×

چون مفاد مصوبه مورد شکایت متضمن وضع قاعده عام کلی و آمریه ای نیست و در نتیجه از مصادیق مقررات و نظامات دولتی محسوب نمی شود

چون مفاد مصوبه مورد شکایت متضمن وضع قاعده عام کلی و آمریه ای نیست و در نتیجه از مصادیق مقررات و نظامات دولتی محسوب نمی شود

چون-مفاد-مصوبه-مورد-شکایت-متضمن-وضع-قاعده-عام-کلی-و-آمریه-ای-نیست-و-در-نتیجه-از-مصادیق-مقررات-و-نظامات-دولتی-محسوب-نمی-شود

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 11/2/1379 شماره دادنامه 51 کلاسه پرونده 78/352
مرجع رسیدگی: هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی: آقای نعمت احمدی و حمید شکوری تبریزی به وکالت از خانم مریم اردلانی مدیر موسس دبستان غیر انتفاعی مریم
طرف شکایت: اداره کل آموزرش و پرورش تهران
موضوع شکایت و خواسته: ابطال رای هشتادو دومین جلسه شورای نظارت تهران
مقدمه: شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته اند در پی بازرسی غیر محسوس از مدرسه دخترانه غیر انتفاعی مریم پرونده ای در شورای عالی نظارت شهر تهران تشکیل و بدون شاکی و مدعی خصوصی و صرفاً با ادعای دریافت شهریه اضافی موضوع در جلسه 182 شورای نظارت تهران مطرح و شورا مبادرت به صدور رای می نماید. بنا به جهات فوق درخواست رسیدگی و صدور دستور موقت مبنی بر توقف رای جلسه 182 شورای عالی نظارت و سپس ابطال ان را داریم.
مدیر کل آموزش و پرورش تهران در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 32/20227/3 - مورخ 8/1/1379 اعلام داشته اند. به نظر می رسد ارجاع پرونده به هیات عمومی خارج از رویه و قاعده قضائی است و از این جهت تقاضای ابطال دادخواست را دارد.
ضمناً تصمیمات اتخاذ شده در هشتاد دو مین جلسه شورای نظارت تهران وفق مقررات مندرج در ماده 15 قانون تامین مدارس غیر انتفاعی و همچنین بندهای یک تا هفت از ماده 2 ائین نامه اجرائی قانون مذکور و نیز ماده 5 ائین نامه وسایر قوانین مربوطه می باشد
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق بریاست حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی و با حضور روسای شعب بدوی روساء و مستشاران شعب تجدید نظر تشکیل و پس از بحث و بررسی انجام مشاوره باتفاق آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای مینماید.
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
چون مفاد مصوبه مورد شکایت متضمن وضع قاعده عام کلی و آمریه ای نیست و در نتیجه از مصادیق مقررات و نظامات دولتی محسوب نمی شود. اعتراض نسبت به ان قابل رسیدگی و امعان نظر در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری تشخیص نگردید.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری - قربانعلی دری نجف آبادی
--------------------------------------------------
شماره : 24/53382/2
تاریخ : 15/4/1378

بسمه تعالی
از: اداره کل اموزش و پرورش تهران
به: اداره آموزش و پرورش منطقه دو تهران
موضوع: دبستان غیر انتفاعی مریم
سلام علیکم
با احتترام،ب استناد رای یکصدو هشتاد و نهمین جلسه شورای نظارت تهران در خصوص مدرسه فوق الذکر، مقرر گردید:
(مصوبه شورا)
1- مدرسه مکور ممنوع الثبت نام گردد.
2- یک ماه فرصت داده شود تا مشکلات خود را برطرف نماید و در صورت عدم تمکین، موضوع انحلال در دستور کار شورا قرار گیرد، بدیهی است کلیه مدارک تحصیلی تا تحقق و انجام آراء صادره به تایید نخواهد رسید. لذا خواهشمند است نتیجه اقدامات به عمل آمده را به این اداره کل اعلام فرمایید.
مدیر کل آموزش و پرورش تهران
جواهری پور

1/24/11207/2 - 26/4/78
رونوشت: به دبستان غیر انتفاعی ابتدایی دخترانه مریم جهت اطلاع و قادام به موقع ارسال میگردد، ضمناً از اقداماتی که انجام خواهید داد این اداره را مطلع فرمائید.
رونوشت: مقطع ابتدایی غیر انتفاعی/ دفتر ریاست محترم.
رونوشت: معاونت محترم اموزش عمومی/ ارزشیابی/ حراست.

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 51

تاریخ تصویب : 1379/02/11

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.