×

آئین نامه اجرائی ماده (94) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

آئین نامه اجرائی ماده (94) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

آئین-نامه-اجرائی-ماده-(94)-قانون-تنظیم-بخشی-از-مقررات-مالی-دولت

وکیل


شماره 14674/ت 26589ه 8/4/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 26/3/1381 بنا به پیشنهاد وزارت خانه های بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی وکار و امور اجتماعی ، موضوع نامه شماره 39673/105 مورخ 11/3/1381 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد ماده (94) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380 - آئین نامه اجرائی ماده یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1 - هر کارخانه خصوصی یا دولتی موظف است خود راسا" و یا از طریق سایر موسساتی که دارای مجوز از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی (که از این پس در این آئین نامه وزارت بهداشت نامیده می شود) هستند، خدمات بهداشت حرفه ای و مراقبت های بهداشتی درمانی تعریف شده توسط وزارت بهداشت را مطابق با استاندارها و ضوابط مربوط تامین نماید.
ماده 2 - اقداماتی که هزینه های آنها مشمول این آئین نامه می باشد عبارتنداز:
الف - هزینه مربوط به آموزش و بازآموزی در علوم بهداشتی اعم از بهداشت حرفه ای ، بهداشت محیط، بهداشت مواد غذائی ، بهداشت عمومی و فردی ، بهداشت خانواده ، مبارزه با بیماریها، بهداشت دهان و دندان برای کارفرمایان ، کارگران ، کارکنان وکارآموزان مطابق با ضوابط وزارت بهداشت .
ب - هزینه های مبوط به معاینات بالینی و پاراکلینیکی ( قبل از استخدام دوره ای ، اختصاصی ) و تکمیل فرم معاینات کارگری مصوب وزارت بهداشت .
پ - هزینه های مربوط به گسترش و ارتقای ضوباط استانداردها و خدمات بهداتی و درمانی در مراکز ایجاد شده در کارخانجات از قبیل ایستگاه بهگر، خانه بهداشت کارگری و مرکز بهداشت کار.
ت - هزینه های مربوط به اجرای ضوابط و دستورالعمل هائی که بر اساس ماده (85) و تبصره (1) ماده (96) قانون کار جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1369 - توسط وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از بیماری های حرفه ای تامین بهداشت کار و کارگر و محیط کار صادر می شود.
ث - هزینه های مربوط به تهیه وسایل وتجهیزات و مواد مصرفی و به کارگیری نیروهای بهداشت حرفه ای و پزشک برای انجام کمکهای اولیه در وقوع حوادث و سوانح در محیط کار، ارزیابی عوامل زیان آور ناشی از محیط کار، اجرای معاینات کارگری و تشخیص زودرس بیماریها ودرمان سرپائی بیماران .
ج - هزینه های مربوط به اندازه گیری عوامل زیان آور بیماری زا، طراحی و اجرای برنامه های کاهش وکنترل عوامل زیان آوردرمحیط کار
چ - هزینه های مربوط به ایجاد و بهسازی تسهیلات بهداشتی به منظور تطبیق شرایط موجود با آئین تاسیسات کارگاه از نظر بهداشت براساس ماده (156) قانون کار جمهوری اسلامی ایران .
ح - هزینه های مرقبوط به تهیه ، تدوین ، طراحی و چاپ وتکثیر جزوات و پوستر در زمینه های بهداشتی بخصوص بهداشت حرفه ای .
ماده 3 - به منظور کسر هزینه های بهداشتی ، درمانی انجام شده از درآمد مشمول مالیات کارخانجات ، کارفرمایان موظفند صورت هزینه بر مبنای مدارک را به معاونت های بهداشتی دانشگاه هاودانشکده های علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی و ادارات کل کار وامور اجتماعی ارائه نمایند تا در صورت تایید و تطبیق با خدمات تعریف شده در ماده (2) این آئین نامه ، گواهی لازم صادرگردد.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16707

تاریخ تصویب : 1381/03/26

تاریخ ابلاغ : 1381/04/19

دستگاه اجرایی : وزارت كار و امور اجتماعی - وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.