×

قانون اختیارات مالی و استخدامی سازمان بنادر و کشتیرانی و تشکیل گارد بنادر و گمرکات

قانون اختیارات مالی و استخدامی سازمان بنادر و کشتیرانی و تشکیل گارد بنادر و گمرکات

قانون-اختیارات-مالی-و-استخدامی-سازمان-بنادر-و-کشتیرانی-و-تشکیل-گارد-بنادر-و-گمرکات

وکیل


ماده 1 - از تاریخ تصویب این قانون سازمان بنادر و کشتیرانی مشمول مقررات قانون محاسبات عمومی و قانون استخدام کشوری و آیین نامه معاملات دولتی نمی باشد.
ماده 2 - امور مالی و استخدامی و معاملات و وظایف و اختیارات سازمان تابع آیین نامه ای خواهد بود که به تصویب کمیسیونهای دارایی و استخدام مجلسین رسیده باشد و تا زمانی که آیین نامه مزبور به تصویب نرسیده مقررات فعلی سازمان قابل اجرا است .
ماده 3 - برای حفاظت انبارها - کالاها - ساختمانها و همچنین انجام اجرائیات و امور انتظامی و حفاظتی در اسکله ها و باراندازها و تاسیسات مختلف سازمان بنادر و اداره کل گمرک سازمانی به نام گارد بنادر و گمرکات در وزارت دارایی تشکیل می شود.
ماده 4 - سازمان - وظایف - صلاحیت و اختیارات گارد بنادر و گمرکات و امور استخدامی مالی و انضباطی و چگونگی ساز و برگ و سلاح و آموزش مامورین و روابط گارد مزبور با دستگاههای انتظامی کشور و همچنین تعیین و ترتیب انتقال وظایف سازمان فعلی پلیس گمرکات و بنادر بر اساس آیین نامه ای خواهد بود که به تصویب کمیسیونهای دارایی و استخدام و جنگ مجلسین برسد.
ماده 5 - مامورین گارد بنادر و گمرکات از لحاظ اجرائیات سازمان بنادر و اداره کل گمرک در حکم ضابطین دادگستری محسوب و دارای همان اختیارات و صلاحیتی خواهند بود که مامورین شهربانی و ژاندارمری دارا می باشند.
ماده 6 - جرائم مامورین گارد بنادر و گمرکات که به سبب خدمت یا در حین انجام خدمت مرتکب شوند تابع قانون دادرسی و کیفر ارتش بوده و رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاههای نظامی خواهد بود.
ماده 7 - تغییر و یا اصلاح آیین نامه های مندرج در این قانون به پیشنهاد دولت و به وسیله کمیسیونهای تصویب کننده مجلسین انجام خواهد گرفت .
قانون فوق مشتمل بر هفت ماده پس از تصویب مجلس سنا در تاریخ روز دوشنبه 26/3/1348 در جلسه روز پنجشنبه نوزدهم تیر ماه یک هزار و سیصد و چهل و هشت شمسی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
رییس مجلس شورای ملی - عبدالله ریاضی

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1348/04/19

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.