×

آئین نامه اجرائی ماده (38) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

آئین نامه اجرائی ماده (38) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

آئین-نامه-اجرائی-ماده-(38)-قانون-تنظیم-بخشی-از-مقررات-مالی-دولت

وکیل


شماره 18835/ت 26838ه 14/5/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 6/5/1381 بنا به پینشهاد وزارت کشور (سازمان شهرداری های کشور) و تائید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، موضوع نامه شماره 71679/101 مورخ 25/4/1381 سازمان یاد شده و به اسنتا ماده (38) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380- آئین نامه اجرائی ماده یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- وجوه متمرکز در حسابهای خزانه داری کل که بر حسب قوانین و مقررات مربوط توسط وزارتخانه ها، موسسات و شرکتهای دولتی بنام شهرداری ها وصول و واریز می گردد، براساس ماده (38) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380- و این آئین نامه توزیع وبه مصرف می رسد.
ماده 2- وزارتخانه ها، موسسات و شرکتهای دولتی موضوع ماده (1) این آئین نامه موظفند وجوه یاد شده را هر سه ماه یکبار به حسابهای متمرکز نزد خزانه داری کل واریز واعلامیه آن را به وزارت کشور ارسال نمایند.
ماه 3- وجوه واریز شده به خزانه بنا به درخواست وزارت کشور (سازمان شهرداری های کشور) در مقاطع سه ماهه به حساب ویژه ای که توسط آن وزارت معرفی می شود، واریز می گردد.
ماده 4- چگونگی توزیع ومصرف مبالغ واریزی باتوجه به سیاستهای پیش بین شده ومصوب در فصل عمران شهری قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1379- و با در نظر گرفتن سیاستهای کلی توسعه شهری کشور در چارچوب سه رویکرد کلی زیر خواهد بود:
الف - توانمندسازی شهرهای کوچک ،شهرهای جدیدالتاسیس وشهرهای با کمتر از یکصد هزار نفر جمعیت .
ب - حمایت از شهرهای متوسط (شهرهای با جمعیت یکصد الی پانصد هزرا نفر) .
ج - حمایت از برخی پروژه های مهم و اضطراری در شهرهای بزرگ که از جهات اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی وامنیتی واجد اهمیت هستند
ماده 5- وزارت کشور (سازمان شهرداری های کشرو) موظف است متناسب با نیاز شهرداری ها نسبت به توزیع اعتبارات موضوع ماه (1) این آئین نامه بین شهرداریهای نیازمند و جدیدالتاسیس درچارچوب سرفصل های اجرائی زیر اقدام نماید:
الف - کمک به سیستم حمل ونقل و عبور ومرور درون شهری 10درصد
ب - کمک به اجرای طرحهای توسعه عمران وخدمات شهری 35درصد
ج - تجهیز شهرداریها به ماشین آلات (عمرانی ، خدماتی ،رایانه ای و0000) 15درصد
د- پرداخت وام برای اجرای طرحهای درآمدزا 18درصد
ه- کمک به عمران شهرهای بندر یومرزی (مبادی وصول عوارض گمرکی) 5درصد
و- کمک به وبدجه شهرداریها10درصد
ز- اصلاح ساخت راتشکیلاتی وتوسعه منابع انسانی شهرداریها5درصد
ح - هزینه سازمان شهرداریها تا 2 درصد در چهارچوب قوانین و مقررات
تبصره 1- دستورالعمل اجرای یدر ارتباط با هریک از سرفصلهای فوق ، بنا به پینشهاد سازمان شهرداری های کشور و تایید وزارت کشور لازم الاجرا می شود.
تبصره 2- تشخیص نیاز شهرداری های مذکور با سازمان شهرداری ها می باشد که براساس درخواست شهرداری ، تصویب شورای اسلامی مربوط و تایید دفاتر استانی سازمان شهرداری ها (تا قبل از تشکیل آن ، استانداری مروبط) صورت می پذیرد.
تبصره 3- نظارت بر نحوه هزینه اعبتارت واگذار شده بر عهده دفاتر استانی سازمان شهرداری ه و تا قبل از تشکیل آن ، بر عهده استانداری مربوط می باشد.
تبصره 4- کاهش یا افزایش حداکثر ده درصد (10%) از سهم اعتبارات توزیع شده این ماده توسط سازمان شهرداری های کشور در سال برای یکبار مجاز است .
ماده 6- شهرداری ها مکلفند گزارش عملکرد هزینه اعتبارات خود را از طریق دفتر استانی سازمان شهردای ها (در صورت عدم تشکیل از طریق استانداری مربوط) در مقاطع سه ماهه برای سازمان شهرداری های کشور ارسال نمایند.
ماده 7- سازمان شهرداری های کشور مکلف است گزارش عملکرد مربوط به اجرای این آئین نامه را در مقاطع سه ماهه تنظیم و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور وکمیسیونهای ذیربط در مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.
ماده 8- مسیولیت حسن اجرای این آئین نامه با وزارت کشور (سازمان شهرداری های کشور) می باشد.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16738

تاریخ تصویب : 1381/05/06

تاریخ ابلاغ : 1381/05/26

دستگاه اجرایی : وزارت كشور - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.