×

آئین نامه اجرائی ماده (21) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

آئین نامه اجرائی ماده (21) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

آئین-نامه-اجرائی-ماده-(21)-قانون-تنظیم-بخشی-از-مقررات-مالی-دولت

وکیل


شماره 22763/ت 26978ه 27/5/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 23/5/1381 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور، موضوع نامه شماره 86432/101 مورخ 12/5/1381 سازمان مذکور و به استناد ماده (21) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380- آئین نامه اجرائی ماده یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- در این آئین نامه ، منظور از صندوق تعاون و سرمایه گذاری صندوقهای تعاون و سرمایه گذاری بنیاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ارتش جمهوری اسلامی ایران ، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسحل می باشد.
ماده 2- سهم هر یک از صندوقها از اعتباری که به همین منظوردر قوانین بودجه سنواتی پیش بینی می شود با توجه به میزان سرمایه گذاری ماهیانه ومتنسب با تعداد پرسنل فاقد مسکن و داوطلب شرکت در طرح تامین مسکن خواهد بود که توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعیین می گردد.
ماد3- میزان کمک ماهانه دولت در چهارچوب اعتبارات مصوب به ازای هر فرد ازپرسنل اداری شاغل سپرده گذار نیروهای مسلح ، برابر با یک چهارم میزان سرمایه گذاری پرسنل داوطلب خواهد بود که از پنج درصد (5%) مجموع حقوق و فوق العاده شغل وی بیشتر نخواهدبود.
ماده 4- بهره مندی از تسهیلات موضوع این ماه مانع از جذب تسهیلات بانکی توسط بنیادهای تعاون وصندوق های قرض الحسنه و همچنین پرسنل متقاضی نخواهد بود.
ماده 5- در جهت تامین مسکن پرسنل نیروهای مسلح ، وزارت مسکن و شهرسازی وسازمان ملی زمین و مسکن شهرداریه وو بانکها همکاری لازم را با نیروهای مسلح به عمل خواهند آورد.
ماده 6- آن دسته از پرسنلی که قبلا" زمین یا مسکن دولتی دریافت کرده باشند در مشول این آئین نامه قرار نمی گیرند.
ماده 7- پرسنل نیروهای مسلح از مزایا و تسهیلات این آئین نامه تنها یک بار در طول خدمت بهره مند می گردند.
ماده 8- اعتبارات مورد نیاز این آئین نامه از محل اعتبارات ردی فخاصی که هر ساله در قانون بودجه سنواتی که به همین منظور پیش بینی می گردد تامین خواهد شد.
ماده 9- سپرده گذاری پرسنل نیروهای نظامی وانتظامی و وجوه پرداختی دولت به ازای اینگونه سپرده گذاری ها نزد یکی از بانکهای عامل یا صندوقهای تعاون وسرمایه گذاری نگهداری خواهدشد
ماده 10- وجوه سپرده و سرمایه گذاری شده موضوع این آئین نامه صرفا" برای خرید یا احداث مسکن قابل استفاده است و چنانچه پرسنل سپرده گذار تا زمان رهایی از خدمت از وجوه مذکور بدین منظور استفاده ننموده باشند، وجوه سپرده گذاری شده عینا" به پرسنل ذینفع و در صورت فوت به خانواده آنان مسترد خواهد شد.
ماده 11- منظور از مسکن موضوع این آئین نامه ، واحدهای مسکونی هستند که در آنها الگوی حمایتی وزارت مسکن وشهرسازی رعایت شده باشد.
ماده 12- صندوقهای موضوع ماده یک ، مکلفند گزارش عملکرد این آئنی نامه را هر شش ماه یک بار به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و کمیسیونهای امنیت ملی و سیاست خارجی و برنامه وبودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارسال نمایند.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16745

تاریخ تصویب : 1381/05/23

تاریخ ابلاغ : 1381/06/03

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.