×

قانون متمم بودجه سال 1344 کل کشور

قانون متمم بودجه سال 1344 کل کشور

قانون-متمم-بودجه-سال-1344-کل-کشور

وکیل


ماده واحده - به درآمدهای عمومی و طبقه (الف ) درآمد اختصاصی منظور در بودجه سال 1344 کل کشور مبلغ یک میلیارد و نهصد و هفتاد و دو میلیون و ششصد و شصت هزار (1972660000) ریال طبق جدول پیوست اضافه می گردد و به دولت اجازه داده می شود مبلغ یک میلیارد و سیصد و هشتاد و هشت میلیون و سیصد و شصت و سه هزار (1388363000) ریال اضافه اعتبار مورد نیاز وزارتخانه ها و موسسات دولتی را طبق جدول پیوست با رعایت مقررات و قوانین مربوطه و تبصره های زیر پرداخت نماید.
تبصره 1 - به سازمان بنادر و کشتیرانی اجازه داده می شود که از محل درآمدهای اختصاصی خود تا مبلغ یکصد میلیون ریال در سال 1344 طبق مقررات مربوط صرف هزینه سرمایه ای خود بنماید.
تبصره 2 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود مبلغ هشت میلیون و دویست هزار (8200000) ریال وام دریافتی اداره کل هواپیمایی کشوری از خزانه داری کل در سال 1342 را که برای جبران کسری بعضی مواد بودجه مصوب داده شده از محل صرفه جویی سایر مواد بودجه اداره مزبور در همان سال به هزینه قطعی منظور نماید.
تبصره 3 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود مبلغ دویست و سی و دو میلیون (232000000) ریال بدهی اداره کل غله به شرکت سابق یوک سی سی را که در مقابل مطالبات راه آهن دولتی ایران از شرکت مزبور محسوب شده است از طرفی بابت زیان سنواتی اداره کل غله و از طرف دیگر به حساب درآمد سال 1321 تا سال 1329 راه آهن دولتی ایران منظور نماید و از محل درآمد مذکور مبلغ 90/92667554 ریال را بابت مطالبات سنواتی گمرک از راه آهن دولتی ایران و بقیه را به عنوان سود سنواتی راه آهن به حساب درآمد عمومی کشور در سال 1329 محسوب دارد.
تبصره 4 - به عنوان (حقوق عوارض گمرکی خودروهای واگذاری ارتش ) مذکور در ردیف 2304 قسمت درآمد قانون بودجه اصلاحی سال 1343 کل کشور عبارت (و سود بازرگانی ) اضافه می شود و از عنوان (حقوق و عوارض گمرکی و سود
بازرگانی کالاهای وارده جهت خودروهای واگذاری ارتش ) مذکور در ردیف 2112 قسمت هزینه قانون مزبور عبارت (کالاهای وارده جهت ) حذف می شود و همچنین به عنوان طبقه بندی 2304 درآمد کد 1/121 قسمت هزینه بودجه سال 1344 کل کشور عبارت (و سود بازرگانی ) اضافه می شود.
تبصره 5 - به وزارت راه اجازه داده می شود مبلغ 8147625 ریال باقیمانده بیست میلیون ریالی که از اعتبار بودجه سال 1342 وزارت جنگ به منظور ایجاد راه های مورد نیاز نیروی هوایی اختصاص و در اختیار آن وزارتخانه گذاشته شده تا آخر سال 1345 برای همین منظور با رعایت مقررات تعهد و مصرف نماید.
تبصره 6 -
الف - عنوان ردیف 3213 قسمت هزینه قانون بودجه اصلاحی سال 1343 کل کشور به "کمک به سازمان تربیت بدنی و تفریحات سالم ایران بابت هزینه مربوط به مسابقات المپیک " اصلاح می شود.
ب - به ردیف های 134 (سازمان تعلیم و تربیت نمونه حرفه ای ) و 2/142 (سازمان بیمه کارمندان دولت ) در قسمت چهارم هزینه های جاری وزارتخانه ها و موسسات دولتی قانون بودجه سال 1344 کل کشور کلمه (کمک ) به آخر جمله اضافه می گردد.
پ - اعتبار منظور در ردیف 5108 قسمت هزینه بودجه سال 1344 کل کشور به عنوان کمک به دانشگاه پهلوی تلقی می شود
تبصره 7 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود مبلغ 18 میلیون ریالی را که به عنوان وام از محل وجوه مخصوص کمیسیون دائمی حج جهت ساختمان فرودگاه مخصوص حجاج در اختیار وزارت راه گذارده شده و به مصرف رسیده است به هزینه قطعی منظور نماید.
تبصره 8 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود مبلغ پنجاه میلیون ریال از سود ویژه شرکت هواپیمایی ملی ایران در سال 1344 را از یک طرف به حساب درآمد عمومی منظور و از طرف دیگر به حساب تعهد دولت بابت پرداخت قسمتی از سرمایه شرکت مزبور احتساب نموده و جمعا و خرجا عمل نماید.
تبصره 9 - مهلت مقرر در ماده 5 قانون تمرکز موسسات درمانی تا پایان سال 1345 تمدید می شود.
تبصره هایی که تا ملغی نشده به قوت خود باقی است
تبصره 10 - وجوه حاصل از اجرای مقررات قانون تامین اعتبارات عمرانی و عمومی مصوب هشتم آذر ماه 1343 به استثنای عوارض شهرداریها از همان تاریخ تماما به تشخیص هیات وزیران به مصرف هزینه های از محل درآمد عمومی یا هزینه های عمرانی تخصیص خواهد یافت .
تبصره 11 - از اول سال 1345 مبلغ یک هزار ریال اضافه حقوق ماهانه مربوط به رانندگان و تلفنچی ها موضوع مصوب مورخ 19 خرداد ماه 1337 کمیسیون بودجه مجلس شورای ملی جزو اشل حقوق درجه چهار نامبردگان منظور می گردد.
تبصره 12 - به وزارت فرهنگ و هنر اجازه داده می شود که مانده اعتبارات تعمیرات آثار تاریخی را که در بودجه های سال 1344 پیش بینی شده و به علت طبیعت کار امکان مصرف قطعی آنها فراهم نگردیده است در سال های 1345 و 1346 به مصارف مربوطه برسانند و چنانچه مورد استفاده قرار نگیرد به درآمد
عمومی کل کشور برگشت خواهد شد.
تبصره 13 - سود سهام بانک ملی ایران از سال 1343 و سود سهام بانک مرکزی ایران از سال 1344 به بعد به درآمد عمومی منظور خواهد شد.
تبصره 14 - مفاد تبصره 9 قانون بودجه سال 1344 کل کشور برای مدت سه سال تمدید می گردد.
تبصره 15 - دانشکده پزشکی دانشگاه تهران مجاز است برای اداره مرکز طبی کودکان بیمارستان پهلوی هر سال از اعتبارات مصوب خود به تشخیص هیات وزیران مبلغی به عنوان کمک به اختیار جمعیت طرفداران مرکز طبی کودکان بگذارد که تحت نظر هیات مدیره طبق اساسنامه جمعیت و با نظارت دانشکده مزبور به مصرف برسد.
تبصره 16 - کلیه اعتبارات مراکز آموزش کشاورزی (دانشسرای سابق کشاورزی ) و دبیرستان های کشاورزی از وزارت آموزش و پرورش منتزع و به وزارت کشاورزی انتقال می یابد.
انتقال اعتبارات و تاسیسات و وسائل و تجهیزات کادر مراکز مزبور از وزارت آموزش و پرورش به وزارت کشاورزی طبق آیین نامه ای خواهد بود که از طرف وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشاورزی تنظیم و به تصویب هیات دولت خواهد رسید.
تبصره 17 - به وزارت جنگ اجازه داده می شود اسناد هزینه آن قسمت از تاسیسات آب و برق پایگاه های هوایی مشهد و همدان را که از محل اعتبارات وزارت جنگ تامین و به مهندسی خلیج برای تکمیل تاسیسات پایگاه های مزبور واگذار شده به هزینه قطعی منظور نماید.
تبصره 18 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود از آغاز سال 1345 به بعد تا میزان معادل مالیات بر درآمد وصول شده بابت بلیطهای اعانه ملی را به سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی برگشت دهد تا آن را برای انجام قسمتی از برنامه مبارزه با بی سوادی و همچنین کمک به بسط و توسعه امور فرهنگی در اختیار سازمان هایی که مصلحت بداند قرار دهد.
تبصره 19 - به شرکت ملی نفت ایران اجازه داده می شود متعاقب مکاتبات متبادله مورخه 20 دی ماه 1343 بین وزارت دارایی و شرکت ملی نفت ایران از یک طرف و اعضا کنسرسیوم از طرف دیگر مبلغ 6 میلیون لیره انگلیسی را که به صورت وام بدون بهره از شرکت های عضو کنسرسیوم نفت به ضمانت بانک مرکزی دریافت می نماید برای اجرای طرح های عمران خوزستان به ترتیبی که در موافقت نامه ضمیمه تصریح شده مصرف کند و در چهل قسط مساوی هر سه ماه از بیستم آوریل سال 1976 میلادی از محل وصولی های مربوط به پرداخت مشخص و یا وجوه دیگری که شرکت ملی نفت ایران در جریان سال های مربوط باید به خزانه دولت پرداخت کند کسر و در سر رسیدهای مقرر واریز نماید. وزارت دارایی متقابلا پرداخت اقساط را که از طرف بانک مرکزی ایران بر اساس ضمانت فوق الذکر به عمل آید از محل درآمد عمومی کشور تضمین خواهد نمود.
تبصره 20 - وزارت بهداری مجاز است سهمیه مخارج همکاری بخش تحقیقاتی بیماریهای واگیر بیمارستان فیروزآبادی با مرکز تحقیقاتی علمی بیماریهای واگیر بیمارستان کلودبرنارد دانشگاه پاریس موضوع قانون 15/9/43 را سالانه تا مبلغ یک میلیون ریال از بودجه خود تامین و پرداخت نماید.
تبصره 21 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود از دریافت بهای 1200 تن گندم که در سال 1343 بین کشاورزان منطقه بختیاری به وسیله جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران توزیع گردیده صرفنظر و به هزینه قطعی اداره کل غله و نان منظور نماید.
تبصره 22 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود وجوه حاصل از فروش اتومبیل هایی که بر اساس آیین نامه شماره 15062 مورخ 21/10/44 مصوب کمیسیون مشترک دارایی مجلسین به آن وزارت تحویل می گردد و به مصرف خرید اتومبیل های خدمت (انواع صحرایی ) و آمبولانس برای شهرستان ها برساند.
تبصره 23 - به سازمان اصلاحات ارضی کل کشور اجازه داده می شود چنانچه تامین و پرداخت مزایای کارکنان وزارتخانه ها و ادارات دولتی مامور خدمت در سازمان مذکور بر اساس ماده 5 قانون مقررات مالی سازمان مزبور مصوب 24 آبان ماه یک هزار و سیصد و چهل و چهار از بودجه های سازمان های مربوطه میسر نباشد از تاریخ تصویب قانون موصوف از محل اعتبارات سازمان اصلاحات ارضی با رعایت مقررات آیین نامه کمیسیون مشترک دارایی مجلسین مربوط به تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 پرداخت نماید.
تبصره 24 - به منظور تثبیت نرخ نان و واریز حساب های مربوط به اداره کل غله و همچنین کمک به شرکت های تعاونی که برای تامین ارزاق عمومی تشکیل می گردد به دولت اجازه داده می شود وجوهی را که از محل تفاوت نرخ خرید و فروش گندم های خریداری از خارج تحصیل می گردد در حساب مخصوصی در بانک مرکزی منظور و به مصرف برساند.
دادن وام به شرکت های تعاونی بر اساس آیین نامه ای خواهد بود که پس از تایید هیات دولت به تصویب کمیسیون بودجه مجلس شورای ملی خواهد رسید.
تبصره 25 - به دانشگاه پهلوی شیراز اجازه داده می شود که نسبت به تصفیه و واریز مبالغ مصرف شده از چهل میلیون ریال که به موجب ماده واحده مصوب نهم شهریور ماه 1337 جهت ساختمان کوی دانشگاه در شیراز تخصیص یافته و قسمتی از آن قبلا به وسیله دانشگاه شیراز به مصرف خرید باغات غارسی و اراضی و ایجاد تاسیسات و مصارف دیگر جهت دانشگاه پهلوی رسیده است به هر نحو صلاح و مقتضی بداند اقدام نموده اموال مزبور به نام دانشگاه پهلوی انتقال گیرد.
تبصره 26 - به دولت اجازه داده می شود نصف ارزش تمبرهایی را که به مناسبت جشن شاهنشاهی ایران بدون رعایت تشریفات قانون محاسبات عمومی و آیین نامه معاملات دولتی در خارج از کشور به چاپ می رسد و در داخل و یا خارج از کشور به فروش خواهد رسید پس از وضع مخارج برای مصارف جشن شاهنشاهی در اختیار شورای مرکزی جشن شاهنشاهی قرار دهد. آیین نامه اجرایی این تبصره پس از تصویب هیات وزیران به مورد اجرا گذارده خواهد شد.
تبصره 27 - انتقال وجوه مربوط به حقوق کارکنانی که از یک سازمان به سازمان دیگر مامور شده یا می شوند در مدت ماموریت بلامانع است در این موارد حقوق و مزایایی که به مامورین تعلق می گیرد از طرف سازمان محل ماموریت پرداخت خواهد شد.
منظور از سازمان مزبور در این تبصره کلیه وزارتخانه ها و موسسات تابعه و همچنین موسسات بازرگانی و انتفاعی مندرج در فهرست ضمیمه آیین نامه مربوط به اجرای قسمت اول تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور می باشد.
در صورت احتیاج به تجدید نظر در آیین نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور کمیسیون مشترک دارایی مجلسین در هر مورد با پیشنهاد دولت اصلاح لازم را به عمل خواهد آورد.
تبصره 28 - به وزارت اقتصاد اجازه داده می شود تعهدات قطعی شده مربوط به جایزه تشویق صادرات سال 1344 را در صورتی که بودجه مربوط سال مذکور از این بابت تکافو نکند از اعتبار پیش بینی شده در بودجه سال 1345 پرداخت نماید.
تبصره 29 - مفاد تبصره 7 بودجه سال 1344 کل کشور کماکان به قوت خود باقی است .
تبصره 30 - اعتبارات منظور در بودجه عمومی کشور و کمهای مالی که از محل اعتبارات عمرانی در اختیار سازمان تربیت بدنی گذارده می شود بعد از وضع هزینه های مورد لزوم برای احتیاجات عمومی سازمان مرکزی بقیه بر اساس جمعیت تهران و شهرستان ها تقسیم و طبق مقررات و قوانین مربوط به مصرف خواهد رسید.
تبصره 31 - وزارت امور خارجه مجاز است اعتبارات منظور در بودجه سال 1343 به بعد را که مربوط به ساختمان و تکمیل تجدید بنای سفارتخانه ها و نمایندگی های شاهنشاهی در خارج از کشور می باشد تا پایان عملیات ساختمانی با رعایت مقررات در سال های 45 و 46 تعهد و به مصرف برساند.
تبصره 32 - اعتبار حقوق استادانی که با درجه استادی بدون دریافت حقوق در دانشگاه ها تدریس کرده و می کنند عینا به خزانه دولت مسترد می گردد و این استادان مشمول قانون منع مداخله مصوب دی ماه 1337 نمی باشند.
مشمولین این تبصره در صورتی که کسور بازنشستگی مربوط را پرداخت نمایند سنوات تدریس جز سنین خدمت رسمی آنان محسوب خواهد شد.
قانون فوق مشتمل بر یک ماده و 32 تبصره و دو جدول و قرارداد ضمیمه پس از اظهار ملاحظات مجلس سنا در تاریخ روز دوشنبه 19 اردیبهشت ماه 1345 در جلسه روز یکشنبه هشتم خرداد ماه یک هزار و سیصد و چهل و پنج شمسی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
رییس مجلس شورای ملی - مهندس عبدالله ریاضی


این قرارداد در تاریخ .......... بین شرکت ملی نفت ایران به عنوان طرف
اول و شرکت های نامبرده زیر به عنوان طرف دوم منعقد گردیده است :
اویل تریدینگ کمپانی (ایران ) لیمیتد.detimiL (narI) ynapmoC gnidarT liO
و
ندرلندز ایرانز اردولی هاندل ماتشاپای (ندرلندز ایرانین اویل تریندینگ
کمپانی ) ن .و.
Netherlands - Iraanse Aardolie Handel Maatschappij
)Netherlands Iranian Oil Trading Company( N.V.
و
اسو تریدینگ کمپانی او ایران narI fO ynapmoC gnidarT ossE
و
ایران کالیفرنیا اویل کمپانی ynapmoC liO ainrofilaC narI
و
تکساکو ایران لیمیتد detimiL narI ocaxaT
و
موبیل اویل ایران اینکورپوریتد cnI narI liO liboM
و
گالف انترناشنال کمپانی ynapmoC lanoitanretnI fluG
و
کمپانی فرنسز دوپترول selorteP seD esiacnarF eingapmoC
و
امریکن ایندی پندنت اویل کمپانی آو ایران
narI fO ynapmoC liO tnednepednI naciremA
و
ایران آتلانتیک کمپانی ynapmoC citnaltA narI
و
پاسیفیک وسترن - ایران لیمیتد detimiL narI nretseW cificaP
و
ریچفیلد ایران اویل کمپانی ynapmoC liO narI dleifhciR
و
سان جاسینتو ایسترن کورپوریشن proC nretsaE otnicaJ naS
و
سیگنال اینترنشنال lanoitanretnI langiS
و
سوهیو ایران تریدینگ اینکورپوریتد .cnI gnidarT narI oihoS
و
تایدواتر ایران لیمیتد detimiL narI - retawediT
(که از این به بعد مجتمعا "شرکت ها" نامیده می شوند) و ایرانز آردولی
اکسپلوراتی آن پرودکتی ماتشاپای (شرکت سهامی اکتشاف و تولید نفت ایران )
En Producte Maatschappij )Iranian Oil Refining Company( N.V. .و.ن
eitarolpxE eilodraA esnaarI
و ایرانز آردولی رافیناج ماتشاپای (شرکت سهامی تصفیه نفت ایران ) ن . و.
(که از این به بعد مجتمعا "شرکت های عامل " نامیده می شوند).
نظر به این که دولت شاهنشاهی ایران (که از این به بعد "دولت " نامیده
می شود) مایل است که طرح هایی بر طبق مفاد این قرارداد در استان خوزستان به
مورد اجرا گذارده شود و نظر به این که شرکت ها به منظور اجرای چنین
طرح هایی بر مبنای شرایط مذکور در سه نامه مورخ 10 ژانویه 1965 که بین
وزیر دارایی به نمایندگی از طرف دولت (و تواما با شرکت ملی نفت ایران در
مورد یکی از نامه های مزبور) و نمایندگان شرکت ها مبادله گردیده مایلند
وامی در اختیار شرکت ملی نفت ایران بگذارند.
علیهذا بدین وسیله بین طرف های این قرارداد به شرح زیر توافق حاصل گردیده
است :
1 - شرکت ها بدین وسیله تعهد می نمایند که وامی به مبلغ شش میلیون لیره (که
از این به بعد "وام " نامیده می شود) در اختیار شرکت ملی نفت ایران
بگذارند.
2 - مدت وام بیست سال می باشد و شروع آن از تاریخی است که وجوه مزبور بر
طبق مصرحات بند ه ماده 5 این قرارداد در حساب مخصوصی در بانک مرکزی ایران
پرداخت شود.
3 - وام برای مدت بیست سال مذکور بدون بهره خواهد بود.
4 - مبلغ وام در چهار قسط از قرار هر قسط 150000 لیره به شرح زیر در سر
رسیدهای مربوطه در لندن به لیره استرلینگ قابل پرداخت خواهد بود.
قسط اول در اول آوریل 1976 و 38 قسط بعدی به ترتیب در اول ماه های ژوئیه و
اکتبر و ژانویه و آوریل همان سال و سال های بعد و قسط آخر در بیستمین سال
روز تاریخ پرداخت وام .
هر یک از اقساط فوق جزو مطالبات شرکت ها بوده و به حواله کرد آنها در
بانکی که از طرف آنها تعیین شود به حساب
detimiL stnapicitraP liO narI (ایران اویل پارتیسیپا لیمیتد) و یا هر
شرکت دیگری که شرکت ها تعیین نمایند قابل پرداخت خواهد بود.
5 - پرداخت وام تابع شرایط زیر می باشد:
الف - مبلغ وام تماما به منظور اجرای طرح های عمرانی شهرها از قبیل فاضلاب
و لوله کشی و طرح های توسعه و تکمیل به استثنای طرح های مربوط به زیرسازی
اقتصادی به مصرف خواهد رسید طرح های مربوط به زیرسازی اقتصادی به آن معنی
که در این قرارداد از آن اسم برده شده است شامل طرح های احداث شاهراه ها و
خطوط راه آهن و بنادر و فرودگاه ها و وسائل دیگر ارتباطی می باشد.
ب - به محض امضای این قرارداد وزیر دارایی کمیته ای (که از این به بعد
کمیته نامیده می شود) به ریاست خود و یا نماینده خود و به عضویت نماینده
شرکت ملی نفت ایران و نماینده شرکت های عامل تشکیل خواهد داد کمیته مزبور
طرح های عمرانی شهرها و طرح های توسعه و تکمیل فوق الذکر را که برای استان
خوزستان در نظر گرفته شده است و از طرف یک یا چند نماینده فوق الذکر
پیشنهاد شده باشد مورد بررسی قرار خواهد داد و نظر مقامات سازمان برنامه
را درباره آنها کسب نموده و سپس درباره طرح های مشروحه در بند (الف ) همین
ماده تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد نمود.
ج - شرکت ملی نفت ایران در موقعی که مبلغ وام در حساب مخصوص مذکور در بند
(ه ) ماده 5 در بانک مرکزی ایران ریخته می شود ضمانت نامه های بلاشرط و غیر
قابل برگشت صادره از طرف بانک مرکزی ایران مبنی بر استرداد اقساط وام به
لیره در لندن به شرکت ها تسلیم خواهد نمود که ضمانت نامه های مزبور به
تعداد اقساط وام و به مبلغ هر یک از آنها بوده و جمع ضمانت نامه های مذکور
معادل تمامی مبلغ وام خواهد بود ضمانت های مزبور به نحوی تهیه خواهد شد که
در صورت عدم پرداخت هر یک از اقساط در سررسید مربوطه detimiL
stnapicitraP liO narI (ایران اویل پارتیسیپانتز لیمیتد) یا هر طرف دیگری
که شرکت ها تعیین نمایند فورا بتواند با ارائه ضمانت نامه که عینا معادل
مبلغ قسطی که موعد پرداخت آن فرا رسیده است می باشد وجه آن در تاریخ
سررسید وصول نماید.
د - نظر به این که وام بدون بهره و به منظور اجرای طرح های توسعه و تکمیل
که برای ایران سودمند می باشد پرداخت می گردد لذا شرکت ملی نفت ایران تعهد
می نماید که هر گونه مالیات یا وجوه دیگری که مورد مطالبه دولت ایران از
شرکت ها یا شرکت های عامل قرار گیرد و دولت آنها را ملزم به پرداخت مالیات
یا وجوه مزبور به دولت یا به هر مقام و اداره ایرانی دیگر از بابت وام
بنماید به شرکت ها و شرکت های عامل مسترد دارد.
ه - مبلغی را که شرکت ها بر طبق این قرارداد خواهند پرداخت در حساب مخصوصی
به نام شرکت ملی نفت ایران در بانک مرکزی ایران ریخته و نگهداری خواهد
شد.
و - شرکت ملی نفت ایران وجوهی را که برای اجرای طرح هایی که بر طبق شرایط
بند (ب ) ماده 5 انتخاب گردیده لازم می باشد از حساب مخصوص مذکور پرداخت
خواهد نمود و به جز برای طرح هایی که از طرف کمیته انتخاب شده است هیچ
گونه وجوهی را برای طرح یا طرح های دیگری از حساب مزبور پرداخت نخواهد
کرد.
6 - هر گونه اخطاری که به موجب شرایط این قرارداد صادر شده به شرطی اعلام
شده و تسلیم شده تلقی خواهد شد که کتبی بوده و به نشانیهای زیر تسلیم شده
باشد:
الف - اخطارهای خطاب به شرکت ملی نفت ایران به نشانی اداره مرکزی شرکت
ملی نفت ایران در تهران
ب - اخطارهای خطاب به هر یک از شرکت ها به نشانی اداره ثبت شده شرکت
مربوطه و یا به هر نشانی دیگری که شرکت مربوطه در هر موقع به وسیله اخطار
کتبی به شرکت ملی نفت ایران اعلام نموده باشد.
ج - اخطارهای خطاب به شرکت های عامل به نشانی زیر:
Iraanse Aardolie Exploratie En Productie Moats Chappij N.V.
)Iranian Oil Exploration and Producing Company(
dna
jippahcstaaM eganiffaR eilodraA esnaarI
.V.N (ynapmoC gninifeR liO nainarI)
xoB.O.P
و یا به هر نشانی دیگری که شرکت های عامل در هر موقع به وسیله اخطار کتبی
به شرکت ملی نفت ایران اعلام نمایند. اینک این قرارداد را طرف های اول و
طرف دوم در تاریخ و محل مذکور ذیل امضا می نمایند.
قرارداد فوق که منضم به قانون متمم بودجه سال 1344 کل کشور می باشد صحیح و
قابل اجرا است .
رییس مجلس شورای ملی - مهندس عبدالله ریاضی

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1345/03/08

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.