×

اصلاح قانون واگذاری زمینهای بایر ودایر که بعد از انقلاب به صورت کشت موقت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است مصوب 1365 8 8 مجلس و آئین نامه آن

اصلاح قانون واگذاری زمینهای بایر ودایر که بعد از انقلاب به صورت کشت موقت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است مصوب 1365 8 8 مجلس و آئین نامه آن

اصلاح-قانون-واگذاری-زمینهای-بایر-ودایر-که-بعد-از-انقلاب-به-صورت-کشت-موقت-در-اختیار-کشاورزان-قرار-گرفته-است-مصوب-1365-8-8-مجلس-و-آئین-نامه-آن
شماره 114342/ق 85 15/11/1367
اصلاحیه قانون واگذاری زمینهای بایر ودائر که بعد ازانقلاب بصورت کشت موقت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و آئین نامه آن که در جلسه 15/6/1367 مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی تصویب و طی نامه 2160 - 22/2 مورخ 27/10/67 ریاست جمهوری واصل شده به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد.
نخست وزیر - میرحسین موسوی

مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی
موضوع (اصلاح قانون واگذاری زمینهای بایر و دائر که بعد از انقلاب بصورت کشت موقت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است مصوب 8/8/65 مجلس و آئین نامه آن ) در جلسه مورخ 15/6/67 مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این زمینه موارد زیر به تصویب رسید:

ماده 1 - تبصره های ذیل بعنوان تبصره 3ماده 4 و تبصره ماده 5 به آئین نامه اجرائی قانون واگذاری زمینهای دایر و بایر که بعد از انقلاب به صورت کشت موقت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است مصوب 8/8/1365 مجلس اضافه می گردد.
تبصره 3ماده 4 - چنانچه در اجرای قانون مزبور از جهت تعیین مشخصات ملک و تشخیص حدود ثبتی و یا از سایر جهات ، هیاتها با مشکل مواجه گردند که حل آن به فوریت مقدور نباشد مراتب رابرای تنظیم سند به دفترخانه اعلام می نمایند و دفاتر اسناد رسمی موظفند پس از استعلامات لازم با ذکر موارد اشکال ، سند بیع شرط را تنظیم نمایند ودر مواردیکه حضور مالک در دفترخانه ممکن نباشد نماینده هیات هفت نفره واگذاری زمین به قائم مقامی مالک و در موارد اختلافی به قائم مقامی مالک واقعی ولو معین نباشد، سندبیع شرط را امضاء خواهد کرد.
تبصره ماده 5 - اعلام ومعرفی کشاورزان واجد شرایط مذکور در قانون از طرف هیاتها به دفاتر اسناد رسمی بمنزله اجرای قانون در مهلت مقرر تلقی می گردد.
ماده 2 - تبصره های ذیل به عنوان تبصره 10و11و12و13 به قانون واگذاری زمینهای بایر و دایر که بعد از انقلاب بصورت کشت موقت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است مصوب 8/8/1365 مجلس ، اضافه می گردد.
تبصره 10 - واگذاری اراضی کشت موقت به کشاورزان بر اساس میزان تصرف آنها انجام می گیرد و در مورادی که زمینی به صورت جمعی تصرف شده وکشت می شود وملاک و مرجع روشنی برای تقسیم وجود ندارد، در صورت تقسیم با سهام مساوی تقسیم خواهد شد.
تبصره 11 - بهای اراضی کشت موقت بر اساس قیمتهای منطقه ای (ارزش معاملاتی ) زمان اجرای قانون تعیین می گردد.
تبصره 12 - بمنظور حفظ یکپارچگی اراضی بزرگ کشت موقت ( حدود صد هکتار و بالاتر) و جلوگیری از قطعه قطعه شدن آنها، متصرفین این اراضی با حفظ مالکیت هر کدام موظفند در قالب تعاونی های تولیدی مشاع اراضی را مورد بهره برداری قرار دهند.
تبصره 13 - مهلت اجرای قانون واگذاری زمینهای بایر و دایر که بعد از انقلاب بصورت کشت موقت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است تا 5 سال از تاریخ تصویب در مجلس تمدید می گردد.
مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی

نوع : قانون

شماره انتشار : 12812

تاریخ تصویب : 1367/06/15

تاریخ ابلاغ : 1367/11/27

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.