×

لایحه قانونی احداث ترمینالهای مسافربری و ممنوعیت تردد اتومبیلهای مسافربری بین شهری در داخل شهر تهران

لایحه قانونی احداث ترمینالهای مسافربری و ممنوعیت تردد اتومبیلهای مسافربری بین شهری در داخل شهر تهران

لایحه-قانونی-احداث-ترمینالهای-مسافربری-و-ممنوعیت-تردد-اتومبیلهای-مسافربری-بین-شهری-در-داخل-شهر-تهران
شماره 12056 16/2/1359
لایحه قانونی احداث ترمینالهای مسافربری و ممنوعیت تردد اتومبیلهای مسافربری بین شهری در داخل شهر تهران که در جلسه مورخ 9/2/59 به تصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است بپیوست ابلاغ میگردد.
ماده اول - شهرداری تهران موظف است علاوه بر بهره برداری از ترمینال موجود بتدریج نسبت باحداث ترمینالهای جدید متناسب با نیاز شهر در شرق و غرب و شمال تهران اقدام نماید. سازمان برنامه و بودجه با توجه به امکانات دولت مکلف به تامین اعتبار لازم جهت احداث ترمینالهای جدید خواهد بود.
ماده دوم - شهرداری تهران غرفه های ترمینالهای شهر را به شرکتهای مسافربری بصورت نمایندگی واگذار مینماید. شرایط تشکیل این شرکتها بر طبق آئین نامه ای خواهد بود که توسط شهرداری تهران براساس قوانین مصوب وزارت راه و ترابری و همکاری آن وزارت تهیه و بتصویب شورای شهر و در غیاب شورای شهر به تصویب وزارت کشور خواهد رسید. شرکتهای تعاونی متشکل از دارندگان اتوبوسها و کارکنان شرکتهای مسافربری موجود اولویت خواهند داشت.
تبصره - شرایط واگذاری غرفه ها طبق آئیننامه ای خواهد بود که توسط شهرداری تهران تهیه و بتصویب شورای شهر یا در غیاب شورای شهر بتصویب وزارت کشور خواهد رسید. این واگذاری مشمول مقررات قانون روابط موجر و مستاجر نبوده و حقوق استیجاری و کسب و پیشه برای متصرفین یا متصذیان آنها ایجاد نخواهد کرد وهر موقع که شهرداری لازم بداند میتواند محل را با توجه بشرایط واگذاری نمایندگی و با اخطار قبلی لااقل یکماه تصرف کند.
ماده سوم - مالکیت و مدیریت تاسیسات ترمینالها و مسئولیت خدمات با شهرداری تهران میباشد. شهرداری تهران موظف به نظارت بر برنامه ریزی مسافربری و کیفیت عرضه خدمات شرکتها خواهد بود.
تبصره - حدود وظایف و اختیارات و نظارت شهرداری تهران وخدمات شرکتها بر طبق آئیننامه جداگانه ای خواهد بود که براساس ماده دوم و تبصره ذیل آن مشخص خواهد شد.
ماده چهارم - شروع کار ترمینال و ممنوعیت تردد اتومبیلهای مسافربری بین شهری همزمان انجام خواهد شد. زمان و محدوده ممنوعیت تردد اتومبیلهای مسافربری حداقل یکماه قبل از شروع توسط شهرداری تهران اعلام میشود.
ماده پنجم - سایر شهرداریهای شهرهای بزرگ کشور که جمعیت آنها بیش از یکصد هزار نفر باشند موظفند نسبت به ایجاد ترمینال مسافربری بین شهری در محلهای مناسب بر اساس مفاد این قانون با توجه به امکانات اقدام نمایند.
ماده ششم - کلیه مقررات و قوانین و آئیننامه های موجود که مغایر با مفاد این قانون باشند از درجه اعتبار ساقط است.
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 10257

تاریخ تصویب : 1359/02/09

تاریخ ابلاغ : 1359/02/24

دستگاه اجرایی : شهرداری تهران -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.