×

لایحه قانونی راجع به واگذاری مرغداریهای احداثی سازمان عمران قزوین و مستحدثات مربوط به آن

لایحه قانونی راجع به واگذاری مرغداریهای احداثی سازمان عمران قزوین و مستحدثات مربوط به آن

لایحه-قانونی-راجع-به-واگذاری-مرغداریهای-احداثی-سازمان-عمران-قزوین-و-مستحدثات-مربوط-به-آن
شماره 1194 26/1/1359
وزارت کشاورزی و عمران روستائی
لایحه قانونی راجع به واگذاری مرغداریهای احداثی سازمان عمران قزوین و مستحدثات مربوط به آن که در جلسه مورخ 4/12/1358 به تصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است به پیوست ابلاغ میگردد.

ماده 1- بمنظور فراهم نمودن موجبات افزایش درآمد کشاورزان و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و ایجاد اشتغال برای کشاورزان مرغدایهای احداثی سازمان در قراء حوزه شهرستان قزوین بطور متساوی بزارعین صاحب نسق در همان قراء واگذار میگردد.
تبصره - درتعیین اسامی زارعین سوابق و اسناد تنظیمی در اجرای مقررات اصلاحات ارضی ملاک عمل خواهد بود.
ماده 2- بمنظور سهولت درنگهداری وبهره برداری از تأسیسات مرغداریهای و همچنین استفاده از وام سازمان های اعتباری زارعین صاحب نسقی ک مرغداریها به آنها واگذار میگردد در هر قریه شرکت تعاونی روستائی براساس قانون تعاونی نمودن تولید و یکپارچه شدن اراضی و آئین نامه مربوط به تأسیس خواهد نمود. سهام هر یک از زارعین صاحب نسق در شرکت مزبور مساوی میباشد.
تبصره - انجام کلیه امور مربوط به تأسیس شرکت و نظارت در حسن اداره این شرکتها و همچنین تنظیم اساسنامه آن بعهده سازمان عمران قزوین میباشد.
ماده 3- سازمان عمران قزوین موظف است راهنمائیهای فنی لازم را جهت اداره مرغداریها معمول دارد.
ماده 4- اعتبارات مورد نیاز جهت تهیه نهادهای تولید از طریق بانک تعاون کشاورزی بصورت وام تأمین میگردد و بانک مذکور مکلف است اعتبارات لازم را در اختیار شرکتهای تعاونی یا زارعین موضوع این قانون بگذارد.
ماده 5- زارعین موضفند هزینه های سرمایه أی مرغدایهای احداثی را بعنوان بهای آن بشرح زیر به سازمان عمران قزوین پرداخت نمایند.
الف - در مورد مرغداریهای تفک - بایه - زعفران - قدیم آباد ، هزینه های سرمایه أی که تا کنون توسط زارعین هر یک از قراء پرداخت گردیده است از ارزش کنونی ساختمان و تجهیزات کسر و باقیمانده به ترتیب در مورد مرغدای تفک که مبلغ 19435511 ریال میباشد در مدت دو سال هر ساله مبلغ 9717755 ریال در مورد مرغداری قدیم آباد که مبلغ 11024664 ریال میباشد در مدت ده سال هر سال مبلغ 1102466 ریال درمورد مرغداری زعفران که مبلغ 2275496 ریال میباشد درمدت ده سال هر ساله مبلغ 227549 ریال و هزینه های سرمایه داری ومرغداری بایه بعلت بازپرداخت کل بدهی بخشوده میگردد.
ب - درمورد مرغداریهای محمد آباد - جوهرین و احمد آباد ارزش کنونی ساختمان و تجهیزات پس از کسر 25 درصد تخفیف باقساط مساوی ده ساله از زارعین دریافت میگردد.
ج- درمورد مرغداریهای علی آباد ارزش کنونی ساختمان و تجهیزات پس از کسر 40 درصد تخفیف به اقساط مساوی دوازده ساله از زارعین اخذ میگرد.
تبصره - کلیه بدهی مرغداریهای تفک - بایه - قدیم آباد - زعفران که حدود سی میلیون ریال بوده است و برای ادعای زارعین به سبب فعالیتهای سنوات قبل سازمان عمران بوجود آمده است بخشوده میگردد.
ماده 6- بعد از واگذاری مرغداریها چنانچه هر یک از زارعین صاحب نسقی که تأسیسات مرغداری به آنها واگذار شده است روستای مربوطه را در مدتی زائد بریکسال ترک نمایند از عضویت شرکت تعاونی روستائی موضوع این قانون اخراج و سهمیه مالکیت آنها نسبت به اعیانی و عرصه تأسیسات مرغداری با توجه به ماده سوم قانون مربوط به واگذاری باغاات توسط شرکت خریداری و به اشخاص حائز شرایط مقیم در همان قریه واگذار میگردد.
ماده 7- آئین نامه اجرائی این قانون توسط سازمان عمران قزوین تهیه و پس از تصویب وزارت کشاورزی و عمران روستائی بمورد اجراء گذاشته خواهد شد.
ماده 8- سازمان عمران قزوین مأمور اجرای این لایحه قانونی خواهد بود.
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 10276

تاریخ تصویب : 1358/12/04

تاریخ ابلاغ : 1359/03/18

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.