×

آئین نامه اجرائی بند(ی ) تبصره (12) قانون بودجه سال 1381کل کشور

آئین نامه اجرائی بند(ی ) تبصره (12) قانون بودجه سال 1381کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند(ی-)-تبصره-(12)-قانون-بودجه-سال-1381کل-کشور

وکیل


شماره 26538/ت 26961ه 4/6/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 23/5/1381 بنا به پیشنهاد شماره 1379-2/12مورخ 13/5/1381 وزارت نفت و به استناد بند(ی )تبصره (12) قانون بودجه سال 1381 کل کشور، آئین نامه اجرائی بند یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- در اجرای بند(ی ) تبصره (12) قانون بودجه سال 1381 کل کشور ، شرکت ملی نفت ایران موظف است طرحهای بهینه سازی مصرف انرژی را که با بودجه سال 1380 کل کشور به صورت کم بلاعوض و یا پرداخت یارانه سود تسهیلات اجراء خواهند شد، از طریق وزارت نفت جهت تصویب به شورای اقتصاد برای طرجهای با اعتبار بیش از پنج میلیارد ریال و به کار گروهی مرکب از نمایندگان وزیران نفت و صنایع ومعادن و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوربرای طرحهای با سقف اعبتار حداکثر پنج میلیارد ریال ارسال نماید و پس از تصویب شورا یا کار گروه مذکور(حسب مورد) و مبادله موافقت نامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، نسبت به اجرای آنها اقدام نماید.
تبصره 1- در مواردی که اجرای طرحهای مذکور توسط اشخاصی غیراز شکرتهای تابع وزارت نفت اجراء می گردد، لازم است صلاحیت اجرائی ، تخصصی و مالی متقاضیان اجرای طرحهای فوق به تایید شرکت ملی نفت ایران حسب مورد تصوبی شورای اقتصاد یا کار گروه یاد شده برسد.
تبصره 2- در اجرای ماده (85) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و در مورد طرحهایی که به روش بیع متقابل اجراء می شوند، لازم است توجیه اقتصادی ، فنی و مالی هر طرح با هر مقدار اعبتار به تایید شورای اقتصاد برسد.
ماده 2- شورای اقتصاد ویا کار گروه مزبور(حسب مورد) نسبت به بررسی و تصویب هر یک از طرحهای پیشنهادی ، تعیین میزان و نحوه پرداخت کمک بلاعوض و یارانه سود تسهیلات و تایید دریافت کنندگان آنها اقدام می نماید و میزان کمک و یارانه تعیین شده توسط شورا و یا کار گروه مذکور، سقف مبلغ قابل اعطاء می باشد.
ماده 3- متقاضیان بخش غیر دولتی برای اجرای پروژه های بهینه سازی موضوع این تصویبنامه می توانند از منابع صندوق ذخیره ارزی استفاده نمایند و شرکت ملی نفت ایران مجاز است بازپرداخت تمام یا بخشی از اقساط مربوط را در چارچوب مصوبه شورای اقصتادی و یا کار گروه یاد شده پس از تحقق هدف طرح ( به تشخیص شرکت ملی نفت ایران ) و طی مدت معین تعهد و بازپرداخت نماید.
ماده 4- شرکت ملی نفت ایران مجاز است در سقف ارقام مذکور در جداول بازپرداخت مصوب شورای اقتصاد و یا کار گروه مزبور،نسبت به انجام تعهد در قبال مجریان طرحهای بهینه سازی و یا حمایت کنندگان مالی آنها نظیر بانکها اقدام نماید و متناسب با تحقق هدف هر طرح واز محل درآمهای حاصل از صرفه جویی اجرای طرح و یا موارد مذکور در بند(الف ) ماده (120) قانون برنامه سوم ، نسبت به تسویه تعهدات اقدام نماید.
ماده 5- در مواردی که کمک بلاعوض برا یتولید کالای مصرف کننده انرژی با بازده بالاتر پرداخت می شود، کمک بلاعوض به کالای تولیدی و تحویل شده به مصرف کننده نهایی تعلق می گیرد.
ماده 6- کلیه پرداختهای انجم شده موضوع این تصویبنامه در کلیه موارد به حساب هزینه قطعی منظور خواهد شد.
ماده 7- به منظور حصول اطمینان طرفین از حسن انجام کار و تحقق هدف و بازپراخت تعهدات ، در کلیه موارد، قرارداد لازم بین شرکت ملی نفت ایران از یک سو و متقاضی وتامین کننده مال ( در صورت وجود) به طور مشترک از سوی دیگر منعقد می شود.
ماده 8- به منظور کاهش مصرف سوخت در مر حمل ونقل شهری و روستایی ، شرکت ملی نفت ایران می تواند تا سقف سیصد میلیاردریال (000/000/000/300) به وزارت کشور(به منظور توزیع بین شهرداریها) و وزارت جهاد کشاورزی (برای راههای روستایی و مناطق توسعه نیافته ) از محل منابع داخلی خود پرداخت نماید تا مطابق بامفاد موافقتنامه های مابدله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هزینه شود.
ماده 9- شرکت ملی نفت ایران مکلف است گزارش عملکرد این آئین نامه را به طور ماهیانه به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اراسل نماید.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16754

تاریخ تصویب : 1381/05/23

تاریخ ابلاغ : 1381/06/13

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.