×

قانون پروتکل الحاقی به قراردادهای بین المللی حمل و نقل کالا و مسافر و توشه به وسیله راه آهن

قانون پروتکل الحاقی به قراردادهای بین المللی حمل و نقل کالا و مسافر و توشه به وسیله راه آهن

قانون-پروتکل-الحاقی-به-قراردادهای-بین-المللی-حمل-و-نقل-کالا-و-مسافر-و-توشه-به-وسیله-راه-آهن

وکیل


ماده واحده - پروتکل الحاقی به قراردادهای بین المللی مربوط به حمل و نقل کالا به وسیله راه آهن و حمل و نقل مسافر و توشه به وسیله راه آهن مورخ 7 فوریه 1970 و همچنین پروتکل راجع به مشارکت در خارج دفتر مرکزی دول عضو قراردادهای و مورخ 7 فوریه 1970 تصویب و اجازه تسلیم اسناد الحاق داده می شود.
قانون فوق مشتمل بر یک ماده و متن پروتکل های ضمیمه پس از تصویب مجلس شورای ملی در جلسه روز یکشنبه 11/4/1351 در جلسه روز دوشنبه سیزدهم آذر ماه یک هزار و سیصد و پنجاه و یک شمسی به تصویب مجلس سنا رسید.
رییس مجلس سنا - جعفر شریف امامی
پروتکل مورخه هفتم فوریه 1970 امضا شده در برن در موضوع کمکهای دولتهای طرف کنوانسیون های بین المللی مورخه 25 فوریه 1961 مربوط به حمل کالا و مسافر و توشه با راه آهن در هزینه های دفتر مرکزی در اجلاسیه هفتمین کنفرانس تجدیدنظر در کنوانسیونهای بین المللی مربوط به حمل کالا و مسافر و توشه با راه آهن مصوب 25 فوریه 1961 که دولتهای زیر طرف آنها می باشند:
الجزایر - اتریش - بلژیک - بلغارستان - دانمارک - اسپانیا - فنلاند - فرانسه - یونان - مجارستان - عراق - ایران - ایرلند - ایتالیا - لبنان - لیختنشتاین - لوکزامبورگ - مغرب - نروژ - هلند - لهستان - پرتغال - رومانی - ممالک متحده پادشاهی بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی - سوئد - سوییس - سوریه - چکسلواکی - تونس - ترکیه - یوگسلاوی . نمایندگان تام الاختیار امضاکننده در موارد زیر توافق نمودند:
با وجود سیاست صرفه جویی دفتر مرکزی چون مشاهده گردید که میزان حداکثر نرمهای کیلومتری منظور در ضمیمه و ضمیمه که برای محاسبه سهمیه مشارکت دولتها در هزینه های دفتر مرکزی تعیین گردیده و همچنین کمک اضافه که سالیانه طبق تصمیمات کنفرانس سیاسی منعقده در برن از 27 تا 29
آوریل 1964 انجام می گردد برای تامین هزینه های ضروری اداره دفتر مرکزی کافی نمی باشد لذا تصمیم گرفته شد:
برای کنوانسیونهای و سالیانه کمک هزینه ای به میزان 20/1 فرانک طلا برای هر کیلومتر اضافه شود. به کمیته اداری دفتر مرکزی اجازه داده می شود که در سال 1971 برای اولین مرتبه هنگام طرح و تصویب
صورتحسابهای 1970 سهمیه مشارکت هر دولت عضو را متناسب با حداکثر نرخ کیلومتری منظور در و مصوب 25 فوریه 1961 و با توجه به پروتکل آوریل 1964 و کمکهای اضافی که در این پروتکل مشخص گردیده است تعیین نماید.
این پروتکل برای امضا تا سی ام آوریل 1970 مفتوح خواهد بود. بنا به مراتب فوق نمایندگان تام الاختیار و مشروحه زیر پس از تبادل اختیارنامه های خود که در کمال صحت و اعتبار بود این پروتکل را تنظیم و امضا نمودند.
برن هفتم فوریه یک هزار و نهصد و هفتاد (1970). این پروتکل در یک نسخه تنظیم و اصل آن در بایگانی کنفدراسیون سویس تودیع گردید و از آن یک نسخه رسمی به هر یک از طرف های کنوانسیون تسلیم خواهد شد.
نمایندگان دولتهای :
الجزایر لبنان
اتریش مغرب
بلژیک نروژ
بلغارستان هلند
دانمارک لهستان
اسپانیا پرتقال
فنلاند رومانی
فرانسه ممالک متحده پادشاهی
یونان بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی
مجارستان سوئد
عراق سوییس
ایران سوریه
ایرلند چکسلواکی
ایتالیا تونس
لیختنشتاین ترکیه
لوکزامبورگ یوگسلاوی
پروتکل الحاقی به کنوانسیونهای بین المللی مربوط به حمل و نقل کالا و مسافر و توشه با راه آهن که در تاریخ هفتم فوریه 1970 در برن به امضا رسیده است .
نمایندگان تام الاختیار امضاکننده در مورد مقررات زیر توافق نمودند:
1 - طبق قوانین بریتانیای کبیر برای موظف نمودن مشتریان راه آهن به رعایت آن قسمت از مقررات کنوانسیونهای مصوب 1970 که مربوط است به خطوط راه آهن دولت هایی که کنوانسیونهای فوق را امضا ننموده یا به آنها ملحق نگشته اند به دولت بریتانیای کبیر اختیار داده می شود که برخلاف مقررات این کنوانسیونها در مورد حمل و نقل های از مبدا انگلستان در بارنامه های چاپی بلیطهای بین المللی و قبض توشه تذکری به استناد این پروتکل الحاقی قید نماید.
2 - با توجه به این که در بریتانیای کبیر ضمن قوانین مربوط به حمل و نقل هیچگونه اجباری برای انتشار و یا اعمال یکنواخت تعرفه درباره کلیه مشتریان وجود ندارد لذا موافقت می شود که :
الف - مقررات در مورد لزوم انتشار و اعمال یکنواخت تعرفه نسبت به کلیه مشتریان در بریتانیای کبیر اجرا نگردد.
ب - کرایه های حمل و نقل و هزینه های فرعی که راه آهن بریتانیای کبیر در سرویس داخلی مجاز به اخذ آن می باشد در خطوط بین المللی تابع خود نیز اجرا نماید. 3 - تا انعقاد و به مورد اجرا گذاردن یک ضمیمه مخصوص به ضمیمه برای مقررات استثنایی حمل و نقل مختلط راه آهن - دریا برای حمل مواد خطرناک بین قاره اروپا و انگلستان مواد خطرناکی که تحت رژیم از مبدا این کشور یا به مقصد آن حمل می شوند بایستی در عین حال واجد شرایط منظور در ضمیمه و شرایط حمل این مواد در سرویسهای راه آهن و دریایی کشور مزبور باشند
طبق قوانین ایرلند برای موظف نمودن مشتریان راه آهن به رعایت آن قسمت از مقررات کنوانسیون های مصوب 1970 که مربوط است به خطوط راه آهن دولتهایی که کنوانسیونهای فوق را امضا ننموده یا به آنها ملحق نگشته اند به دولت ایرلند اختیار داده می شود که در خصوص حمل و نقلهای از مبدا ایرلند در بارنامه های چاپی بلیطهای بین المللی و قبض توشه تذکری به استناد این پروتکل الحاقی قید نماید.
2 - با توجه به این که در ایرلند ضمن قوانین مربوط به حمل و نقل هیچگونه اجباری برای انتشار یا اعمال یکنواخت تعرفه درباره کلیه مشتریان وجود ندارد لذا موافقت می شود که :
الف - مقررات در ایرلند هنگامی قابل اجرا است که متضمن الزامی جهت انتشار و اعمال یکنواخت تعرفه ها نسبت به کلیه مشتریان باشد.
ب - کرایه های حمل و نقل و هزینه های فرعی که راه آهن ایرلند در سرویس داخلی مجاز به اخذ آن می باشد در آن کشور نسبت به خطوط بین المللی تابع نیز قابل اجرا می باشد.
3 - تا انعقاد و به مورد اجرا گذاردن یک ضمیمه مخصوص به ضمیمه برای مقررات استثنایی حمل و نقل مختلط راه آهن - دریا برای حمل مواد خطرناک بین قاره اروپا و ایرلند - مواد خطرناکی که تحت رژیم از مبدا این کشور یا به مقصد آن حمل می شوند بایستی در عین حال واجد شرایط منظور در ضمیمه و شرایط حمل این مواد در سرویسهای راه آهنی و دریایی ایرلند باشد.
مقررات کنوانسیونهای و ناقض کنوانسیونهایی که بعضی دولتها برای حمل و نقل بین خود منعقد نموده و عمل می نمایند نمی باشند مانند کنوانسیونهای مربوط به جامعه اروپایی ذغال و فولاد و جامعه اقتصادی اروپایی
این پروتکل که مکمل کنوانسیونهای 1970 است تا 30 آوریل 1970 برای امضا مفتوح خواهد ماند و بایستی به تصویب رسد. دولتهایی که این پروتکل را قبل از انقضای مهلت فوق امضا نکرده باشند و همچنین دولتهایی که مایل به الحاق به این پروتکل باشند می توانند با توجه به مواد 67 و 62 رسما تقاضای الحاق نمایند. سند تصویب این پروتکل یا تقاضای الحاق به آن بایستی نزد دولت سوییس تودیع شود.
بنا به مراتب فوق نمایندگان تام الاختیار مشروحه زیر که اختیارنامه های آنها در کمال صحت و اعتبار بود این پروتکل را امضا نموده اند. برن به تاریخ هفتم فوریه هزار و نهصد و هفتاد (1970).
اصل پروتکل امضا شده در بایگانی کنفدراسیون سویس تودیع گردیده و از آن یک نسخه رسمی به هر یک از طرفهای کنوانسیون داده خواهد شد.
بنا به مراتب فوق نمایندگان تام الاختیار مشروحه زیر که اختیارنامه های آنها در کمال صحت و اعتبار بود این پروتکل را امضا نموده اند.
برن به تاریخ هفتم فوریه هزار و نهصد و هفتاد (1970).
اصل پروتکل امضا شده در بایگانی کنفدراسیون سویس تودیع گردیده و از آن یک نسخه رسمی به هر یک از طرف های کنوانسیون داده خواهد شد.
نمایندگان دولتهای :
الجزایر ایران
رومانی اتریش
ایرلند ممالک متحده پادشاهی بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی
بلژیک ایتالیا
بلغارستان لبنان
دانمارک لیختنشتاین
سوئد اسپانیا
لوکزامبورگ سویس
فنلاند مغرب
سوریه فرانسه
نروژ چکسلواکی
یونان هلند
تونس مجارستان
لهستان ترکیه
عراق
پرتغال
یوگسلاوی
پروتکل های فوق منضم به قانون پروتکل الحاقی به قراردادهای بین المللی حمل و نقل کالا و مسافر و توشه به وسیله راه آهن می باشد.
رییس مجلس سنا - جعفر شریف امامی

نوع : قانون

شماره انتشار : 8132

تاریخ تصویب : 1351/09/13

تاریخ ابلاغ : 1351/10/02

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.