×

مصوبه شورای عالی اداری در خصوص فعالیت دفاتر و شعب شرکتهای دولتی درخارج از کشور

مصوبه شورای عالی اداری در خصوص فعالیت دفاتر و شعب شرکتهای دولتی درخارج از کشور

مصوبه-شورای-عالی-اداری-در-خصوص-فعالیت-دفاتر-و-شعب-شرکتهای-دولتی-درخارج-از-کشور
شماره 103385/1901 9/6/1381

شورای عالی اداری در نودوپنجمین جلسه مورخ 2/6/1381 بنا به پیشنهاد متشکر وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد تبصره (3) بند(ب ) ماده (4) قانون سوم توسعه در خصوص فعالی دفاتر و شعب شرکتهای دولتی در خارج از کشور و به منظور ساماندهی و استفاده مطلوب ازامکانات شرکتهای دولتی و افزایش بازدهی وبهره وری آنها تصویب نمود:
1- دفاتر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در کشورهایی که بطور متوسط در هفته بیش از یک پرواز دارند می توانند ادامه فعالیت دهند.
تبصره - شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موظف است ظرف مدت 2 ماه نسبت به بررسی چگونگی استفاه از شرکتهای بین المللی (آژانس سرویس عمومی ) جهت جایگزین نمودن دفاتر شرکت مذکور در خارج از کشور( موضوع بندیک ) اقدام نموده و جهت تصویب به شورای عالی اداری ارائه نماید.
2- فعالیت دفاتر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به شکل منطقه ای می تواند ادامه یابد.
تبصره - سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران موظف است براساس ضوابط مربوطه ، فهرست نمایندگیهای خود را در خارج از کشور ظرف مدت دو ماه جهت تصویب به شورای عالی اداری ارائه نماید.
فعالیت دفاتر شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، بدون وابستگی مالی به بودجه دولت در کشورهای هند وچین می تواند ادامه یابد.
4- شرکت ملی حفاری ایران می تواند به فعالیت خود در کشور ترکمنتسان ادامه دهد.
5- کلیه دفاتر و شعب شرکتهای دولتی مستقر در خارج از کشور که در این مصوبه به آنها اشاره نشده است از تاریخ 1/8/1381 منحل می گردند.
تبصره - واحدها یامور مالی شرکتهای دولتی موظفند کنترلهای لازم را برای اجرای دقیق این بند بعمل آورد.
6- وزراء و روسای دستگاههای اجرایی مربوط مکلفند گزارش اجرای این مصوبه را ظرف مدت 3 ماه وزارت امور اقتصادی ودارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه نمایند.
7- وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکلف هستند بر حسن اجرای این مصوبه نظارت نمایند و سازما مدیریت و برنامه ریزی کشور گزارش لازم را به شورای عالی اداری ارائه نماید.
ضمنا" شورای عالی اداری مقرر نمود:
الف - چنانچه وزراء محترم (روسای مجامع عمومی شرکتها) در موارد خاصی ادامه فعالیت برخی از نمایندگیهای منحل شده رابطور دائمی و یا بردن زمان محدودی ضروری بدانند حداکثر ظرف مدت 15 روز موضوع را با ذکر نام نمایندگی و کشور محل استقرار ودلایل توجیهی مربوط، به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام دارند تا پس از بررسی مشترک توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مذکور چنانچه دلایل موجه تشخیص داده شد مراتب در اولین جلسه شورای عالی اداری مطرح گردد.
ب - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است حداکثرظرف مدت 3ماه با همکاری وزارت امور خارجه (با استفاده از گزارش موضوع ماده 184 قانون برنامه سوم توسعه ) و سایر دستگاههای اجرایی نسبت به ضرورت یا عدم ضرورت ادامه فعالیت دفاتر یانمایندگیهای وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی و سایر دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی غیر دولتی در خارج از کشور بررسی و موضوع راجهت اخذ تصمیم به شورای عالی اداری گزارش نمایند.
کلیه دستگاههای اجرایی مکلف به ارائه اطلاعات مورد نیاز به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می باشند.
معاون رئیس جمهورو دبیرشورای عالی اداری - محمدستاری فر

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16771

تاریخ تصویب : 1381/06/02

تاریخ ابلاغ : 1381/07/03

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.