×

قانون تشویق سرمایه گذاری در طرحهای آب کشور

قانون تشویق سرمایه گذاری در طرحهای آب کشور

قانون-تشویق-سرمایه-گذاری-در-طرحهای-آب-کشور

وکیل


شماره 2254-ق 23/5/1381
حضرت حجت الاسلام والمسلمین جنابن آقای سید محمدخاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
طرح تشویق سرمایه گذاری در طرحهای آب کشور که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 6/5/1381مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است ، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست ارسال می گردد.
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

شماره 24452 2/6/1381
قانون تشویق سرمایه گذاری در طرحهای آب کشور که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ششم مرداد ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 16/5/1381 به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 2254-ق مورخ 23/5/1381 واصل گردیده است ، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد.
رئیس جمهور - سیدمحمدخاتمی

ماده واحده - به منظور تشویق سرمایه گذاران خصوصی (حقیقی و حقوقی ) و تعاونی برای سرمایه گذاری در طرحهای تامین آب وایجاد شکبه های آبیاری و زهکشی و طرحهای آب و خاک به وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاوزی حسب مورد و در چارچوب وظایف قانونی ، اجازه داده می شود که اجرای طرحهای فوق الذکر که حداکثر سی درصد(30%) عملیات اجرائی آنها خاتمه یافته و نیز طرحهایی که مطالعات مرحله دوم آنها تصویب شده باشد را به سرمایه گذاران مزبور با شریط زیر واگذار کنند:
1- تایید محل احداث تاسیسات و نظارت مهندسی در کلیه مراحل و حسب مورد به عهده وزارت نیرو و یاوزارت جهاد کشاورزی خواهدبود
2- کلیه آب استحصالی به جز حقابه های موجود به سرمایه گذار تخصیص یافته و سند آب صادر می شود.
حقابه های موجود قبل از احداث تاسیسات از نظر حجم و زمان مصرف تعیین و همچنان در اختیار وزارت نیرو باقی خواهد بود تا براساس قانون توزیع عادلانه آب مصوب 16/12/1361 و سایر قوانین مربوط در اختیار حقابه داران قرار گیرد.
3- اراضی ملی وموات که بر اساس مطالعات طرح به عنوان زمینهای آبخور این تاسیسات محسوب می شود، متناسب با آب تخصیص یافته و شرایط اقتصادی - اجتماعی منطقه با قیمتهای منطقه ای قبل از احداث تاسیسات ، که توسط وزارت امور اقتصادی و دارائی تعیین می گردد، توسط وزارت جهاد کشاورزی ، در شروع بهره برداری به سرمایه گذاران واگذار خواهد شد0 آب مازاد بر اراضی واگذار شده به قیمت توقفی به بهره برداران و یا وزارت نیرو وگذار خواهد شد
4- حقوقی که در نتیجه اینگونه سرمایه گذاری ها حاصل می شود، در حد سند آب صادره ، متعلق به سرمایه گذار خواهد بود و سرمایه گذار می تواند با انتخاب الگوی اقتصادی مورد توافق با وزارت نیرو به شرح قرارداد را مصرف کند ویا به فروش برساند.
کلیه مستحدثات و حقوقی ک در نتیجه اینگونه سرمایه گذاریها حاصل می شود در دوره بهره برداری در اختیار سرمایه گذاری خواهدبود که طبق ضوابط از آن استفاده نماید.
5- وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو حسب مورد مکلفند برا اساس قرارداد منعقده در مورد هزینه ها و سایر موارد با سرمایه گذار، محل احداث تاسیسات و اجرای طرحها را بر اساس قانون تملک اراضی تملک نموده و برای اجراء در اختیار سرمایه گذار قراردهند
6- در صورتی که سرمایه گذاری به وسیله اشخاص خارجی انجام شود، بهره برداری از تاسیسات واراضی واگذار شده در دوره استهلاک سرمایه به عهده سرمایه گذار بوده و پس از آن در اختیار دولت قرار می گیرد.
اولویت در ادامه بهره برداری از تاسیسات ایجاد شده پس از دوره فوق با سرمایه گذار خواهد بود.
7- وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی موظنفد در چارچوب ضوابط و معایراهای فنی و ایمنی ، نظرات اصلاحی سرمایه گذار درطرح را ملحوظ نمایند.
آئین نامه اجرائی این قانون ظرف سه ماه پس از تصویب ، توسط وزارت نیرو و با همکاری وزارتخانه های جهاد کشاورزی ، امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ششم مرداد ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و یک مجلس شورای اسلامی تصوب و در تاریخ 16/5/1381 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

نوع : قانون

شماره انتشار : 16750

تاریخ تصویب : 1381/05/06

تاریخ ابلاغ : 1381/06/09

دستگاه اجرایی : وزارت نیرو - وزارت جهاد كشاورزی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.