×

ابطال تصمیم سازمان سنجش و اعمال سهمیه رزمندگان

ابطال تصمیم سازمان سنجش و اعمال سهمیه رزمندگان

ابطال-تصمیم-سازمان-سنجش-و-اعمال-سهمیه-رزمندگان-

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 22/3/1379 شماره دادنامه 120 کلاسه پرونده 79/51
مرجع رسیدگی- هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی- آقای علی علی نسب
موضوع شکایت و خواسته- ابطال تصمیم سازمان سنجش و اعمال سهمیه رزمندگان.
مقدمه: شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته است، در سال 1374 در کنکور سراسری شرکت نمودم چون مدرک فوق دیپلم داشتم حق انتخاب رشته در مقطع کاردانی را نداشتم به خاطر همین موضوع تمام رشته رشته های کارشناسی ارشد را انتخاب کردم. در همان سال به جای کد 708 (کارشناسی ارشد رشته داروسازی) کد 718 را در آورده است( مقطع کاردانی علوم آزمایشگاهی مشهد) سازمان سنجش اعلام می کنند که میتوانید در مقطع کارشناسی که انتخاب رشته نکرده اید مجدداً انتخاب رشته کنید و اگر نمره آوردید ادامه تحصیل دهید در صورتی که تقاضای بنده این است که در آن سال بنده در کد 708 قبول شده ام تمام و اگر قبول نشده ام اجازه سهمیه رزمندگان اینجانب باقی بماند. هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق بریاست حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی و با حضور روسای شعب بدوی روساء و مستشاران شعب تجدید نظر تشکیل و پس از بحث و بررسی انجام مشاوره باتفاق آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای مینماید.
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
نظر به اینکه مفاد نامه شماره 10658/1 مورخ 7/8/1376 سازمان سنجش اموزش کشور متضمن وضع قاعده عام و کلی و از مصادیق مصوبات و نظامات دولتی محسوب نمیشود، بنابراین اعتراض نسبت به آن قابل طرح و رسیدگی در دیوان نیست.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری - قربانعلی دری نجف آبادی
-------------------------------------------
سازمان سنجش اموزش کشور

شماره 10658/1 مورخ 7/8/1376

برادر گرامی جناب آقای زارعی
معاونت محترم دفتر وزارتی، ارزشیابی، بازرسی، و رسیدگی به شکایات
سلام علیکم
احتراماً بازگشت به مرقومه مورخ 26/7/76 جناب عالی در خصوص درخواست وضعیت آقای علی علی نسب پذیرفته شده آزمون سراسری سال 1374 در مقطع کاردانی با استفاده از سهمیه رزمندگان ضمن ینکه تو.جه مجدد جناب عالی را به مفاد نامه شماره 43547/11 مورخ 3/11/75 تصویر پیوست معطوف میدارد به استحضار میرساند نظر به اینکه براساس تصمیمات متحده از سوی ؟ موارد خاص مورخ 16/7/76 چون امکان اعاده سهمیه رزمندگان برابر قانون به نامبرده و خود ندارد مقرر گردیده وضع وی در ؟؟؟؟ آزمایشی خود یا سایر گروهها بررسی شود که در صورت داشن نمره علمی لازم برای مساعدت هر چه بیشتر به نامبرده معرفی گردد.
حسن توکلی
معاون اجرائی


نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 120

تاریخ تصویب : 1379/03/22

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.