×

اصلاح آئین نامه استخدام پیمانی

اصلاح آئین نامه استخدام پیمانی

اصلاح-آئین-نامه-استخدام-پیمانی-
شماره 29981/ت 27026ه 24/6/1381

هیات وزیران در جلسه مورخ 30/5/1381 بنا به پیشنهاد شماره 92053/101 مورخ 22/5/1381 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور وبه استناد تبصره ماده (6) قانون استخدام کشوری - مصوب 1345- تصویب نمود:
آئین نامه استخدام پیمانی ، موضوع تصویبنامه شماره 5228/ت 664 مورخ 15/6/1369 و اصلاحات بعدی آن بشرح زیر اصلاح می گردد:
1- ماده (1) و تبصره آن بشرح زیر اصلاح می گردد:
ماده 1- از تاریخ ابلاغ این تصویبنامه ، وزارتخانه ها وموسسات دولتی مشمول قانون استخدام کشوری و دستگاه هایی که از این آئین نامه استفاده می نمایند و در این آئین نامه (دستگاه ) نامیده می شوند، نیازهای استخدامی خود را از محل مجوزهای استخدامی برای تصدی پستهای موقت (موضوع تبصره ماده (8) قانون استخدام کشوری ) و ثابت ، به موجب قراردادی که طبق مقررات این آئین نامه بین دستگاه وداوطلبان خدمت پیمانی منعقد می شود،تامین می نمایند
تبصره - انعقاد قرارداد با مستخدمین پیمانی طبق نمونه ای که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ می گردد، صورت می گیرد.
2- ماده (3) بشرح زیر اصلاح می گردد:
ماده 3- مدت قرارداد استخدام پیمانی بنابه تشخیص دستگاه ذیربط یک سا لتا سه سال می باشد و تمدید آن تا زمان بازنشستگی درصورت وجود اعبتار و رضایت از خدمات مستخدم و طی دوره آموزشی مربوط برای ارتقای سطوخ عملی وتواتمندی و جلب رضایت مدیریان ذیربط و ارباب رجوع بلامانع خواهد بود0 دستورالعمل اجرایی این ماده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و ابلاغ خواهد شد.
3- بند ذیل به عنوان بند(و) به ماه (7) الحاق می گردد:
(و- داشتن حداقل 18سال تمام )0
4- ماده (8) بشرج زیر اصلاح می گردد:
ماده 8- استخدام به صورت پیمانی از طریق امتحان یا مسابقه و گزینش بر طبق ضوابط ومقررات مورد عمل در مورد استخدام رسمی صورت خواهد پذیرفت .
تبصره 1- کلیه ضوابط ومقررات اداری واستخدامی مربوط به مستخدمین رسمی در مورد مستخدمین پیمانی نیز ملاک عمل می باشد0 موارد استثنادر اعمال مقررات و ضبواط فوق با تصویب شورای امور اداری واستخدامی کشور امکان پذیراست .
تبصره 2- صدور حکم استخدام پیمانی قبل از طی تمام یا بخشی از مراحل گزینش برای قرارداد به مدت یکسال بلامانع است ولی تمدید قرارداد برای سنوات بعدی موکول به تایید هیات یا هسته گزینش ذیربط می باشد.
5- تبصره (2) ماده (10) بشرح زیر اصلاح می گردد:
تبصره 2- به منظور جذب و نگهداری و تشویق کارکنان برجسته و فعال ، پرداخت فوق العاده موضوع تبصره (1) این ماه بنا به تشخیص وزیر و یا بالاترین مقام دستگاه تا چهل درصد(40%) بر اساس نتایج عملکرد مستخدمین پیمانی که میزان آن در قرارداد پیمانی تعیین می گردد بلامانع است .
6- ماده (11) مستخدمین پیمانی از نظر بیمه و بازنشستگی ونظایر آن مشمول مقررات قانون تامین اجتماعی می باشند و سوابق خدمتی اینگونه مستخدمین در دستگاه های دولتی و غیر دولتی از نظر بیمه و بازنشستگی با رعایت مقررات مربوط جزو سوابق مورد قبول محسوب می گردد0 دستگاههای مشمول این آئین نامه مکلف هستند حق بیمه مقرر را از دریفاتی مستخدم کسر و با اضافه نمودن سهم کارفرما طبق مقررات مربوط، به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمایند.
7- تبصره (3) ماده (12) بشرج زیر اصلاح می گردد:
تبصره 3- دستگاه ها مکلفند به مستخدمین پیمانی به هنگام خاتمه قرارداد( در صورت عدم تمدید) به ازای هر سال سابقه خدمت قابل قبول علاوه بر حقوق و فوق العاده مربوط به مرخصی استحقاقی ذخیره شده ، یک ماه آخرین حقوق ومزایا پرداخت نمایند.
8- متن زیر به عنوان تبصره (4) به ماده (12) الحاق می گردد:
تبصره 4- برای دستگاه هایی که دو روز در هفته تعطیل می باشند (پنج شنبه و جمعه ) مدت فو الذکر24 روز تعیین می گردد.
9- ماده (21) بشرح زیر اصلاح می گردد:
ماده 21- انتقال و ماموریت مستخدمین پیمانی (شمروط به پرداخت حقوق و مزایا توسط دستگاه مامور گیرنده ) در طی مدت قرارداد به سایر وزارتخانه ها و موسسات دولتی و نیز اعزام آنان برای طی دوره های آموزشی یا کارآموزی کوتاه مدت ( حداکثر شش ماه ) مربوط به شغل ارجاعی در داخل وخارج از کشور با رعایت مقررات مربوط بلامانع است .
10- در موارد (22) و(27) عبارت (سازمان اموراداری واستخدامی کشور) به عبارت (سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور) اصلاح می گردد.
11- تبصره ماده (23) حذف می گردد0
12- ماده (26) بشرح زیر اصلاح می گردد:
ماده 26- تبدیل وضع مستخدمین رسمی به پیمانی با درخواست کتبی آنان وموافقت دستگاه ذیربط امکان پذیر خواهد بود که در این صورت با درخواست بازخرید خدمت مستخدمین رسمی و پرداخت وجوه مربوطه سازمان بیمه مربوط به سالهای خدمت دولتی توسط مستخدمین به سازمان تامین اجتماعی بر اساس مقررات این آئین نامه به صورت پیمانی ادامه خدمت خواهند داد.
13- ماده (28) بشرح زیر اصلاح می گردد:
ماده 28- مستخدمین پیمانی تا زمان بازنشستگی مشمول مفاد مقررات این آئین نامه واصلاحات بعدی آن خواهند بود و تبدیل وضع آنان موجه نمی باشد.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16771

تاریخ تصویب : 1381/05/30

تاریخ ابلاغ : 1381/07/03

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.