×

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران راجع به طرح جامع شهر تربت حیدریه

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران راجع به طرح جامع شهر تربت حیدریه

مصوبه-شورای-عالی-شهرسازی-و-معماری-ایران-راجع-به-طرح-جامع-شهر-تربت-حیدریه
شماره 763/310 10/4/1381
استاندار محترم و رئیس شورای شهرسازی ومعمای استان خراسان

در اجرای بند (5) ماده (4) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران وماده (42) آئین نامه نحوه بررسی وتصویب طرحهای توسعه وعمران محلی ،ناحیه ای منطقه ای وملی ومقررات شهرسازی ومعماری کشور مصوب 12/10/1378 هیات محترم وزیران به استحضار می رساند، شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران در جلسه مورخ 27/3/1381، طرح جامع شهر تربت حیدریه را که در اجرای بند(2) از ماده (3) قانون تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به وزارت مسکن و شهرسازی و تعیین وظایف آن ، توسط این وزارتخانه تهیه و در تاریخ 22/9/1378 در شورای شهرسازی آن استان به تصویب رسیده بود را مورد بررسی نهائی قرار داد و با رعایت موارد ذیل تصویب نهائی .
- با توجه به پآئین بودن تراکم جمعیتی در وضع موجود و گستردگی و تخلخل بافت شهر شورای عالی ضمن تاکید بر تثبیت اراضی کشاورزی و باغات با حفظ کابری کشاورزی و باغ مقرر نمود عنوان تراکم ویژه باغات به کاربری باغ تغییر یابد.
- شورای عالی بر تهیه طرح هادی روستاهای اقماری شهر مذکور در راستای ساماندهی روستاهای یاد شده وعدم تداخل حریم آنها با شهر تاکید نمود.
- شورای عالی مقرر نمود عرض محور تربت حیدریه - خواف با هماهنگی دستگاههای ذیریط بازنگری شده و شبکه معابر نیز در این راستا اصلاح گردد.
شورای عالی ضمن تصویب نظر کمیته فنی در خصوص تقلیل محدوده (بشرح نقشه پیوست ) طرح را مورد تصویب نهائی قرار داد.
ضروری می داند از مشارکت موثر و ثمربخش وشورای شهرسازی و معمای آن استان به ریاست جنابعالی در فرآیند بررسی و تصویب طرح مذکور قدردانی نموده و امید است با اجرای دقیق طرح لازم الاجرای یاد شده توسط شهرداری و سایر دستگاه های ذیربط در توسعه کالبدی موزون شهر و توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی آن مالا" آسایش و رفاه وسلامت محیط زیست شهروندان محترم شهر تربیت حیدریه بیش از پیش فراهم گردد.
این طرح بر اساس حمعیت پیش بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح (1390) معادل 127873 نفر در محدوده ای به وسعت 76/182 هکتار شامل کاربریهای مورد نیاز ساکنان شهر(با تراکم ناخالص پیشنهادی 82 نفر در هکتار و تراکم مسکونی خالص پیشنهادی 270 نفردرهکتار) تهیه شده است .
خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به طریق مقتضی به اطلاع شورای شعر و شهردار محترم مربوط وسایر مراجع ذیربط رسانیده شود
اسناد ومدارک طرح متعاقبا" جهت اجرا ابلاغ خواهد شد0
معاون شهرسازی ومعماری ودبیر شورای عالی شهرسازی - پیروزحناچی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16715

تاریخ تصویب : 1381/03/27

تاریخ ابلاغ : 1381/04/29

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.