×

آئین نامه اجرائی بند(ف ) تبصره (3) قانون بودجه سال 1381کل کشور

آئین نامه اجرائی بند(ف ) تبصره (3) قانون بودجه سال 1381کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند(ف-)-تبصره-(3)-قانون-بودجه-سال-1381کل-کشور

وکیل


شماره 18299/ت 26836ه 5/6/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 27/5/1381 بنا به پیشنهاد شماره 71679/101 مورخ 25/4/1381 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور وبه استناد بند(ف ) تبصره (3) قانون بودجه سال 1381 کل کشور، آئین نامه اجرائی بند یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- تعاریف :
1- تامین مالی داخلی : عبارت است از تامین منافع مالی (حداکثر 85%از برآورد عملیات اجرائی ) طرح و یا پروژه جدید یا نیمه تمام ، از سوی شرکتهای پیمانکاری و سازندگان خصوصی وموسسات اعتباری برای اجرای طرحهای تملک دارایی سرمایه ای ملی مندرج در پیوست شماره (1) قانون بودجه سال 1381 کل کشور.
2- تامین کننده مالی : عبارت است از شرکتهای پیمانکاری ، سازندگان ، خصوصی و یا موسسات اعتباری که مسئولیت تامین منابع مالی طرح یا پروژه را عهده دار می باشند.
3- بازپرداخت : منظور بازپرداخت اصل و سود منابع مالی هزینه شده سه ماه پس از تحویل موقت و شروع دوره بهره برداری می باشد.
4- نرخ سود منابع مالی : در مورد منابع مالی ارزی نرخ پایه برابر با نرخ سود بین بانکی ارزهای مربوط در بازار بین المللی به علاوه یا منهای درصد پیشنهادی تامین کننده مالی و در مورد منابع مالی ریالی درصدء یاد شده برابر با درصدسود ریال براساس تصمیم شورای پول او اعبتار به علاوه درصد پیشنهادی تامین کننده مالی خواهد بود.
5- بانک عامل : باکی است که از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین می شود و خدمات مربوط به دریافت و بازپرداخت اصل و سود منابع مالی را انجام خواهد داد.
ماده 2- شرایط انتخاب طرحها و یا پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای مالی ، برای استفاده از تسهیلات تامین مالی داخل :
1- رعایت مفاد شرایط قسمت اول ودوم بند(ب ) ماده (61) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران .
2- طرحهای عمرانی نیمه تمام که دارای اولویت بالا در بخش مربوط باشند و مراتب به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رسیده باشد.
ماده 3- شرایط الزامی برای درج در اسناد مناقصه :
1- نرخ سود منابع مالی ومدت بازپرداخت اصل و سودآن 0
2- بازپرداخت اصل و سود منابع مالی هزینه شده ، سه ماه پس از تحویل موقت و شروع بهره برداری آغاز و طی پنج سال انجام خواهدشد
3- حداکثر میزان و درصد اعتباری که توسط دستگاه اجرائی تامین می شود.
4- برنامه زمانی تامین منابع مالی تامین شده توسط پیمانکار که منطبق با نیاز مالی برنامه زمانی کلی اجرای کار می باشد.
5- سندی دال بر تاییدیه تامین مالی از بانکها یا موسسات اعتباری غیر بانکی برای تامین ومنابع مالی تعهد شده توسط تامین کننده مالی .
6- تعیین بنرامه مناقصه با لحاظ کردن قیمت پیشنهاد حداقل و پیشنهاد نرخ سود منابع مالی خواهد بود.
7- با توجه به تغییرات احتمالی احجام و مقادیر کار در طول دوره اجراء تامین کننده مالی باید آمادگی افزایش یا کاهش تا بیتس و پنج درصد سرمایه مورد نیاز را با همان شرایط قرارداد داشته باشد.
ماده 4- تضمین بازپرداخت :
ماده 4- تضمین بازپرداخت :
1- دستگاه اجرائی پس از مبادله قرارداد یک نسخه از آن را به همراه موافقتنامه طرح ، برای وزارت امور اقتصادی و دارای ارسال می کند0 وزارت یاد شده سندی معادل اصل و سود منابع مالی تامین شده توسط تامین کننده مالی را، ظرف مدت یک هفته پس از واریز اولین قسط به بانک عامل ، مبنی بر تامین و پرداخت وجوه مذکوراز محل اعتبارات مصوب دستگاه اجرائی مربوط مندرج در قانون بودجه کل کشور تنظیم و به تامین کننده مالی طرف قرارداد تسلیم می نماید
2- بازپرداخت وجوه تامین شده به انضمام سود، سه ماه پس از صدور گواهی تحویل موقت ، به فاصله هر شش ماه ، ظرف حداکثر پنج سال خواهد بود0 به این منظور اعتبار لازم توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در قوانین بودجه سنواتی منظور خواهد شد.
تبصره - در صورتی که طرح ، خودگردان باشد، اقساط اصل و سود منابع مالی هزینه شده ، از مجل درآمدهای سالانه طرح تامین و باز پرداخت خواهد شد.
ماده 5- نحوه پرداخت به پیمانکار و یا سازنده :
پس از رسیدگی صورت وضعیت کارکرد ماهانه تامین کننده مالی توسط دستگاه اجرائی در مهلت مقرر در قرارداد، صورت وضعیت تایید شده به بانک عامل ارسال و بان عامل مبلغ صورت وضعیت مذکور را در وجه پیمانکار یا سازنده پرداخت می نماید.
ماده 6- تعهدات دستگاه اجرائی :
1- استملاک و بلامعارض نمودن اراضی که در محل احداث یا حریم واقع می باشد.
2- ارسال گزارش مطالعات مصوب طرح به سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16754

تاریخ تصویب : 1381/05/27

تاریخ ابلاغ : 1381/06/13

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.