×

لایحه قانونی مربوط به تجدید نظر در مقررات استعفای پرسنل نیروهای مسلح

لایحه قانونی مربوط به تجدید نظر در مقررات استعفای پرسنل نیروهای مسلح

لایحه-قانونی-مربوط-به-تجدید-نظر-در-مقررات-استعفای-پرسنل-نیروهای-مسلح
شماره 83706 22/2/1359
وزارت دفاع ملی
لایحه قانونی مربوط به تجدید نظر در مقررات استعفای پرسنل نیروهای مسلح که در جلسه مورخ 9/2/59 بتصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است بپیوست ابلاغ میگردد.

ماده واحده _ از تاریخ تصویب این قانون استعفای پرسنل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تابع شرایط و مقررات زیر میباشد:
1 _ کسانیکه به هزینه دولت برای خدمت در نیروهای مسلح تحصیل کرده یا میکنند در صورت پرداخت مبلغی که برای تحصیل آنها صرف شده است و یا انجام دادن خدمت پس از پایان تحصیل حداقل برابر مدت تحصیل میتوانند از خدمت استعفا کنند.
2 _ کسانیکه دولت برای تحصیل آنها جهت خدمت در نیروهای مسلح هزینه ای پرداخت نکرده باشد در صورت عدم تمایل به ادامه خدمت میتوانند از خدمت استعفا کنند.
در هر یک از موارد بالا نیرو یا سازمان ذیربط مکلف است قبول یا عدم قبول استعفا را ظرف مدت دو ماه از تاریخ تقاضا به متقاظی اعلام دارد و در صورت موافقت با استعفا مراتب را در دستور نیرو یا سازمان مربوط حداکثر ظرف مدت ششماه درج نماید.
تبصره 1 _ در محاسبه مبلغی که برای تحصیل پرسنل صرف شده است حقوق و مزایای پرداختی به پرسنل در مدت تحصیل وجوهی که بابت شهیره موسسه آموزشی پرداخت شده است فوق العاده ماموریت آموزشی در داخل یا خارج از کشور و هزینه نوشت افزار و تهیه مدارک تحصیلی و خوارک و پوشاک منظور میگردد.
تبصره 2 _ در محاسبه وجوهی که مستعفیان باید بپردازند مدت خدمتی که پس از تحصیل انجام داده اند نیز ملحوظ و به نسبت آن تعدیل خواهدشد.
تبصره 3 _ پرسنل نیروهای مسلح که در تاریخ تصویب این قانون در خدمت میباشند همچنین محصلین مراکز آموزشی چنانچه ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این قانون استعفا نمایند و استعفای آنان بنا بمصالح و مقتضیات سازمانی و یا خدمتی مورد قبول سازمان ذیربط (حسب مورد وزارت دفاع ملی ستاد مشترک نیرو و یا سازمان مربوطه) قرار گیرد از پرداخت هزینه تحصیلی مقرر در این قانون معاف خواهند بود.
تبصره 4 _ در زمان جنگ و بحرانهای سیاسی و وضع غیر عادی که بیم آغاز مخاصمات مورد میرود قبول استعفا موکول به پیشنهاد نیرو و یا سازمان ذیربط و حسب مورد تصویب وزارت دفاع ملی یا وزارت کشور خواهد بود.
تبصره 5 _ پرسنلی که از خدمت مستعفی شده اند در صورت نیاز مبرمسازمانی یا تمایل شخصی و داشتن شرایط یر برای یک مرتبه با حفظ درجه و خدمت قبلی ممکن است بخدمت معاودت نمایند:
الف _ در مدت برکناری محکومیت موثر بعلت ارتکاب جنحه یا جنایت نداشته باشند.
ب _ مدت برکناری بیش از سه سال نباشد.
تبصره 6 _ به پرسنلی که از خدمت مستعفی میگردند کسور بازنشستگی آنان که به صندوق بازنشستگی پرداخته اند مسترد خواهد شد.
تبصره 7 _ مقررات این قانون شامل پرسنلی که از تاریخ 17/6/1357 استعفا کرده یا بخدمت اعاده شده اند نیز خواهد بود لیکن وجوهی که تا بحال بابت هزینه تحصیلی از آنان دریافت شده است قابل استرداد نمیباشد.
تبصره 8 _ کلیه قوانین و مقررات که مغایر با مفاد این قانون باشد ملغی است.
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 10264

تاریخ تصویب : 1359/02/09

تاریخ ابلاغ : 1359/03/01

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.