×

قانون انحلال سازمان اطلاعات و امنیت کشور

قانون انحلال سازمان اطلاعات و امنیت کشور

قانون-انحلال-سازمان-اطلاعات-و-امنیت-کشور
ماده واحده - از تاریخ تصویب این قانون سازمان اطلاعات و امنیت کشور که به موجب قانون مصوب اسفند ماه 1335 و قانون اصلاحی آن مصوب دی ماه 1337 تشکیل گردیده منحل و قوانین مذکور ملغی می شود.
تبصره 1 - بودجه و اعتبارات و اموال و اسناد و تعهدات سازمان اطلاعات و امنیت کشور در اختیار نخست وزیری قرار خواهد گرفت تکلیف کارمندان سازمان مذکور با توجه به سوابق و کیفیت خدمت آنان به تشخیص کمیسیونی که از طرف نخست وزیر تعیین می شود از حیث خاتمه دادن به خدمت یا بازنشستگی یا خدمت در سازمانهای دیگر با رعایت قوانین و مقررات مربوط معین خواهد شد.
تبصره 2 - به جرائمی ارتکابی کارمندان سازمان مذکور موضوع ماده 4 قانون مصوب اسفند 1335 در مراجع قضایی دادگستری رسیدگی می شود. پرونده هایی که قبلا در این موارد در دادگاه های نظامی تشکیل شده در هر مرحله از رسیدگی که باشد با صدور قرار عدم صلاحیت به مراجع دادگستری ارسال می گردد.
تبصره 3 - از تاریخ تصویب این قانون کلیه وظایف و تکالیف مامورین سازمان اطلاعات و امنیت کشور از حیث ضابط نظامی به عهده مامورین نظامی و ژاندارمری و شهربانی واگذار می شود. مامورین ضد اطلاعات ارتش شاهنشاهی کماکان ضابط نظامی محسوب می شوند.
تبصره 4 - دولت موظف است ظرف یک ماه از تاریخ تصویب این قانون لایحه ای در مورد تاسیس و تشکیل مرکز اطلاعات ملی که در خدمت استقلال و حفظ امنیت داخلی و خارجی کشور باشد تهیه و برای تصویب به مجلسین تقدیم نماید.
تبصره 5 - وظایف سازمان اطلاعات و امنیت کشور در زمینه جمع آوری اطلاعات مربوط به حفظ امنیت کشور تا تشکیل مرکز اطلاعات ملی به تشخیص نخست وزیر به سایر مراجع مملکتی محول می شود.
قانون فوق مشتمل بر یک ماده و پنج تبصره پس از تصویب مجلس شورای ملی در جلسه روز سه شنبه هفدهم بهمن ماه 1357 در جلسه روز شنبه بیست و یکم بهمن ماه یک هزار و سیصد و پنجاه و هفت شمسی به تصویب مجلس سنا رسید.
رییس مجلس سنا - دکتر سید محمد سجادی

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1357/11/21

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.