×

تصویبنامه در خصوص احداث پروژه های عمرانی بخش راه وترابری از طریق مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی کشور

تصویبنامه در خصوص احداث پروژه های عمرانی بخش راه وترابری از طریق مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی کشور

تصویبنامه-در-خصوص-احداث-پروژه-های-عمرانی-بخش-راه-وترابری-از-طریق-مشارکت-بانکها-و-سایر-منابع-مالی-و-پولی-کشور

وکیل


شماره 31419/ت 26391ه 1/7/1381

هیات وزیران در جلسه مورخ 24/6/1381 بنا به پیشنهاد شماره 11/981 مورخ 27/1/1381 وزارت راه وترابری و به استناد اصل یکصد و سی هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور - مصوب 1366 - و در اجرای ماده (35) آئین نامه اجرائی قانون یاد شده ، موضوع تصویب نامه شماره 4506/ت 92 مورخ 24/2/1367 تصویب نمود:
1 - وزارت راه وترابری مجاز است نسبت به انعقاد قرارداد مشاکرت برای اجرای طرح آزاد راه چهار خطه اهواز - بندرامام خمینی به طول حدود92کیلومتر و نگهداری و بهره برداری از آن با شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزاد راه اهواز بندر امام خمینی وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با شرایط زیر اقدام نماید:
تبصره - نوع مشارکت تامین بخشی از منابع مالی ، اجراء، نگهداری و بهره برداری می باشد.
2 - سهم الشرکه مقطوع وزارت راه وترابری در اجرای طرح آزادراه چهارخطه اهواز - بندرامام طبق نقشه ها و مشخصات پیوست قرارداد، تاسیسات جانبی خاص ، هزینه های جانبی و تصرف اراضی ، کلا" چهارصدو چهل میلیارد (000/000/000/440) ریال تعیین می گردد. صددرصد باقیمانده منابع لازم برای احداث آزاد راه تا رسیدن به مرحله بهره برداری توسط طرف مشارکت تامین می شود و صددرصد کلیه منافع حاصله از بهره برداری هر دو نیمه آزاد راه در دوران مشارکت متعلق به طرف مشارکت می باشد.
تبصره 1 - سهم الشرکه مقطوع وزارت راه وترابری در دوران احداث ، در درجه اول صرف تامین هزینه تصرف اراضی مسیر به نام وزارت راه وترابری می گردد، سپس ده درصد به عنوان پیش پرداخت دراقساط معین مندرج در قرارداد و باقیمانده به تناسب درصد پیشرفت فیریکی تایید شده کارها وسیله وزارت راه وترابری به حساب طرف مشارکت واریز می شود.
تبصره 2 - کلیه هزینه ها، مالیاتها، بیمه ها، حقوق و عوارض دولتی و غیر دولتی اعم از پیمانکاری و کارفرمایی ناشی ازاجرای کامل طرح آزاد راه چهارخطه اهواز - بندرامام خمینی متعلق به کل هزینه اجرای طرح اعم از سهم الشرکه مقطوع دولت وصددرصدباقیمانده آن تا اخذ مفاصاحساب از مراجع مربوط به عهده شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری آزادراه اهواز - بندر امام خمینی ( طرف مشارکت ) می باشد و وزارت راه وترابری به جز سهم الشرکه مقطوع مندرج در ماده (2) ، در کلیه دوران مشارکت هیچگونه تعهد پولی و مالی دیگری ندارد.
تبصره 3 - به میزان منابع تعهد شده توسط سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور از سهم الشرکه مقطوع وزارت راه وترابری کسر می شود.
تبصره 4 - بیمه ، مالیات و سایر حقوق و عوارض ناشی از اجرای قرارداد مربوط تابع قوانین ومقررات طرحهای عمرانی می باشد.
3 - دوران مشارکت حداکثر36 سال مشتمل بر سه سال دوران احداث و حداکثر33 سال دوران بهره برداری میباشد.
تبصره 1 - وزارت اره وترابری سقف دوران احداث و شرایط کاهش سهم الشرکه مقطوع موضوع بند (4) و دوران بهره برداری بر اثرتقلیل تعداد و دهانه پلهای بزرگ تقاطعهای غیر همسطح ، سایر ابنیه فنی ، تقلیل مرقوم خط پروژه فواصل حمل و نظایر اینها را بر اساس نرخ سود وکارمزد آورده طرف مشارکت برابر22درصد در سال را درقرارداد منعقده مشخص می نماید.
تبصره 2 - دولت در تعیین تعرفه در دوران بهره برداری مطلقا" مداخله نمی نماید. در صورت ضرورت مداخله دولت ، مابه التفاوت بر اساس ترافیک عبوری و تفاوت تعرفه ها محاسبه و پرداخت می شود، نظر به نوع مشارکت ، دولت هیچگونه تعهدی در ازای تحقق تقاضای پیش بینی شده در گزارش هزینه - درآمد پیوست قرارداد ندارد.
تبصره 3 - دولت متعهد می شود که در دوران مشارکت از توسعه امکانات رقیب جادای اجتناب و در صورت بروز جنگ ، حوادث قهریه غیر مترقبه منتهی به منع یا محدودیت از بهره برداری نسبت به جبران هزینه های مستهلک نشده اقدام نماید.
4 - وزارت راه وترابری موظف است ، در قرارداد منعقد شده علاوه بر درج نحوه احراز توانایی طرف مشارکت درتامین صددرصدباقیمانده منابع مالی مورد نیاز برای اجرای کامل طرح ، نحوه استیفای حقوق دولت را در صورت خودداری و یا ناتوانی طرف مشارکت د راجرای کامل قرارداد پیش بینی نماید.
تبصره - وزارت راه وترابری متعهد می شود طبق شرایط مندرج در قرارداد، در ازای پیشرفت فیرزیک تحقق یافته در دوران احداث سهم الشرکه مقطوع خود را از طرح مشارکت در احداث آزاد راه اهواز - بندرامام خمینی ( به شماره طبقه بندی 40917217) به موقع تامین و پرداخت نماید.
5 - چنانچه برای اجرای آزاد راه نیاز به قانون خاص و یا تصویب نامه دیگری باشد وزارت راه وترابری با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیشنهاد مشترکی را برای طرح درهیات وزیران تهیه وارائه خواهد نمود.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16779

تاریخ تصویب : 1381/06/24

تاریخ ابلاغ : 1381/07/14

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.