×

لایحه راجع به تسویه حساب مالیاتهای معوقه

لایحه راجع به تسویه حساب مالیاتهای معوقه

لایحه-راجع-به-تسویه-حساب-مالیاتهای-معوقه
شماره 10978
30 / 5/ 31

برای تسویه حساب مالیاتهای معوقه مواد ذیل را مقرر میدارد :
از تاریخ تصویب این لایحه به وزارت دارائی اجازه داده میشود برای تسویه حساب مالیاتهای معوقه از سالهای قبل تا آخر سال 1330 اعم از این که قطعی شده ولا وصول مانده ( ولو این که برای وصول به مرحله اجرائی رسیده باشد ) یا این که قطعی نشده و در مرحله باشد کمیسیونی بعنوان کمیسیون حل اختلاف مالیاتی در وزارت دارائی تشکیل و بدهی مالیاتی و اطلاع از سوابق امر و رعایت حفظ حقوق حقه دولت با در نظر گرفتن اوضاع و احوال از طریق کدخدا منشی و بدون توجه به قوانین مربوطه و آئین نامه های وابسته به آن تعیین نموده و برای وصول به اداره مربوطه ابلاغ نمایند رای کمیسیون مزبور قطعی و غیر قابل وا خواهی و تجدید نظر خواهدبود .
تبصره یک - کمیسیون از سه نفر تشکیل دو نفر مامور عالی رتبه وزارت دارائی و یک نفر مامور وزارت دادگستری انتخاب وزرا ء هر یک از وزارتخانه های مذکور و آرا ء و تصمیمات متخذ ه به اتفاق یا با کثریت آراء نافذ و قطعی است .
2 - در مرکز استانها و شهرستانها نیز کمیسیونی مرکب از دو نفر کارمند واجد صلاحیت دارائی و یک نفر از دادگستری با انتخاب پیشکار دارائی با رئیس دارائی از دادگستری محل و تصویب وزارت دارائی و وزارت دادگستری بعمل میاید .
3 - پرونده های معوقه در بخشها باید به مرکز شهرستانها احاله و مورد رسیدگی کمیسیون قرارگیرد .
4 - کمیسیونها میتوانند در صورت تسلیم موُ دی به پرداخت مالیات تعیین شده از طرف کمیسیون از تمام یا قسمتی از جرائم و زیان دیر کرد صرفنظر نماید .
5 - هر گاه پس از صدور رای کمیسیونها و ابلاغ آن موُ دی حاضر به پرداخت نگردید کمیسیون میتواند در صورتی که اموالی برای موُ دی سراغ داشته باشد دستور بازداشت اموال او را بدهد و چنانچه دسترسی به اموال او نباشد دستور بازداشت خود موُ دی را صادر نماید .
6 - برای حق الزحمه اعضاء کمیسیونها صدی یک مالیاتهای مورد رای که در هر محلی به مرحله وصول رسیده باشد در آخر هر ماه بین اعضاء کمیسیون همان محل و کسانی که در پیشرفت امر تشریک مساعی نموده اند با تصویب وزارت دارائی تقسیم میگردد.
7 - کمیسیونها در مرکز و شهرستانها موظف هستند پس از پرداخت مالیات تعیین شده از طرف موُ دی فورا مفاصا نامه به موُ دی تسلیم و به موضوع خاتمه دهند .
8 - مفاد این لایحه از اول شهریور ماه 1331 تا آخر بهمن ماه سال جاری به موقع اجرا گذاشته میشود و وزارت دارائی مسئول اجرای آن میباشد .
بر طبق قانون اعطای اختیارات مصوب بیستم مرداد ماه 1331 لایحه راجع به تسویه حساب مالیاتهای معوقه مشتمل بر 8 ماده و یک تبصره تصویب میشود .
نخست وزیر - دکتر محمد مصدق

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1331/05/30

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.