×

لایحه قانونی مجازات اعتصاب کارمندان دولت

لایحه قانونی مجازات اعتصاب کارمندان دولت

لایحه-قانونی-مجازات-اعتصاب-کارمندان-دولت
شماره 41746 4/11/31

ماده 1_ اعتصاب عبارتست از خودداری دسته جمعی از انجام وظیفه.
ماده 2_ اعتصاب کارمندان و خدمتگزاران جزء در وزاتخانه ها مطلقا و بهره عنوان ممنوع است
ماده 3_ هر یک از کارمندان که عمل او منطبق با ماده 1و2 این قانون باشددر وهله اول محکوم است بکسر ثلث حقوق یکماه دفعه بکسر حقوق یکماه تمام و در مرتبه سوم بانفصال موقت بمدت ششماه و در وهله چهارم بتنزل یک پایه و در دفعه پنجم بانفصال ابد از خدمات دولتی.
تبصره_ هر یک از کارمندان دول پایه و خدمتگزاران جزء که عمل او مناطق با ماده 1و2 این لایحه قانونی باشد در وهله اول بکسر ثلث حقوق از یکماه و دردفعه دوم بکسر تمام حقوق یکماه و در دفعه سوم بخانمه خدمت محکوم خواهد شد.
ماده 4_ هر یک از کارمندان و خدمتگزاران جزء کارمند و خدمتگزاری را تحریک باعتصاب نماید و یا وسائل اعتصاب را برای آنها تهیه و فراهم سازد و یا بهر نحوی از انحاء تبلیغی نمایدکه موجب شود بمجازات مقرر در ماده 3 مترتبا محکوم میشود.
ماده 5_ هر کارمند و خدمتگزار جزء دولتی که در نظم و آرامش ادارات و دوایر دولتی اخلال و دیگری وادار باخلال ونافرمانی کند بمجازات مذکور در ماده 3 مترتبا محکوم خواهد شد.
ماده 6_ گزارش رئیس اداره مربوطه و یا بازسازی اداری معتبر است مگر اینکه خلافش ثابت شود.
ماده 7_ مرجع رسیدگی بتخلف کارمند و خدمتگزار جزء در وهله اول و دوم وزیر وزارتخانه است که کارمند در آن مشغول خدمت میباشد رای وزیر در آن قسمت قطعی است ودر دفعه سوم و چهارم و پنجم دادگاه اداری وزارتخانه ایست که کارمند در انجا مشغول خدمت است و دادگاه مزبور مطابق مقررات عمومی خود رسیدگی خواهد کرد.
ماده 8_ وزارتخانه ها مامور اجرای این لایحه قانونی میباشند.
برطبق قانون تمدید مدت اختیارات مصوب سی ام دیماه 1331 لایحه قانونی مجازات اعتصاب کارمندان دولت مشتمل بر 8 ماده و یک تبصره تصویب میشود.
بتارخ 14 اسفند ماه 1331 نخست وزیر_ دکتر محمد مصدق

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1331/12/14

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.