×

لایحه قانونی بازنشستگی افسران و کارمندان و افراد و ردیف افراد شهربانی

لایحه قانونی بازنشستگی افسران و کارمندان و افراد و ردیف افراد شهربانی

لایحه-قانونی-بازنشستگی-افسران-و-کارمندان-و-افراد-و-ردیف-افراد-شهربانی
ماده اول - میزان حقوق بازنشستگی افسران و کارمندان و افراد و ردیف شهربانی عبارت است از یک سی لم مجموع آخرین حقوق و مزایای دریافتی آنها ضربدر سنوات خدمت .
ماده دوم - در هیچ مورد میزان حقوق بازنشستگی افسران و کارمندان و افراد و ردیف افراد شهربانی از مجموع حقوق و مزایای مزبور نباید تجاوز کند .
مقصود از مزایای مزبور مبلغی است که از تاریخ یکم دی ماه 1325 بعنوان حق گماشته به افسران و کارمندان شهربانی به نسبت حقوق پایه های قانونی آنها و به عنوان کمک و فوق العاده ویژه به افراد و ردیف افراد شهربانی پرداخته میشود .
ماده سوم- عموم افسران و کارمندان رسمی و افراد شهربانی میتواند با رعایت یکی از مقررات زیر بازنشستگی خود را از خدمت بخواهند :
1-افسران و کارمندان به شرط داشتن 20سال خدمت متوالی یا 25 سال خدمت متناوب بدون رعایت سن مشروط بر اینکه 15 سال آنرا تصدی داشته باشند و یا شصت سال عمر بدون رعایت مدت خدمت.
2-افراد و ردیف افراد شهربانی با داشتن بیش از 20 سال خدمت به شرط داشتن 45 سال عمر .
ماده چهارم- شهربانی کل کشور نیز میتواند مطابق مقررات این لایحه قانونی افسران و کارمندان و افراد و ردیف افراد شهربانی را با تصویب وزارت کشور بازنشسته نماید .
ماده پنجم - کلیه افسران و کارمندان و افراد ردیف افراد ردیف افراد شهربانی که در دی ماه سال 1325 از مزایای فوق الذکر استفاده نموده اند پس از پرداخت کسور متعلقه به حق گماشته و فوق العاده مشمول مقررات این لایحه قانونی خواهند بود و کسانی که بعد از تصویب این لایحه قانونی از ادارات کشوری ممکن است به شهربانی منتقل شوند در صورتی مشمول این لایحه قانونی شناخته می شوند که مدت خدمت آنها در شهربانی کمتر از 15 سال نباشد و در غیر این صورت ماخذ حقوق بازنشستگی آنها مطابق حقوق باز نشستگی دیگر کارمندان کشوری دولت خواهد بود .
ماده ششم - در شهربانی کل کشور صندوقی تاسیس خواهد شد که کسور متعلقه به حق گماشته و فوق العاده کارمندان و افراد و ردیف افراد شهربانی (را که به نرخ قانون استخدام کشوری از تاریخ استفاده باید گرفته شود ) در آن صندوق بریزد و هر موقع که یکی از افسران و کارمندان یا افراد به موجب این لایحه قانونی بازنشسته میشوند آنچه به حقوق ثابت و کمک (موضوع قانون مصوب مرداد 1332 ) تعلق میگیرد کماکان مطابق مقررات عمومی از صندوق باز نشستگی و آنچه به نسبت حق گماشته و فوق العاده تعلق میگیرد از صندوق اختصاصی پرداخت شود.
ماده هفتم- وزارت کشور و وزارت دارائی مامور اجرای این لایحه قانونی می باشد .
بر طبق قانون اعطای اختیارات مصوب بیستم مرداد 1331 لایحه قانونی بازنشستگی افسران و کارمندان و افراد و ردیف افراد شهربانی که مشتمل بر شش ماده است تصویب می شود .
به تاریخ ششم آبان ماه 1331
نخست وزیر - دکتر محمد مصدق

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1331/08/06

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.