×

قانون ساختمان شاهراه تهران - کرج

قانون ساختمان شاهراه تهران - کرج

قانون-ساختمان-شاهراه-تهران---کرج
ماده 1 - عمل وزارت راه در خصوص ساختمان شاهراه تهران - کرج طبق نقشه پیوست و مشخصاتی که تعیین شده از طریق مناقصه در هشت قسمت مختلف تایید می شود.
ماده 2 - وزارت راه همه ساله مبلغ قابل پرداخت به مقاطعه کاران را در بودجه مصوب خود منظور خواهد نمود واجد از بهره برداری راه که با وصول عوارض وسائط نقلیه عملی خواهد شد به خزانه پرداخت و مستهلک خواهد کرد.
ماده 3 - اعتبارات لازم برای اجرا این طرح به وسیله تحصیل اعتبار بانکی تهیه خواهد شد وزارت راه و خزانه داری کل در قبال آن قسمت از صورت کارکردهای ماهیانه مقاطعه کاران که پرداخت نشده سفته هایی به سررسید حداکثر تا پنج سال از تاریخ صدور به مقاطعه کاران خواهند داد.
ماده 4 - به این سفته ها از تاریخ صدور تا تاریخ سررسید 6% بهره سالیانه تعلق خواهد گرفت و حساب بهره در هر شش ماه تصفیه خواهد شد.
ماده 5 - وزارت راه مجاز است از مقاطعه کارانی که در مناقصه های انجام این طرح شرکت می نمایند تضمینی اخذ نماید که یکی از بانکهای ایرانی تعهد پرداخت مخارج ساختمان را در قبال سفته های وزارت راه و خزانه داری کل بنماید و در چنین صورت برای دریافت کلیه مطالبات مقاطعه کار بانک جانشین او خواهد بود و تضمین حسن اجرای پیمان از طرف بانک بدون شرط داده خواهد شد.
تبصره - مقاطعه کارانی که بخواهند با اعتبار شخصی در این کار مشارکت نمایند باید قدرت مالی آنها قبل از مناقصه به تصدیق وزارت راه رسیده و در این صورت فقط موظف به دادن ضمانت نامه بانکی برای حسن اجرای تعهد خود خواهند بود.
ماده 6 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود از تاریخ بهره برداری شاهراه تهران کرج شروع به وصول عوارض نماید میزان و موارد آن به موجب آیین نامه ای خواهد بود که به تصویب کمیسیونهای راه و دارایی مجلس شورای ملی برسد وجوه حاصله از این عوارض در حساب مخصوصی در خزانه داری کل نگهداری شده و منحصرا به مصرف پرداخت دیوان وزارت راه بابت شاهراه تهران - کرج خواهد رسید و بعد از تصفیه حساب ساختمان راه بقیه درآمد بابت استهلاک وجوهی مصرف خواهد شد که از طرف خزانه داری کل به حساب بودجه وزارت راه برای انجام این طرح پرداخت شده است و بعد از استهلاک کامل وجوه هزینه ادامه دریافت عوارض محتاج به تحصیل مجوز قانونی خواهد بود.
تبصره - وزارت راه مکلف است دو جاده فعلی تهران و کرج را بدون دریافت عوارض دائر نگاهدارد.
ماده 7 - به وزارت راه اجازه داده می شود اراضی مورد نیاز برای احداث شاهراه تهران - کرج را طبق نقشه پیوست تصرف و بهای عادله اعیانی و مستحدثاتی که در اثر ایجاد این جاده از بین می رود بر طبق تبصره 56 بودجه سال 43 کل کشور به مالکینی پرداخت نماید.
قانون بالا مشتمل بر 7 ماده و 2 تبصره که لایحه آن به موجب ماده واحده مصوبه بیستم آذر ماه 1342 تقدیم شده بود و در تاریخ روز دوشنبه هفدهم خرداد ماه 1344 به تصویب مجلس سنا رسیده در جلسه روز پنجشنبه سی و یکم تیر ماه یک هزار و سیصد و چهل و چهار مورد تصویب مجلس شورای ملی قرار گرفت .
رییس مجلس شورای ملی - مهندس عبدالله ریاضی

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1344/04/31

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.