×

آئین نامه اجرائی ماده (30) قانون تنظیم بخشی ازمقررات مالی دولت

آئین نامه اجرائی ماده (30) قانون تنظیم بخشی ازمقررات مالی دولت

آئین-نامه-اجرائی-ماده-(30)-قانون-تنظیم-بخشی-ازمقررات-مالی-دولت
شماره 26959ه 29/5/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 23/5/1381 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی وسازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موضوع نامه شماره 85986/101 مورخ 14/5/1381 سازمان یاد شده وبه استناد بند(ب ) ماده (30) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380- آئین نامه اجرائی ماده یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- کلیه وزارتخانه ها، موسسات و شرکتهای دولتی موضوع ماده (4) قانون محاسبات عمومی کشور- مصوب 1366 - و سایرشرکتهایی که بیش از پنجاه درصد(50%) سرمایه و سهام آنها منفردا" یا مشترکا" به وزارتخانه ها، موسسات دولتی و شرکتهای دولتی به استثنای بانکها وموسسات اعتباری و شرکتهای بیمه قانونی تعلق داشته باشد و همچنین شرکتها و موسسات دولتی که شمول قوانین و مقرارت شرکتهای تابعه و وابسته به وزارت نفت و شرکتهای تابعه آنها، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکتهای تابعه ، سازمان صنایع ملی ایران و شرکتهای تابعه و مرکز تهیه و توزیع کالا که در این آئین نامه دستگاه اجرائی نامیده می شوند مشمول مفاد این آئین نامه می باشند.
ماده 2- دستگاههای اجرائی موضوع ماده (1) این آئین نامه با رعایت سیاست واگذاری امور خدماتی به بخش غیر دولتی و در قالب بودجه موصب به ترتیب زیر می توانند خودروی سواری داخلی خریداری نمایند.
تبصره 1- بودجه مصوب برای دستگاههای اجرائی مشمول مقررات این آئین نامه که از اعتبارات درآمدعمومی استفاده می نمایند،اعتبار معین شده در موافقتنامه مبادله شده با سازمان مدیریت وبرنامه ریزی (کشور- استان ) می باشد.
تبصره 2- بودجه موصب برای دستگاههای اجرائی مشمول مقررات این آئین نامه که از اعتبارات درآمد عمومی استفاده نمی نمایند، اعتبار سرمایه ای معین شده از سوی مجمع عمومی یا شورای عالی مربوط در سقف بودجه مصوب یا اصلاحی و برای سایر دستگاههای اجرائی مشمول مقررات این آئین نامه از طرف وزیر مربوط یارئیس موسسه ذیربط که صرفا" برای خرید خودروی سواری داخلی اختصاص داده می شود.
تبصره 3- قید عبارت خودروی سواری داخلی در بودجه مصوب برای خرید آن ضروری می باشد و حسب مورد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یا استان و یا دستگاه اجرائی می باید عنوان خرید خودروی سواری داخلی را برای اعتبار معین شده در بودجه مصوب مزبور لحاظ نماید.
ماده 3- تعیین تعداد ونوع (کاربری و سیستم ) خودروی سواری داخلی در قالب بودجه مصوب برای دستگاههای اجرائی مشمول مقررات این آئین نامه به عهده کمیسیون موضوع ماده 2 لایحه قانونی نحوه استفاده ازاتومبیلهای دولتی وفروش اتومبیلهای زائد - مصوب 1358 - شورای انقلاب اسلامی ایران می باشد.
تبصره - نحوه تشکیل کمیسیون موضوع این ماده بر اساس لایحه قانونی یاد شده و آئین نامه اجرائی آن از طرف وزارت امور اقتصادی ودارایی ابلاغ می گردد.
ماده 4- خودروی سواری داخلی وسیله نقلیه زمینی است که برای حمل انسان ساخته شده و ظرفیت آن با راننده حدکثر شش نفر است 0 ظرفیت خودروی سواری (استیشن ) با راننده حداقل 7و حداکثر9نفر است .
ماده 5- خرید خودروی سواری داخلی با پلاک انتظامی شخص ازبودجه مصوب تحت هر عنوان ممنوع است .
تبصره - اختصاص پلاک انتظامی به خودروهای سواری دولتی ،مشمول مقررات لایحه قانونی نحوه استفاده ازاتومبیلهای دولتی وفروش اتومبیلهای زائد می باشد.
ماده 6- خرید خودروی سواری خارجی از سوی نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در قالب بودجه مصوب و تعیین تعداد و نوع آن به تشخیص وزیر امور خارجه با لحاظ مقررات مربوط بلامانع می باشد.
ماده 7- تشخیص تعیین تعداد نوع خودروهای خارجی در قالب بودجه مصوب برای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به پیشنهاد وزیر کشور وتصویب هیات وزیران می باشد.
ماده 8- سایر احکام مربوط به خودروی سواری که در این آئین نامه قید نشده حسب مورد مشمول مقررات لایحه قانونی نحوه استفاده ازاتومبیلهای دولتی وفروش اتومبیلهای زائد - مصوب 1358 - شورای انقلاب و آئین نامه اجرائی آن و ضوابط مربوط می باشد.
معاون اول رئیس جمهور- محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16750

تاریخ تصویب : 1381/05/23

تاریخ ابلاغ : 1381/06/09

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.