عملاً هر دو رای مبنی بر رد شکایت می باشد به این لحاظ ، تعارض تشخیص نگردید
بسمه تعالی
تاریخ 9/12/66 شماره دادنامه 66/109 کلاسه پرونده66/70
مرجع رسیدگی : هیات عمومی دیوان عدالت اداری
موضوع . اعلام تعارض آراء صادره از شعبه ششم.
مقدمه. شعبه ششم در کلاسه پرونده 62/191 طی دادنامه 507 مورخ 14/6/63 نسبت به شکایت آقای احمد علی احمدی فرد بطرفیت سرجنگلداری کل استان لرستان ، بخواسته خسارات زمینهای مزروعی سالهای قرق، چنین رای داده است : با استناد به تبصره 2 ماده 5 قانون ملی شدن آب، شاکی مستحق مطالبه اجرت زمین زراعتی ناشی از معطل ماندن کشت را دارد. در خصوص حکم صادره سازمان جنگلها و مراتع کشور در فرجه قانونی تقاضای تجدید نظر نمود، که هیات تجدیدنظر در دادنامه شماره 268 مورخ 2/11/64 چنین انشاء رای نموده : با توجه به اینکه حکم صادره از ، شعبه ششم دیوان ، بدون توجه به دستورالعمل مورخ 10/2/62 هیات دولت صادر شده ، مطابق موازین قانونی نبوده ، نقض و حکم به رد شکایت آقای احمد علی احمدی فرد صادر میگردد.
2 . شعبه ششم نسبت به شکایت آقای موسی ترابی نژاد بطرفیت سرجنگلداری استان خرم آباد لرستان بخواسته : پرداخت خسارات بابت زمینهای قرق شده ، طی دادنامه 828 مورخ 12/10/65 چنین انشاء رای نموده: با توجه به دستور العمل 10/2/62 تخلفی از مقررات مشهود نیست ، حکم برد شکایت ، صادر میشود.
با اعلام تعارض آراء صادره از جانب آقای موسی ترابی نژاد هیات عمومی در تاریخ فوق به ریاست حجه السلام حاج شیخ محمد فیض، و با شرکت روسای شعب، تشکیل و با بررسی سوابق و پرونده ها و ملاحظه آراء صادره به اتفاق آراء به شرح زیر اتخاذ تصمیم نمودند.
تصمیم هیات
با عنایت به اینکه رای شماره 507 مورخ 14/6/63 صادره از شعبه ششم هم در هیات تجدیدنظر دیوان ، نقض و عملاً هر دو رای مبنی بر رد شکایت می باشد به این لحاظ ، تعارض تشخیص نگردید. تا قبل طرح هیات عمومی باشد.
محمد علی فیض
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
نوع : آراء و نظریات
شماره انتشار : 109
تاریخ تصویب : 1366/12/09
تاریخ ابلاغ :
دستگاه اجرایی :
موضوع :
منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)
تقاضای ابطال تبصره یک ماده 3 و ماده 9 آئین نامه اجرائی قانون تثبیت آب بهای زراعی جواز مداخله سازمان حج و اوقاف و امور خیریه در امور موقوفه دارای متولی خاص و محل وثوق و اعتماد و قادر بر انجام وظیفه شرعی مربوط خلاف موازین شرع شناخته شده است