×

تقاضای ابطال بخشنامه شماره 594 فنی مورخ 1368 7 24 سازمان تامین اجتماعی در مورد تعمیم مقررات قانون تامین اجتماعی

تقاضای ابطال بخشنامه شماره 594 فنی مورخ 1368 7 24 سازمان تامین اجتماعی در مورد تعمیم مقررات قانون تامین اجتماعی

تقاضای-ابطال-بخشنامه-شماره-594-فنی-مورخ-1368-7-24-سازمان-تامین-اجتماعی-در-مورد-تعمیم-مقررات-قانون-تامین-اجتماعی
بسمه تعالی
تاریخ 28/1/1379 شماره دادنامه 17 کلاسه پرونده 76/19
مرجع رسیدگی: هیات وزیران دیوان عدالت اداری.
شاکی: آقای نورعلی اسقی
موضوع شکایت و خواسته: ابطال بخشنامه شماره 594 فنی مورخ 24/7/1368 سازمان تامین اجتماعی
مقدمه: شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته است سازمان تامین اجتماعی شعبه 17 تهران از سال 1370 به علت عدم تشخیص صحیح اولیه حکمی صادر نموده که هیات مدیره مجتمع می بایست سر ایدارهای چهارده ورودی سلوک آ- 4 مشتمل بر 14 ورودی مستقل را بیمه نماید و حق بیمه آنان را بپردازد و حال انکه سر ایدارهای مورد نظر استخدامی هیات مدیره نیمباشند اولاً بلحاظ غیر قانونی بودن بخشنامه فوق الاشعار و مخالف بودن دستور صادره با اصول اولیه حقوق مدنی ثانیاً براساس حکم شرعی ولاتزر وازره وزر اخری و ثالثاً بلحاظ عدم توجه بخشنامه براساس ماده 298 قانون آئین دادرسی مدنی تقاضای صدور حکم بر ابطال بخشنامه شماره 594 فنی و نظریه مدیر کل تامین اجتماعی استان تهران را دارد.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ بشکایت مذکور طی نامه شماره 8401/د/7100 مورخ 3/8/1377 اعلام داشته اند با توجه به اینکه مقنن بموجب ماده 7 قانون تامین اجتماعی مصوب تیرماه 1354 ترتیب شمول قانون مرقوم بر فعالیتهای مختلف را از جمله اختیارات این سازمان قرار داده است که این سازمان نیز با استفاده از اختیارات یاد شده و با در نظر داشتن بن الف ماده 4 همان قانون مبنی بر این که افرادی که به هر عنوان در مقابل دریافت مزد و یا حقوق کار می کنند از مشمولین قانون مزبور می باشند پس از بررسیهای لازم کلیه صنوف و فعالیتها را از تاریخ 1/7/1368 مشمول مقررات قانون تامین اجتماعی قرار داده مراتب موجب بخشنامه شماره 594 فنی مورخ 22/7/1368 برای اجراء به واحدهای اجرائی ابلاغ گردیده است.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق بریاست حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی و با حضور روسای شعب بدوی روساء و مستشاران شعب تجدید نظر تشکیل و پس از بحث و بررسی انجام مشاوره باتفاق آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای مینماید.
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
با توجه به وظایف و مسئولیتهای هیات مدیره و مجتمع های مسکونی در ارائه خدمات و اداره امور عمومی مجتمع های مذکور و تعهدات قانونی آنان ازطرف مالکین مجتمع ها بخشنامه شماره 594 فنی مخالف قانون تشخیص نگردیده است.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری - قربانعلی دری نجف آبادی
------------------------------------------------
بخشنامه شماره 594 فنی
تاریخ: 24/7/68
موضوع: بیمه کارکنان صنوف و فعالیتها در سراسر کشور
در اجرای برنامه تعمیم مقررات قانون تامین اجتماعی و تحقق بند الف ماده 4 قانون و بمنظور هرگونه تبعیض و به استناد ماده 7 قانون کارکنان کلیه صنوف و فعالیتهائی که تحت پوشش مقررات تامین اجتماعی قرار نگرفته اند ( به استثنای مشمولین قانون کار کشاورزی ) از تاریخ 1/7/1368 در سراسر کشور مشمول مقررات بیمه قرار گرفته اند و تنفیذ اقدامات قبلی شعب در این زمینه منوط به واریز حق بیمه افراد مندرج در لیستهای ارسالی کارفرما و فهرستهای بازرسی انجام شده تا تاریخ مذکور گردیده است. مقتضی است مراتب را به کلیه کارفرمایان مربوطه ابلاغ تا نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارکنان خود طبق مقررات اقدام نمایند.
بدیهی است تاریخ فوق ناظر به بیمه صنوف و فعالیتهائی که قبلا به نحوی از انحاء مشمول مقررات قرار گرفته, نبوده و بیمه آنها طبق مجوزهای صادره قبلی از جمله بخشنامه های 521 و 1 و 521 فنی کماکان ادامه خواهد یافت.
مسئول حسن اجرای این بخشنامه مدیران کل, کارشناسان فنی و درآمد و فیشبه ادارات کل استان ها و روسای شعب و نمایندگیهاو مسئولین فنی, درآمد و فیشیه واحدها خواهند بود.
دکتر سید ابوالفضل غرضی
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل
و قائم مقام وزیر بهداشت,درمان و آموزش پزشکی در سازمان تامین اجتماعی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 17

تاریخ تصویب : 1379/01/28

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.