×

آئین نامه اجرائی ماده (25) قانون تنظیم بخشی ازمقررات مالی دولت

آئین نامه اجرائی ماده (25) قانون تنظیم بخشی ازمقررات مالی دولت

آئین-نامه-اجرائی-ماده-(25)-قانون-تنظیم-بخشی-ازمقررات-مالی-دولت

وکیل


نقل از روزنامه رسمی شماره 16701مورخ 12/4/1381

شماره 10727/ت 26588ه 29/3/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 26/3/1381 بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، موضوع نامه شماره 39673/105مورخ 11/3/1381 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، به استنادماده (35) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380- آئین نامه اجرائی ماده یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- داروخانه های دانشگاه های علوم پزشکی که با اهداف آموزش و ارائه خدمات داروئی و بهداشتی خارج از بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی تاسیس گردیده اند مشمول این آئین نامه می باشند.
ماده 2- اداره داروخانه های موضوع ماده (1) به صورت خودگردان و بدون اتکاء به اعتبارات دولتی خواهد بود و وجوه حاصل ازفروش دارو، سایر اقلام مرتبط با داروخانه و ارائه خدمات داروئی به حساب درآمداختصاص دانشگاه ذیربط نزد خزانه واریز و معادل وجوه واریزی از محل هزینه ودرآمدهای اختصاصی که در قوانین بودجه سنواتی منظور خواهد شد جهت خرید مجدد دارو و سایر اقلام مندرج در این ماده طبق ضوابط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و انجام هزینه های جاری و پرسنلی داروخانه صرف خواهد شد.
ماده 3- دانشگاه ذیربط موظف است برای داروخانه یاداروخانه های تحت پوشش حسابداری مستقل ایحاد نماید.
ماده 4- ذیحساب هر دانشگاه باید برای داروخانه های تحت پوشش در یکی از بانکهای مجاز کشور، حساب بانکی مستقل غیر قابل برداشت افتتاح نماید0 وجوه واریزی می بایست به حساب خزانه واریز و معادل صددرصد(100%) آن از محل اعتبار منظور شده در قانون بودجه توسط ذیحساب دانشگاه درخواست و عینا" به داروخانه عودت و با رعایت قانون نحوه انجام امورمالی ومعاملاتی دانشگاه هاو .... وابسته به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ) صرف هزینه های مندرج در ماده (2) این آئین نامه شود.
ماده 5- مسئول یا رئیس امور مالی داروخانه (عامل ذیحساب ) موظف است علاوه بر تهیه و تنظیم دفاتر و صورتحسابهای مالی ماهانه مورد نیاز ذیحساب ، هر ماه تراز عملیات مالی داروخانه را تنظیم و از طریق رئیس داروخانه به اطلاع رئیس دانشگاه یامقامات مجاز از طرف او برساند.
ماده 6- رئیس داروخانه و یا داروخانه ها از بین داروسازان دانشگاه به پیشنهاد مدیریت داروئی و غذائی دانشگاه توسط رئیس دانگاه منصوب می گردد و مسئولیت کلهی امور اداری ومالی به عهده رئیس داروخانه ها می باشد ونامبرده در مقابل دانشگاه و دستگاه های نظارتی پاسخگو خواهد بود.
تبصره - در دانشگاه هائی که دارای دانشکده داروسازی فعال می باشند رئیس داروخانه به پیشنهاد رئیس دانشکده داروسازی وحکم رئیس دانشگاه تعیین می گردد.
ماده 7- کارکنان داروخانه ها تابع قانون کار و تامین اجتماعی خواهند بود0 به کارگیری نیروهای جدید در این گونه داروخانه هابر اساس نیاز به درخواست رئیس داروخانه ها وتایید رئیس یا معاونت پشتیبانی دانشگاه و در قالب قانون کارمجاز خواهد بود.
ماده 8- دانشگاه موظف است در پایان هرسال مالی با رعایت مقررات نسبت به انبارگردانی داروخانه ها اقدام ووضعیت عملیات انجام شده در طول سال را از نظر مالی و فنی تایید و تخلفات احتمالی انجام شده را به مراجع ذیربط اعلام نماید.
تبصره - سایر مواردی که در این آئین نامه پیش بینی نشده تابع آئین نامه مالی و معاملاتی و ضوابط حاکم بر دانشگاه هاخواهد بود
ماده 9- این آئین نامه از تاریخ 1/1/1381 قابل اجرا است 0
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16701

تاریخ تصویب : 1381/03/26

تاریخ ابلاغ : 1381/04/12

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.