×

لایحه قانونی راجع به لغو مالکیت اراضی موات واقع بین محدوده بیست و پنج ساله قانونی شهر تهران و حریم استحفاظی آن

لایحه قانونی راجع به لغو مالکیت اراضی موات واقع بین محدوده بیست و پنج ساله قانونی شهر تهران و حریم استحفاظی آن

لایحه-قانونی-راجع-به-لغو-مالکیت-اراضی-موات-واقع-بین-محدوده-بیست-و-پنج-ساله-قانونی-شهر-تهران-و-حریم-استحفاظی-آن
شماره 10958 6/2/1359
وزارت کشاورزی و عمران روستائی
لایحه قانونی راجع به لغو مالکیت اراضی موات واقع بین محدوده بیست و پنج ساله قانونی شهر تهران و حریم استحفاظی آن که در جلسه مورخ 6/1/59 به تصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است به ضمیمه یک نسخه نقشه مربوط پیوست ابلاغ میگردد.

ماده واحده _ کلیه اراضی واقع بین محدوده بیست و پنج ساله قانونی شهر تهران و حریم استحفاظی طبق نقشه ضمیمه که بصورت موات معطل مانده و در آن عمران و آبادانی بعمل نیامده است مالکیت اشخاص نسبت به آنها طبق مفاد قانون لغو مالکیت اراضی موات شهری و از تاریخ ابلاغ آن لغو میگردد.
تبصره1 _ آن قسمتی از اراضی که طبق تشخیص کمیسیون منتخب از نمایندگان وزارت کشاورزی و عمران روستائی و وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری تهران بصورت مزروعی و یا باغ بوده و در مهر ماه سال 58 در آنها کشت و درختکاری شده زمین کشاورزی تشخیص و صاحب یا صاحبان آنها میتوانند بکار کشاورزی با پروانه صادره از وزارت کشاورزی و عمران روستائی ادامه دهند.
تبصره 2 _ ترتیب عمران و استفاده و تبدیل اراضی مواتمندرج در این قانون بصورت منطقه سبز طبق برنامه ایست که توسط شهرداری تهران با مشارکت وزارت کشاورزی و عمران روستائی انجام خواهد شد.
تبصره 3 _ اشخاصیکه مبادرت به فروش یا تصرف اراضی موات موضوع این قانون را بنمایند یا در آن ایجاد بنا یا سایر تصرفات بنمایند یا اشخاص دیگر را متصرف این اراضی نمایند علاوه بر محکومیت به پرداخت دو برابر مبالغی که بابت فروش یا به تصرف دادن این اراضی عایدشان شده است به صندوق دولت, به مجازات مقرر در ماده 238 قانون مجازات عمومی نیز محکوم خواهند شد.
شکایت هر یک از وزارتخانه های کشاورزی و عمران روستائی و مسکن و شهرسازی هر یک از وزارتخانه های کشاورزی و عمران روستائی و مسکن و شهرسازی یا شهرداری تهران برای تعقیب این قبیل اشخاص کافی میباشد.
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 10254

تاریخ تصویب : 1359/01/06

تاریخ ابلاغ : 1359/02/24

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.