×

قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی

قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی

قانون-اصلاح-قانون-تعزیرات-حکومتی

وکیل


ماده واحده - با توجه به ضرورت نظارت وکنترل دولت بر امور اقتصادی و لزوم هماهنگی مراجع قیمت گذاری و توزیع کالا و اجرای مقررات و ضوابط مربوط به آن ، کلیه امور تعزیرات حکومتی بخش دولتی و غیر دولتی اعم از امر بازرسی ونظارت ، رسیدگی و صدور حکم قطعی و اجرای آن به دولت (قوه مجریه ) محول می گردد تا بر اساس جرایم ومجازاتهای مقرر در قانون تعزیرات حکومتی مصوب 23/12/67 اقدام نماید.
تبصره 1- مراتب تعزیر تذکر ، اخطار و اخذ تعهدکتبی حذف می گردد.
تبصره 2- سازمان ، تشکیلات و عوامل نظارت و بازرسی ، رسیدگی ، صدور حکم و اجرای آن ، تجدیدنظر و رسیدگی به شکایات و شرح وظایف آنها، نحوه رسیدگی و ضوابط اجرایی ، مالی و استخدامی به موجب آئین نامه ای خواهد بود که به تصویب هیئت دولت می رسد و آن قسمت از فصلهای سوم و چهارم قانون تعزیرات حکومتی مصوب 23/12/67 که مغایر این قانون است و تشکیلات موضوع آن لغو و وظایف واختیارات تشکیلات و مراجع مقرر در آنها بر عهده عوامل و سازمانها و مراجعی است که در آئین نامه مصوب هیئت وزیران معین می شود.
تبصره 3- برای وصول به اهداف مقرر در آئین نامه مصوب هیئت وزیران معین می شود.
تبصره 3- برای وصول به اهداف مقرر در این قانون دولت می تواند در موارد لزوم تصمیمات مراجع قیمت گذاری و تعیین شبکه های توزیع را هماهنگ و اصلاح نماید.
تبصره 4- دادگستری و نیروی انتظامی وکلیه دستگاههای اجرایی و شرکتهای تحت پوشش دولت و ملی شده و نهادهای انقلابی و موسسات عمومی غیر دولتی و شرکتها و سازمانهای تابعه وسازمان ثبت اسناد واملاک کشور و زندانها موظف هستند نسبت به اجرای احکام تعزیراتی موضوع این قانون اقدام نمایند.
تبصره 5- کلیه درآمدهای ناشی از جریمه های دریافتی به حساب ویژه ای واریز می شود تا با تصویب هیئت وزیران برای اجرای قانون و ساماندهی امر توزیع به مصرف برسد.
تبصره 6- از تاریخ ابلاغ این قانون ، مصوبه 27/9/1369 مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تعزیرات حکومتی بخش دولتی وسایر قوانین ومقررات مغایر لغو می گردد.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و شش تبصره در اجرای بند هشتم اصل یکصد و دهم قانون اساسی در جلسه فوق العاده روزسه شنبه مورخ نوزدهم مهرماه یکهزار و سیصد و هفتاد وسه مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و به تصویب رسیده است .
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام - اکبر هاشمی رفسنجانی

نوع : قانون

شماره انتشار : 14456

تاریخ تصویب : 1367/12/23

تاریخ ابلاغ : 1373/07/28

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.