×

رسیدگی مجدد با لحاظ مراتب مذکور و صدور رای به هیات حل اختلاف مربوط محول میگردد

رسیدگی مجدد با لحاظ مراتب مذکور و صدور رای به هیات حل اختلاف مربوط محول میگردد

رسیدگی-مجدد-با-لحاظ-مراتب-مذکور-و-صدور-رای-به-هیات-حل-اختلاف-مربوط-محول-میگردد

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 26/10/74 شماره دادنامه 842 پرونده کلاسه 73/8/761
مرجع رسیدگی - شعبه هشتم دیوان عدالت اداری
اعضاء شعبه آقایان: 1- هوشنگ فاتح نژاد - رئیس 2- سید مرتضی طبائی - مشاور
شاکی - آقای احمد زندی بوکالت از آقایان علی بیات و غیره
طرف شکایت- اداره کل کار و امور اجتماعی استان مرکزی(اراک)
موضوع شکایت و خواسته- اعتراض نسبت به رای هیت تشخیص و بازگشت بکار
خلاصه شکایت و گردشکار پرونده- شاکی دادخواستی بخواسته مرقوم به دیوان عدالت اداری تقدیم داشته که به این شعبه ارجاع و به کلاسه مذکور ثبت و تشریفات قانونی آن انجام گردیده ماحصل شکایت اسن است که مفاداً حاکی است که در تاریخ 16/1/72 علاوه از کارگران منجمله شاکیان این پرونده به اتاق دربسته کارخانه رفته و نسبت به نحوه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل اعتراض مینمایند که در نتیجه بین آنها گفتگو بین کارگران مذکور و مدیریت کارخانه درگیری میشود که مدیریت طی نامه 16/1/72 به حراست نامه ای می نویسد که از ورود نامبردگان به کارخانه جلوگیری شود که در نتیجه شاکیان به اداره کار و امور اجتماعی مراجعه نموده و اعلام شکایت مینمایند پرونده به هیات تشخیص می شود و هیات تشخیص رای بر ایفاء کارگران به کار صادر می نماید و سپس در اثر اعتراض به رای صادره پرونده به هیات حل اختلاف می رود که هیات مذکور رای هیات تشخیص را نقض و رای به اخراج کارگران مذکور صادر مینماید طرف شکایت سوابق امر را ارسال نموده که پیوست پرونده گردیده است.
در تاریخ فوق شعبه هشتم دیوان عدالت اداری با حضور اعضاء تشکیل گردیده پس از بررسی اوراق پرونده و موضوع شکایت و انجام مشاوره و اظهار نظر مشاور اجمالاً به شرح موجود در پرونده پایان رسیدگی اعلام و بشرح آتی انشاء مینماید.
رای دیوان
سوابق و مدارک مربوطه حاکی است در تاریخ 16/1/72 عده ای از کارگران منجمله شاکیان این پرونده به اتاق مدیریت کارخانه میروند و نسبت به نحوه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل اعتراض مینمایند که در نتیجه گفتگو بین آنها و مدیریت دیگری و برخورد میشود و مدیریت طی نامه 16/1/72 به واحد حراست مینویسد که ورود شاکیان به کارخانه جلوگیری شود که نتیجتاً شاکیان این پرونده به اداره کار مراجعه و اعلام شکایت مینماید.
نظر باینکه
1- رای 11/2/72 هیات تشخیص مبنی بر اینکه خاتمه کار هر یک از شاکیان غیر موجه بوده و بایستی کماکان در مشاغل مربوطه ابقاء بکار گردند وفق مقررات قانونی صادر گردید.
2- شورای اسلامی کار بلحاظ عملکرد ناصواب آنها بموجب ابلاغ 31627 - 13/12/73 اداره کار و امور اجتماعی استان مرکز از 7/12/73 منحل گردیده
3- کمیته انضباطی کارگران ضمن نامه ؟ با اعلام اینکه در زمان اخراج موجودیت نداشته نسبت به چگونگی تخلفات کارگران ؟ آنها اظهار نظر ننموده.
4- مدیریت وقت کارخانه آقای عباس رشتاک طی دو فقره نامه بعنوان مدیر عامل کارخانه و دادسرای عمومی خمین از کارگران اعلام رضایت نموده است نقض رای هیات تشخیص از طرف هیات حل اختلاف باستناد ماده 165 قانون کار موجه و مدلل نبوده حکم به وارد بودن شکایت و نقض رای 7/8/73 هیات اختلاف صادر و رسیدگی مجدد با لحاظ مراتب مذکور و صدور رای به هیات حل اختلاف مربوط محول میگردد.
این رای ظرف ده روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در دیوان است.
رئیس شعبه 8 دیوان عدالت اداری فاتح نژاد

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 842

تاریخ تصویب : 1374/10/26

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.