×

اقدام بعدی خوانده در واگذاری منافع تمامی 6 دانگ به دو نفر دیگر، نسبت به سهم شریکش انتقال مال غیر محسوب است

اقدام بعدی خوانده در واگذاری منافع تمامی 6 دانگ به دو نفر دیگر، نسبت به سهم شریکش انتقال مال غیر محسوب است

اقدام-بعدی-خوانده-در-واگذاری-منافع-تمامی-6-دانگ-به-دو-نفر-دیگر،-نسبت-به-سهم-شریکش-انتقال-مال-غیر-محسوب-است

وکیل


رای شماره : 161 - 16/8/1375

رای شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات
مدافعات دادرس دادگاه عمومی در قبال گزارش تخلف اینست که شاکی بر اساس قرارداد اجاره و صلح نامه رسمی مالک 6 دانگ منافع داروخانه شده سپس نامبرده برابر قرارداد 19/1/61 منافع آنراکه شخص دیگری هم با او شریک بوده ، به مدت 2 سال به شریک خود انتقال و به عنوان اجاره واگذار نموده . وسپس قرارداد مزبورتا تاریخ 19/1/65 تمدید و سپس رابطه حقوقی جدیدی بین آنان برقرار شده . خصوصا" اینکه در اجرای دادنامه 18/5/66 دادگاه حقوقی یک ، پلیس قضائی برابر صورتجلسه مورخ 8/2/70 تمامی مغازه را تحویل شاکی مذکور داده .
ولی چون خوانده در منافع آن شریک بوده و سه دانگ آن نیز متعلق به شاکی است ، اقدام بعدی خوانده در واگذاری منافع تمامی 6 دانگ به دو نفر دیگر، نسبت به سهم شریکش انتقال مال غیر محسوب ، و دادگاه تحت تصدی وی با احراز این امر و صورتجلسه تحویل ششدانگ مغازه به شاکی توسط پلیس قضائی با خلع ید کامل ان ، و قطع رابطه حقوقی بین آندو، و استنباط حاصله بنظرش و اجرای مقررات ماده 107 قانون آئین دادرسی کیفری کاملا" صحیح بوده و ماده مذکور برای استرداد کلیه اموال حاصل از جرم بوده و تسری آن تنها به مال مسروقه مصداق ندارد.
اما ایراد دادسرای انتظامی راجع به اجرای ماده 298 قانون آئین دادرسی مدنی که دادگاه بجای صدور قرار ابطال دادخواست به صدور قرار سقوط دعوی اقدام کرده را می پذیرم و علت این بوده که در طول 16 سال خدمت قضایی کارحقوقی نکرده بودم .
بنظر این دادگاه مدافعات وی با انصراف ازپذیرش یک موردایراد مرقوم در بقیه مطالب نیز مدافعاتش نه مفید است نه موثر درمقام ، و تخلفش مسلم است .

مرجع :
کتاب نظارت انتظامی درنظام قضائی (جلددوم ) تالیف احمدکریم زاده
ناشر: روزنامه رسمی کشور، چاپ اول سال 1378

139

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 161

تاریخ تصویب : 1375/08/16

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.