاگران او زیرا شاگرد مغازه با دریافت مزد از صاحب مغازه بنا به دستور او به فروشندگی می پردازد.
2- چنانچه صاحب پروانه یا صاحب مغازه مرتکب یکی از تخلفات موضوع قانون تعزیرات حکومتی شوند مانند گرانفروشی یا کم فروشی و ... و سپس مغازه را به دیگری منتقل نمایند0 منتقل الیه مسئول و پاسخگوی ید قبلی خود نمی باشد و در صورتیکه منتقل الیه مرتکب تخلف شود0 این تخلف برای بار دوم محسوب نمی گردد زیرا (واحد) مذکور در قانون مورد بحث ناظر به مغازه و فروشگاه نبوده وناظر به شخص متصدی آن واحد است .

نقل از روزنامه رسمی شماره 16691مورخ 1/4/1381

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 1151

تاریخ تصویب : 1378/03/01

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.