×

آئین نامه اجرائی بند (ل) تبصره (19) قانون بودجه سال 1381 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند (ل) تبصره (19) قانون بودجه سال 1381 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(ل)-تبصره-(19)-قانون-بودجه-سال-1381-کل-کشور
شماره 20445ت 26881ه 14/5/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 9/5/1381 بنا به پیشنهاد شماره 77604/101 مورخ 2/5/381 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد بند (ل) تبصره (19) قانون بودجه سال 1381 کل کشور، آئین نامه اجرائی بند یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- به منظور نظارت ، سیاستگذاری و اتخاذ تصمیم مناسب در اجرای مفاد بند (ل) تبصره (19) قانون بودجه سال 1381 کل کشور، کار گروهی در وزارت بازرگانی به ریاست معاونت بازرگانی داخلی وزارت مذکور و عوضیت نمایندگان تام الاختیار وزارت جهادکشاورزی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت کشور، مرکز توسعه صادرات ایران ، گمرک ایران و سازمان غله تشکیل می شود.
ماده 2- مجوز صدور آرد استحصالی از گندم وارداتی پس ازتایید کار گروه یاد شده توسط اداره کل مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی به گمرک های ذیربط ارسال خواهد گردید0اداره کل مزبور می بایست حداکثر ظرف (20) روز پس از دریافت درخواست متقاضی ، اقدام به صدور مجوز نماید.
ماده 3- گندم وارداتی حداقل می بایست شرایط کیفی گندم وارداتی توسط دولت را دارا باشد0 به منظور جلوگیری از تداخل گندم دولتی و گندم وارداتی مووضع این آئین نامه در فاصله انجام عملیات آسیابانی ، تمهیدات لازم از طرف سازمان غله کشور اتخاذ و پس از تایید کار گروه یاد شده معمول خواهد شد.
ماده 4- کارخانه های وارد کننده گندم هنگام ترخیص گندم ،باید مدارک ذیل را ضمیمه اظهارنامه به گمرک ایران و سازمان غله کشور ارائه نمایند.
اف - گواهی مبداء
ب - گواهی بهداشت
پ - گواهی پرتوزدای 0
ت - گواهی کنترل کیفی و کمی گندم که از طرف شرکتهای معتبر کشور صارد کننده تائید شده باشد.
ث - گواهی قرنطینه کشاورزی 0
ماده 5- مهلت صدور آرد به مدت سه ماه از تاریخ ترخیص گندم از گمرک ذیربط تعیین می شود و این مدت با هماهنگی وزارت بازرگانی قابل تمدید می باشد.
تبصره - در صورتی که واردات گندم توسط متقاضی در سه ماهه پایانی سال جاری صورت گیرد صادرات آرد می بایست تا پایان سال کلا" انجام شود.
ماده 6- کارخانه های دارای پروانه بهره برداری مجاز به استفاده از تسهیلات موضوع این آئین نامه می باشند.
ماده 7- محل تحویل آرد در گمرک ها را سازمان غله کشور با هماهنگی کارخانه های متقاضی تعیین می نماید0 کرایه حمل تا گمرک خروجی وسایر هزینه ها از قبیل کیسه وبسته بندی به عهده صادر کنندگان می باشد.
ماده 8- واردات گندم بایستی از کشورهایی که ورود غلات باتشخیص و مجوز وزارت جهاد کشاورزی مجاز می باشد، انجام پذیرد.
تبصره - کارخانه های متقاضی ورود گندم مکلفند قبل از هر گونه اقدام ، نمونه های گندم وارداتی را به وزارت جهاد کشاورزی ارسال نمایند و وزارت مذکور مکلف است ظرف (20) روز نظر خود را همراه با تایید مجوزهای لازم صادر نماید0 عدم ارسال تاییدیه در مدت تعیین شده از طرف وزارتخانه یاد شده به منزله تایید نمونه های ارسالی تلقی می گردد.
ماده 9- کلیه ارگانهای اجرائی دست اندرکار در سطح ملی و منطقه ای موظفند در چارچوب قوانین و مقررات مربوط و ضوابط این آئین نامه با اتخاذ تمهیدات لازم بویژه در زمینه گشایش اعتبار اسنادی در جهت تسهیل و تسریع در امر واردات گندم وصادرات آرد از سوی کارخانه ها اقدام لازم به عمل آورند.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16742

تاریخ تصویب : 1381/05/09

تاریخ ابلاغ : 1381/05/30

دستگاه اجرایی : وزارت بازرگانی - وزارت كشور - وزارت جهاد كشاورزی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.