×

لایحه قانونی برنامه پنج ساله راه سازی

لایحه قانونی برنامه پنج ساله راه سازی

لایحه-قانونی-برنامه-پنج-ساله-راه-سازی

وکیل


شماره 13518
به تاریخ 28 /7/ 1331

ماده 1- برنامه نگاهداری و تکمیل و آسفالت راههای موجود کشور و ساختمان راههای جدید برای مدت پنج سال بشرح زیر تصویب
می شود.
ماده 2- درجه اولویت مصرف اعتباراتی که از محل بود جه عمومی کشور و درآمد مخصوص آسفالت و وجوه سازمان برنامه هفت ساله و در آمدهای دیگر که بعدا برای را ه سازی تخصیص داده شود به این ترتیب خواهد بود.
اول- تعمیر و قابل عبور نگاهداشتن راه های موجود.
دوم- آسفالت راه های اصلی موجود که پایتخت را به مرکز استانها و شهرستانها متصل می نماید.
سوم- احداث و تکمیل راه های اقتصادی.
چهارم- احداث و تکمیل راه های محلی.
ماده3- در هر سال در صد اعتبارات ساختمانی و تعمیراتی اداره کل راه شو سه باید به مصرف خرید ماشین آلات راه سازی و اسباب یدکی و وسائل تعمیر آبها و صد درصد به مصرف هزینه نظارت و خرید لوازم کار و وسائل نقلیه و کمک به بهداشت کارکنان برسد.
ماده 4- در هر سال از مجموع اعتبارات مذکور در ماده2 پس از وضع ده در صد که مصرف آن در ماده 3 تعیین گردیده است مبلغ 90 میلیون ریال برای عملیات مذکور در بند اول و شصت میلیون ریال برای عملیات مذکور در بند سوم و ده میلیون برای عملیات مذکور در بند چهارم و بقیه منحصرا به مصرف عملیات مذکور در بند دوم ماده مزبور خواهد رسید.
ماده 5- اداره کل شو سه در ابتدا ء هر سال به ماخذ اعتبارات مصوب خود برنامه عملیات سالیانه را تنظیم خواهد نمود و چنانچه در ظرف سال تحصیلی وجوه لازم برای اجراء برنامه مزبور میسر نباشد مجاز است مبلغ مورد نیاز را با تصویب و زازتین راه و دارایی از بانک ملی ایران استقراض و از محل اعتبارات خود اصلا و فرعا مستهلک نماید.
ماده 6- این لایه قانونی از تاریخ تصویب به موقع اجرا گذارده می شود وزارت راه و وزارت دارا یی و سازمان برنامه مامور اجرای آن می باشند.
بر طبق قانون اعطای اختیارات مصوب بیستم مرداد ماه 1331 لایحه قانونی برنامه پنج ساله راه سازی که مشتمل بر 6 ماده است تصویب می شود 28 مهر ماه 1331
نخست وزیر - دکتر محمد مصدق

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1331/07/28

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.