×

قانون تمدید مدت ممنوعیت مقرر در قانون ضرورت عدم تخلیه خوابگاههای دانشجویی

قانون تمدید مدت ممنوعیت مقرر در قانون ضرورت عدم تخلیه خوابگاههای دانشجویی

قانون-تمدید-مدت-ممنوعیت-مقرر-در-قانون-ضرورت-عدم-تخلیه-خوابگاههای-دانشجویی
شماره 4147/ق 10/9/1373
ریاست جمهوری اسلامی ایران
قانون (تمدید مدت ممنوعیت مقرر در قانون ضرورت عدم تخلیه خوابگاههای دانشجویی مصوب 16/7/1368) که در تاریخ 27/7/1373 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان قرار گرفته ، و در اجرای اصل یکصد و دوازدهم قانون اساسی در جلسه روز پنجشنبه مورخ 3/9/1373 مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و با اصلاحاتی به تصویب رسیده به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام - اکبرهاشمی رفسنجانی

شماره 13545 14/9/1373
وزارت فرهنگ و آموزش عالی - وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی
قانون تمدید مدت ممنوعیت مقرر در قانون ضرورت عدم تخلیه خوابگاههای دانشجویی مصوب 16/7/1368 که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ بیست وهفتم مهرماه یکهزار و سیصد وهفتاد و سه مجلس شورای اسلامی تصویب و با توجه به ایراد شورای محترم نگهبان ، در اجرای اصل یکصد و دوازدهم قانون اساسی در جلسه روزپنجشنبه مورخ سوم آذرماه یکهزار و سیصد وهفتاد وسه مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و با اصلاحاتی به تصویب رسیده و طی نامه شماره 4147 - ق مورخ 10/9/1373 واصل شده است ، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد.
رئیس جمهور - اکبر هاشمی رفسنجانی

ماده واحده - به موجب این قانون مدت ممنوعیت مقرر در قانون ضرورت عدم تخلیه خوابگاههای دانشجویی - مصوب 16/7/1368 - به مدت سه سال دیگر تمدید می شود. اجاره بهاء به قیمت کارشناسی روز تعیین و به مالک پرداخت و در بودجه سالانه وزارتخانه های مذکور منظور شود.
این ممنوعیت شامل اماکنی که از تاریخ 16/7/1373 برابر قانون مدنی به اجاره واگذار می شود نخواهد بود.
تبصره - کمیسیونی مرکب از وزرای دادگستری ، مسکن وشهرسازی ، فرهنگ و آموزش عالی ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان برنامه و بودجه موظف است ظرف شش ماه وضعیت خوابگاههای موضوع این قانون و امکانات و اعتبارات دستگاههای ذیربط را بررسی و ساختمانهایی را که تخلیه آنها در کوتاه مدت امکان پذیر است تعیین کرده و روشهای مناسب جایگزینی ساختمانهای تخلیه شده را به دولت پیشنهاد نماید.
دولت ترتیبی اتخاذ می کند تا پایان سال مذکور در این قانون کلیه خوابگاه های یاد شده در صورت درخواست مالکان آنها، تخلیه شود.
لایحه تمدید مدت ممنوعیت مقرر در قانون ضرورت عدم تخلیه خوابگاههای دانشجویی مصوب 16/7/1368 که در تاریخ 27/7/1373 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان قرار گرفته ، در اجرای اصل یکصد و دوازدهم قانون اساسی در جلسه روز پنجشنبه مورخ سوم آذرماه یکهزار وسیصد وهفتاد وسه مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و با اصلاحاتی بشرح فوق به تصویب رسیده است .
رئیس مجمع مصلحت نظام - اکبر هاشمی رفسنجانی

نوع : قانون

شماره انتشار : 14499

تاریخ تصویب : 1373/09/03

تاریخ ابلاغ : 1373/09/19

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.