×

قانون بودجه سال 1340

قانون بودجه سال 1340

قانون-بودجه-سال-1340
قانون بودجه سال 1340
ماده واحده - بودجه برنامه ای سال 1340 کل کشور (وزارتخانه ها - سازمان ها - بنگاهها و شرکت های دولتی ) را اعم از عمومی و اختصاصی که از حیث درآمد بالغ 90431863000 ریال و از حیث هزینه مبلغ 93008583000 ریال است در پنج فصل به شرح زیر تصویب و اجازه داده می شود.
الف - وزارت دارایی درآمدهای پیش بینی شده برای سال 1340 منظور در فصل اول را وصول و کلیه حقوق و مزایای قانونی کارمندان و خدمتگزاران جز و هزینه های مستمر و غیر مستمر وزارتخانه ها و ادارات و بنگاههای دولتی و سایر مصارف منظور در فصل دوم را در حدود درآمدهای وصولی و بار رعایت کامل مقررات و مفاد تبصره های منظوره در این قانون پرداخت نماید.
ب - درآمد و هزینه های سازمان ها و بنگاههای منظوره در فصل سوم و چهارم و پنجم طبق قوانین مربوطه اجرا شود.
تبصره هایی که اجرای آن محدود به دوره عمل سال مالی 1340 خواهد بود.
تبصره 1 - بودجه برنامه ای سال 1340 وزارتخانه ها و ادارات و کلیه موسسات دولتی به شرح مندرج در فصل دوم پس از رسیدگی و تصویب وزارت دارایی قابل اجرا خواهد بود. کلیه سازمانها مکلف هستند در ظرف پانزده روز از تاریخ ابلاغ بودجه کل بودجه تفصیلی خود را بر اساس طرحهای برنامه ای که قبلا مقرر و اقدام شده برای رسیدگی و تصویب به وزارت دارایی تسلیم نمایند.
تبصره 2 - نقل و انتقال در داخل فصول به استثنای مواد یک از فصلی به فصل دیگر یا از برنامه ای به برنامه دیگر یا از ردیفی به ردیف دیگر مشروط بر این که از صدی ده اعتبار مواد تجاوز نکند با موافقت وزارت دارایی و برای یک بار عملی خواهد بود.
تبصره 3 - ماده اول قانون راجع به اصلاح ماده 8 قانون برنامه هفت ساله دوم مصوب اسفند ماه 1336 به شرح زیر اصلاح می گردد.
در سال 1340 از کل عواید نفت که به خزانه داری کل پرداخت می شود سهم سازمان برنامه پنجاه و پنج درصد و سهم شرکت ملی نفت ایران هم ارز پانزده میلیون دلار و باقیمانده سهم وزارت دارایی خواهد بود مشروط بر این که بودجه تفصیلی و برنامه های هر دو سازمان نامبرده مورد تصویب دولت قرار گیرد.
تبصره 4 - مبلغ دومیلیون و نیم دلار پرداختی از محل پذیره نفت جهت اجرای طرح کارخانه کود شیمیایی که به موجب بند (ب ) قانون به مصوبه در 25 /11/1337 اعطا گردیده به حساب سرمایه بنگاه پتروشیمی (بنگاه کود شیمیایی ) منظور خواهد گردید.
تبصره 5 - مانده اعتبارات سال 1338 کمیسیون های سرحدی منظوره در ردیف 24 قانون بودجه سال مزبور در سال 1340 قابل تعهد و مصرف می باشد.
تبصره 6 - تنخواه گردان خزانه داری کل در سال 1340 مانند سال گذشته سه هزار میلیون ریال تعیین می شود.
تبصره 7 - به ژاندارمری کل کشور اجازه داده می شود که آنچه از بودجه سال 1340 خود صرفه جویی نماید بنابر احتیاجات به مصرف اتمام و تکمیل ساختمان های نیمه تمام بیمارستان و واحد فرهنگی برساند.
تبصره 8 - وزارت کشاورزی می تواند مبلغ چهارمیلیون ریال از اعتبار مصوب خود جهت سهمیه دولت ایران در کمیته اقتصادی و کشاورزی پیمان مرکزی به منظور تاسیس مرکز تعلیمات ماشینهای کشاورزی و حفاظت خاک منطقه کرج پرداخت نماید.
تبصره 9 - وزارت بازرگانی مجاز است لکوموتیو - واگن و واگنهای باری و لوازم راه آهن و وسائل راهداری و راهسازی و تجهیزات فنی ادارات هواشناسی و هواپیمایی به استثنا اتومبیل های سواری که توسط وزارت راه یا بنگاه راه آهن در سال 1340 از خارج خریداری و وارد می شود از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی معاف نماید.
تبصره 10 - به وزارت بازرگانی اجازه داده می شود دستگاههای فرستنده بی سیم و لوازم فنی مورد نیاز وزارت پست و تلگراف که در سال 1340 وارد کشور می شود از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی معاف نماید.
تبصره 11 - به وزارت بازرگانی اجازه داده می شود لوله و شیر و متعلقات و سایر لوازم و مصالح ساختمانی و ماشین آلات لوله کشی و تهیه لوله و سدسازی و همچنین مواد شیمیایی و یدکی ماشین آلات مورد نیاز سازمان آب تهران را از پرداخت کلیه حقوق و کلیه عوارض گمرکی معاف نماید.
تبصره 12 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود به منظور تسریع در امر خرید قند و شکر و غله و مواد دخانیه و چای در حدود اعتبارات مصوب سال 1340 از بانک مرکزی وام دریافت نموده و تا آخر سال مالی 1340 نسبت به واریز آن اصلا و فرعا اقدام نماید.
تبصره 13 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود مبلغ دوازده میلیون ریال بقیه سود سهام سال 1338 وزارت دارایی را در بانک رهنی ایران طبق ماده واحده قانون مصوبه 23/2/1332 بابت قسمتی از سرمایه پرداخت نشده بانک مزبور محسوب داشته از طرفی در حساب بودجه عمومی کشور به نام دریافتی از بابت سود سهام سال 1338 بانک رهنی ایران و از طرف دیگر به حساب سرمایه پرداختی وزارت دارایی به بانک مزبور جمع و خرج نماید.
تبصره 14 - وزارت دارایی مجاز است از محل اعتبار هزینه های پیش بینی نشده به پیشنهاد وزارت خارجه و تصویب هیات وزیران حقوق و عوارض گمرکی و مالیات متعلقه به کارشناسانی که بر طبق موافقتنامه های موجود بین دولت شاهنشاهی و سایر کشورها برای اجرای برنامه های کمکهای فنی به ایران می آیند تادیه نماید.
تبصره 15 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود برای جبران خساراتی که بر اثر زلزله به اهالی شهرستان لار وارد آمده از دریافت مالیات بر درآمد مستغلات سال 1338 آن شهرستان موضوع ماده 10 قانون اصلاح مالیات بر درآمد مصوب تیر ماه 1337 صرفنظر نماید.
تبصره 16 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود تا حدود مبلغ بیست میلیون ریال از محل مانده اعتبارات سنواتی وزارت فرهنگ که فهرستهای آن در خزانه داری کل باقی و در سالهای مربوطه پرداخت نگردیده به منظور واریز اسناد حسابهای سنواتی تا قبل از سال 1336 وزارت نامبرده طبق فهرستی که از طرف اداره کل حسابداری وزارت فرهنگ صادر می گردد به حساب صندوق بازنشستگی و به سایر حسابهای ذیربط خزانه پرداخت و واریز نماید مشروط به این که در سالهای بعد از آن اعتبارات استفاده نشده باشد.
تبصره 17 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود آن مقدار از اعتبار انتخابات دوره بیستم قانون گذاری مجلس شورای ملی موضوع ردیف 139 بودجه سال 1339 کل کشور که برای بقیه انتخابات دوره مزبور در سال 1340 تعهد و به مصرف رسیده است به هزینه منظور دارد.
تبصره 18 - وزارت دارایی مجاز است به منظور بسته شدن محاسبه سال 1320 از محل اعتبار نقصان و تفریط منظور در بودجه کل کشور بهای اوراق بهادار و وجوه نقد موجودی صندوق ادارات که در وقایع شهریور 1320 از بین رفته است تامین و به پای موجودی محاسبه همان سال منظور دارند. این عمل محاسباتی موجب عدم تعقیب مسئولین امر در مراجع اداری و قضایی نخواهد بود.
تبصره 19 - وزارت دارایی مجاز است چنانچه میزان محصول مواد دخانیه در سال جاری نسبت به سال قبل افزایش و اعتبار پیش بینی شده در بودجه کافی برای خرید مازاد محصول نباشد تفاوت اعتبار مورد نیاز را تا مبلغ 500000000 ریال از محل درآمد عمومی کشور پرداخت نماید.
اعتبار مذکوره منحصرا برای خرید مازاد محصول بوده و از محل این اعتبار هزینه های دیگری به هیچ عنوان قابل پرداخت نمی باشد.
تبصره 20 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود مبلغ 7686518 ریال طلب خزانه داری کل بابت سود سهام سال های 1335 تا 1338 شرکت سهامی فرش ایران را به عنوان سرمایه پرداختی دولت به حساب سرمایه شرکت سهامی فرش ایران منظور نماید.
تبصره هایی که اجرای آن تا موقعی که لغو نگردیده به قوت خود باقی است .
تبصره 21 - نقل و انتقال اعتبار حقوق و مزایا کارمندانی که از وزارتخانه یا اداره ای به وزارتخانه یا اداره کل دیگری منتقل می شوند مجاز خواهد بود.
تبصره 22 - نمایندگی سهام دولت در مجامع عمومی بانک ساختمانی با وزیر دارایی و دو نفر دیگر از وزرا به انتخاب هیات وزیران بوده و نمایندگی سهام دولت در مجامع عمومی بانک کشاورزی با وزیر کشاورزی و دو نفر دیگر از وزرا به انتخاب هیات وزیران می باشد.
تبصره 23 - وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی بدون استثنا بیش از مبلغی که در بودجه تفصیلی اجازه مصرف ارز داده شده نمی توانند وجهی به ارز مصرف نمایند.
تبصره 24 - کارمندان وزارتخانه ها و بنگاهها و سازمانهای وابسته به دولت و شهرداریها نمی توانند در آن واحد از مقررات و مزایای دو قانون استخدامی که مشمول آن باشند استفاده نمایند ولی مجاز هستند که یک نوبت هر یک از مقررات استخدامی را بخواهند انتخاب نمایند.
تبصره 25 - صرف هزینه برای طبع و نشر هر گونه مجله و نشریه تبلیغاتی منتشر از طرف وزارتخانه ها و بنگاهها و شرکتهای وابسته به دولت و موسساتی که با سرمایه دولت اداره می شوند ممنوع است این قبیل موسسات می توانند به منظور استحضار عامه از اقدامات و عملیات خود و همچنین راهنمایی های لازم وزارت اطلاعات را مامور انجام این وظیفه نمایند نشریات فنی (با موافقت وزارت دارایی ) و روزنامه رسمی کشور و مجله حقوقی وزارت دادگستری از این قاعده مستثنی است .
تبصره 26 - تبصره یک بند (د) ماده واحده مصوب 21 خرداد ماه 1334 از اول سال جاری لغو می شود.
تبصره 27 - از اول شهریور ماه 1340 به حداقل - وسط و حداکثر اشل حقوق پایه کارمندان لیسانسیه اداری مقطوعا به شرح زیر اضافه می شود.
پایه سه اداری یک هزار ریال
پایه چهار اداری یک هزار و ششصد ریال
پایه پنج اداری یک هزار و هشتصد ریال
پایه شش اداری یک هزار و نهصد ریال
پایه هفت اداری دو هزار و پانصد ریال
پایه هشت اداری دو هزار و ششصد ریال
پایه نه اداری دو هزار و ششصد ریال
پرداخت تفاوت بالا موکول به تامین اعتبار در بودجه های مربوطه بوده و کسور بازنشستگی بدان تعلق می گیرد.
تبصره 28 - اجازه داده می شود که برای تکمیل کادر اداری نخست وزیری و وزارت دادگستری به ترتیب تا بیست و پنج نفر کارمند جدید که حداقل تحصیلات آنها دیپلم دوره کامل متوسطه باشد طبق مقررات استخدام نمایند.
تبصره 29 - از اول سال 1340 به افسران حاضر خدمت ارتش و ژاندارمری و شهربانی کل کشور فارغ التحصیل دانشکده افسری اعم از داخله و خارجه ماهیانه دو هزار ریال به عنوان حق لیسانس تادیه خواهد شد.
تبصره 30 - از اول سال 1340 به کلیه درجه داران و افراد کادر ثابت حاضر به خدمت ارتش و ژاندارمری ماهیانه ششصد ریال به عنوان جیره نقدی پرداخت خواهد شد. درجه دارانی که از جیره جنسی استفاده می کنند جیره نقدی نخواهند گرفت .
تبصره 31 - اجازه داده می شود که از اول شهریور 1340 حقوق درجات چهارگانه رانندگان مساوی با حقوق درجات استخدامی تلفنچی ها شود وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی می توانند در صورت وجود اعتبار مابه التفاوت حقوق رانندگان مربوطه را پرداخت نمایند.
تبصره 32 - به وزارت جنگ اجازه داده می شود معادل تمام حقوق ستوان سوم معلول عباس محسنی را مادام العمر به مشارالیه پرداخت نماید.
تبصره 33 - شهربانی کل کشور مجاز است در برابر تعویض و صدور برگ گواهی نامه رانندگی جدید پلاستیکی مبلغ پنجاه ریال از رانندگان تاکسی و اتومبیلهای و کامیونهای کرایه و مبلغ یکصد ریال از رانندگان وسائل شخصی دریافت و به حساب خزانه داری کل پرداخت نماید.
تبصره 34 - شورای فرهنگ شهرستان می تواند در اجرا ماده 22 قانون فرهنگی مصوب 1290 و ماده 8 قانون تعلیمات اجباری مصوب 1322 عوارض مخصوصی نسبت به اجناس مورد مصرف محل به استثنای ارزاق عمومی و اجناس صادراتی و کالاهای انحصاری برای کمک به تامین مخارج آموزش ابتدایی پیش بینی نموده و برای تصویب به انجمن شهر پیشنهاد نماید تا در صورت تصویب وصول و در حساب مخصوصی نگاهداری شده و طبق آیین نامه که شورای عالی فرهنگ تصویب می نماید زیر نظر شورای فرهنگ شهرستان منحصرا به مصارف تعلیمات ابتدایی همان
شهرستان برسد.
تبصره 35 - از تاریخ اول شهریور ماه 1340 اشل حقوق پایه های دانشیاری و استادی طبق مواد زیر تعیین می شود:
1 - حقوق پایه یک دانشیاری معادل یک برابر و نیم حقوق پایه یک دبیری (مهندسی ) خواهد بود.
2 - حقوق سایر پایه های دانشیاری معادل حقوق رتبه مادون به اضافه یک نهم آن می باشد.
3 - حقوق هر پایه استادی معادل حقوق هم رتبه دانشیاری به اضافه یک دهم آن خواهد بود.
4 - حقوق پایه ده استادی از 25000 ریال تجاوز نخواهد کرد.
5 - حقوق دبیران دانشگاه برابر با حقوق همپایه مهندسی خواهد بود مشروط بر این که در هفته 22 ساعت به تدریس عملی یا نظری اشتغال داشته باشند فقط آن عده از دبیران دانشگاه می توانند به کار اداری بپردازند که لااقل دارای پانزده سال سابقه خدمت آموزشی و یا بیست سال سابقه خدمت اداری باشند.
در غیر این صورت تا رسیدن به حد نصاب های مزبور باید علاوه بر شغل اداری یا آموزشی هفته ای شش ساعت بدون دریافت حق التدریس تدریس نمایند.
6 - مزایای استادان و دانشیاران و پزشکان بیمارستانی و دبیران دانشگاه بر اساس اشل سابق پرداخته خواهد شد.
7 - پرداخت تفاوت حقوق مشمولین این تبصره موکول بر این است که اعتبار آن در حدود بودجه های مصوب سال جاری دانشکده و یا سازمان مربوطه تامین شده باشد.
تبصره 36 - در مواردی که طبق قوانین موجوده از محلهای پیش بینی شده نتوان هزینه های اجرای قانون اصلاحات ارضی و پرداخت بهای املاک خریداری شده را تامین کرد اجازه داده می شود: هزینه های اجرای قانون اصلاحات ارضی و مخارج نقشه برداری و تقسیم املاک و اراضی علاوه بر مخارج تقسیم و ثبت و تعقیب دعاوی خالصجات از محل صدی بیست و پنج موضوع بند الف ماده 10 قانون فروش خالصجات تامین و پرداخت می شود و همچنین بانک کشاورزی ایران قیمت املاک و اراضی را که هیات عالی اصلاحات ارضی بر طبق مقررات قانون تعیین می نماید از محل وجوه وصولی هفتاد و پنج درصد موضوع بند (ب ) ماده 10 قانون فروش خالصجات به ترتیب مقرر در قانون اصلاحات ارضی در مقابل خرید املاک و اراضی به مالک پرداخت می نماید در صورتی که صدی بیست و پنج موضوع بند الف ماده 10 قانون فروش خالصجات کفایت هزینه های مربوط به قانون اصلاحات را ننماید می توان از محل درآمد صدی هفتاد و پنج موضوع بند(ب ) ماده 10 قانون فروش خالصجات نیز هزینه های مربوط به قانون اصلاحات ارضی را تامین و پرداخت نمود.
تبصره 37 - به سازمان پنبه اجازه داده می شود که به منظور تامین اعتبار هزینه های خود موضوع ردیف (69) بودجه پیشنهادی 1340 که تاکنون از طریق دریافت سود بازرگانی بر قماش نخی تامین می شد از هر کیلو پنبه بسته بندی شده که نوع و کیفیت آن از طرف کارشناسان سازمان پنبه گواهی شده است مبلغ بیست و پنج دینار به عنوان کارمزد صدور گواهینامه تصفیه اخذ نماید.
تبصره 38 - انجمن بهداری شهرستان می تواند در اجرای قانون واگذاری امور بهداری به مردم عوارض مخصوصی نسبت به اجناس مورد مصرف محل به استثنای ارزاق عمومی و اجناس صادراتی و کالاهای انحصار برای تکمیل و تجهیز و توسعه و دایر نگاهداشتن موسسات درمانی هر شهرستان پیش بینی نموده و برای تصویب به انجمن شهر پیشنهاد نماید تا در صورت تصویب وصول و در حساب مخصوصی نگاهداری شده زیر نظر انجمن بهداری منحصرا به مصرف امور مذکور در همان شهرستان برسد.
تبصره 39 - به وزارت بهداری و وزارت فرهنگ اجازه داده می شود در صورتی که درآمد 3% موضوع تبصره 29 قانون بودجه سال 1338 از سیصد میلیون ریال منظوره در بودجه سال 1340 تجاوز نماید از اضافه درآمد مزبور مبلغ پانزده میلیون ریال برای کمک به بودجه مدرسه پرستاری بیمارستان نمازی و کمک به درمان رایگان بیماران بی بضاعت بیمارستان نمازی پرداخت نموده و یک سوم مازاد اعتبار اضافی را به مصرف ایجاد آموزشگاه بهداری و پرستاری و قابلگی در کرمان و تامین احتیاجات مراکز درمانی بهداشتی استان کرمان و بقیه را به مصرف تکمیل و ایجاد دبستان های ابتدایی و مدارس حرفه ای برساند.
تبصره 40 - وزارت بهداری مجاز است وجوه و اشیا و اجناس و اموال منقولی را که از طرف بیماران یا اشخاص خیر یا موسسات و ادارات راسا یا در ازای خدمتی به موسسات تابعه داده شده و می شود مانند درآمدهای اختصاصی خود عینا و یا با تبدیل به احسن به مصرف تکمیل و تجهیز موسسات درمانی بهداشتی و دایر نگاهداشتن آنها برساند.
تبصره 41 - وزارت بهداری مجاز است درآمدهای احتمالی موسسات خود را به طور کلی بر اساس قانون دانشگاه دریافت و بر طبق آیین نامه ای که با موافقت وزارت دارایی به تصویب هیات وزیران می رسد به مصرف برساند.
تبصره 42 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود دستمزد کسانی را که به طور روزمزد تا آخر اسفند 1339 در دوایر دولتی به کار مشغول بوده اند تا تصویب لایحه استخدام کشوری و مادام که بودجه آنها احتیاج باشد پرداخت نماید.
تبصره 43 - اجازه داده می شود که وزارت دارایی تا سی نفر و وزارت بازرگانی تا بیست نفر کارمند جدیدی که دارای دیپلم ، لیسانس در رشته های مالی اقتصادی - بازرگانی و یا دکترای حقوق و اقتصاد باشند استخدام نمایند.
تبصره 44 - وزارت دارایی مجاز است هزینه های تربیت کادر وصول و خرید اثاثیه و وسائل و لوازمی که برای پیشرفت امر وصول ضروری تشخیص می دهد و نشر آگهی های مالیاتی و اضافه کار مامورین مربوطه را نیز از محل درآمد صدی دو موضوع ماده 39 قانون مالیات بر درآمد مصوب فروردین ماه 1335 پرداخت نماید.
تبصره 45 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود پنجاه درصد دوم درآمد موضوع تبصره 41 قانون بودجه سال 1339 را منحصرا به مصرف تکمیل و توسعه دانشگاههای شهرستانها برساند.
تبصره 46 - وزارت دارایی و وزارت راه مکلف هستند در عوض اراضی که اداره کل هواپیمایی کشوری برای ایجاد و توسعه فرودگاهها به تصرف درآورده از اراضی دولت که بهای آن معادل قیمت عادله در تاریخ تصرف آن اراضی باشد به صاحبان آن اراضی پس از احراز مالکیت واگذار نمایند و چنانچه صاحبان اراضی مذکور حاضر به قبول عوض نباشند قیمت عادله در ظرف پنج سال در پنج قسط مساوی از سال 1341 به آنان پرداخت شود و وزارت دارایی مبالغ مورد نیاز را در بودجه های سنواتی منظور و پرداخت خواهد نمود.

ضمیمه (1)
اصلاح بودجه مربوط به بودجه تفصیلی سال 1340 وزارت جنگ :
الف - کسر می شود:
1 - از اعتبار ماده یک فصل اول هزینه حقوق و
دستمزد کارمندان رسمی و غیر رسمی -/135000000 ریال
2 - از اعتبار ماده هفت فصل دوم کرایه ابنیه
و اراضی و سومت و روشنایی -/45000000 ریال
3 - از اعتبار ماده نه فصل دوم اسباب و
وسائل اداری و فنی مصرف شدنی -/232000000 ریال
ب - اضافه می شود:
4 - به اعتبار ماده 5 هزینه سفر و فوق العاده
روزانه و انتقال -/8000000 ریال
5 - به اعتبار ماده یازده هزینه حمل و نقل و
خدمات قراردادی و هزینه بانکی -/16390000 ریال
6 - به اعتبار ماده دوازده هزینه کمک ها و وجوه
تعاونی مخصوص -/36610000 ریال
7 - به اعتبار ماده سیزده هزینه های عمرانی و
تولیدی و بهره برداری -/300000000 ریال
8 - به اعتبار ماده چهارده سایر
هزینه های غیر مستمر -/51000000 ریال
--------------------------------------------------------------
جمع -/412000000 ریال
ضمیمه (2)
اصلاح بودجه مربوط به بودجه تفصیلی سال 1340 وزارت بازرگانی :
مبلغ چهل میلیون ریال به شرح زیر کسر:
1 - از اعتبار ماده 7 -/15000000 ریال
2 - از اعتبار ماده 9 -/15000000 ریال
3 - از اعتبار ماده 10 -/10000000 ریال
----------------------------------------------
جمع -/40000000 ریال
و به اعتبار مواد زیر اضافه گردد:
1 - به اعتبار ماده 1 -/8000000 ریال
2 - به اعتبار ماده 4 -/20000000 ریال
3 - به اعتبار ماده 11 -/4000000 ریال
4 - به اعتبار ماده 14 -/8000000 ریال
----------------------------------------------
جمع -/40000000 ریال
ضمیمه (3)
اصلاح بودجه مربوط به بودجه تفصیلی سال 1340 وزارت راه .
الف - کسر می شود:
1 - از اعتبار ردیف 7 مربوط به تکمیل پل خلف آباد مندرج
در صفحه 23 فرم چهار (د) بودجه اختصاصی -/1000000 ریال
2 - از اعتبار ردیف 8 مربوط بپرداخت بهای بقیه پل های فلزی و شروع ساختمان و نصب پلهای مزبور و ساختمان پل نکا و تعهدات پلهای خشت سر و محمودآباد مندرج در صفحه23 فرم چهار (د) بودجه اختصاصی . -/13500000 ریال
3 - از اعتبار ردیف 11 مربوط به خرید قیر به پروژه های راهسازی و راه داری مندرج در صفحه 24 فرم چهار (د) بودجه اختصاصی . /5000000 ریال
4 - از اعتبار ردیف 12 مربوط به تکمیل اسفالت راه فرودگاه
زاهدان مندرج در صفحه 24 فرم چهار (د) بودجه اختصاصی -/3000000 ریال
5 - از اعتبار بودجه اداره کل فنی ردیف یک هزینه های مربوط به اداره مطالعات و مسیریابی و اکیپهای نقشه برداری مندرج در صفحه 28 فرم
چهار (د) بودجه اختصاصی . -/1500000 ریال
----------------------------------------------------------------------
جمع -/24000000 ریال
ب - اضافه می شود:
1 - به اعتبار ردیف 2 بودجه مربوط به تکمیل آسفالت محمودآباد بابلسر ( قرارداد شرکت تونل ساختمان ) مندرج در صفحه 23 فرم چهار (د) بودجه اختصاصی . -/13000000 ریال
2 - به اعتبار ردیف 3 (بند - ج ) مربوط به اعتبار تکمیل راه های اطراف تهران - راه افجه - راه شمشک - راه الیگابلده و غیر مندرج در صفحه 25 فرم چهار
(د) بودجه اختصاصی . -/500000 ریال
3 - به اعتبار ردیف 14 مربوط به پرداخت تعهدات و قراردادهای دست اقدام سالهای گذشته و هزینه های پیش بینی نشده و پرداخت بهای اراضی متصرف شده و غیره و همچنین خرید ده دستگاه جیپ و جیپ استیشن برای امور راهسازی مندرج در صفحه 25 فرم چهار (د) بودجه اختصاصی . -/9500000 ریال
4 - به اعتبار ردیف 16 مربوط به هزینه نظارت و فوق العاده مندرج در صفحه 26 فرم چهار (د)
بودجه اختصاصی -/1000000 ریال
----------------------------------------------------------------------
جمع -/24000000 ریال
ج - کسر می شود:
1 - از بند الف اعتبار سازمان حساب عملیات مخصوص وزارت راه طرح 124 برای ساختمان کارگاههای استانی
هزینه های اختصاصی بودجه عمومی صفحه 16 فرم چهار (د). -/5000000 ریال
2 - از بند (ب ) اعتبار ساختمان اداره راه استان آذربایجان شرقی هزینه های اختصاصی بودجه عمومی
صفحه 16 فرم چهار (د). -/500000 ریال
3 - از بند (ج ) اعتبار ساختمان اداره راه استان اصفهانی هزینه های اختصاصی بودجه عمومی صفحه
16 فرم چهار (د). -/1000000 ریال
4 - از بند (د) اعتبار ساختمان اداره راه استان خراسان هزینه های اختصاصی بودجه
عمومی صفحه 16 فرم چهار (د). -/1000000 ریال
5 - از بند (و) اعتبار به منظور خرید
اراضی مندرج در صفحه 16 فرم چهار (د) -/1000000 ریال
----------------------------------------------------------------------
جمع -/8500000 ریال
د - اضافه می شود:
1 - به اعتبار ردیف 3 تعهدات و هزینه های پیش بینی نشده مندرج در صفحه 17 فرم چهار (د) -/1500000 ریال
2 - به اعتبار ردیف 3 برنامه امور راهداری به منظور جبران کمبود پرداخت هزینه های پرسنلی مهندسین و تکنیسین ها و کارمندان فنی تعمیرگاهها و رانندگان ماشین آلات و مترجمین و دستمزد مامورین روز مزد مندرج در صفحه 21 فرم چهار (د) -/6000000 ریال
3 - به اعتبار ردیف 5 برنامه امور راهداری به منظور جبران کمبود هزینه نظارت و فوق العاده مهندسین و کمک مهندسین و مامورین و رانندگان
مرکز و شهرستانها و فوق العاده حق اتومبیل مندرج در صفحه 21 فرم چهار (د) -/1000000 ریال
----------------------------------------------------------------------
جمع -/8500000 ریال
ضمیمه (4)
اصلاح بودجه مربوط به بودجه تفصیلی سال 1340 اداره کل ثبت احوال :
به منظور امکان پرداخت تفاوت اضافات و ترفیعات کارکنان اداره کل ثبت احوال مبلغ -/3750000 ریال از مواد زیر:
----------------------------------------------
1 - از اعتبار ماده 7 -/1000000 ریال
2 - از اعتبار ماده 4 -/2250000 ریال
3 - از اعتبار ماده 15 -/500000 ریال
----------------------------------------------
جمع -/3750000 ریال
کسر و عینا به ماده یک بودجه سال 1340 اداره مزبور اضافه گردد.
ضمیمه (5)
اصلاح بودجه مربوط به بودجه تفصیلی سال 1340 وزارت بهداری :
به وزارت بهداری اجازه داده می شود به منظور امکان پرداخت قسمتی از طلب آقایان پزشکان بابت تفاوت اشل سال 1335 مبلغ دو میلیون ریال از اعتبار ماده 13 بودجه اختصاصی 3% سهمیه وزارت بهداری کسر و به اعتبار ماده 14 همان بودجه اضافه شود.
ضمیمه (6)
اصلاح بودجه مربوط به بودجه تفصیلی سال 1340 وزارت دارایی :
به وزارت دارایی اجازه داده می شود معادل مبلغ 17500000 ریال از اعتبار ردیف 129 بودجه سال 1340 کل کشور (هزینه ارزیابی و ممیزی املاک مزروعی و مستغلات ) کسر و به اعتبار ماده 4 بودجه تفصیلی سال 1340 وزارت دارایی علاوه شود.
ضمیمه (7)
تبصره زیر به قسمت اول تبصره های بودجه سال 1340 کل کشور که برای یک سال قابل اجرا می باشد علاوه می گردد:
به وزارت دارایی اجازه داده می شود مبلغ 40/7921542 ریال صدی پنجاه سود ویژه سال 39 بانک کشاورزی ایران را در سال 1340 از یک طرف به عنوان دریافتی از بانک نامبرده به حساب سود ویژه منظور و از طرف دیگر به عنوان پرداختی به بانک کشاورزی ایران بابت تصفیه قسمتی از بدهی های دولت (شرکتهای آبیاری )(بهبهان - سمنان روانسر - شبانکاره ) بنگاه کل آبیاری محسوب دارد.
قانون بالا مشتمل بر یک ماده و چهل و شش تبصره و هفت ضمیمه که لایحه آن به موجب ماده واحده مصوبه بیستم آذر ماه یک هزار و سیصد و چهل و دو تقدیم شده بود پس از اظهار ملاحظات مجلس سنا در تاریخ روز شنبه هیجدهم مهر ماه یک هزار و سیصد و چهل و سه در جلسه روز سه شنبه بیست و هشتم مهر ماه یک هزار و سیصد و چهل و سه شمسی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
نایب رییس مجلس شورای ملی - دکتر امین

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1343/07/28

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.