×

رسیدگی به موضوع و رفع تعارض در اسناد مالکیت خواه نسبت به اصل ملک و خواه نسبت به حدود در صلاحیت هیئت نظارت می باشد

رسیدگی به موضوع و رفع تعارض در اسناد مالکیت خواه نسبت به اصل ملک و خواه نسبت به حدود در صلاحیت هیئت نظارت می باشد

رسیدگی-به-موضوع-و-رفع-تعارض-در-اسناد-مالکیت-خواه-نسبت-به-اصل-ملک-و-خواه-نسبت-به-حدود-در-صلاحیت-هیئت-نظارت-می-باشد

وکیل


تاریخ رسیدگی : 19/12/1365 دادنامه : 2536/19 مرجع رسیدگی : شعبه 21 دیوان عالی کشور
خلاصه جریان پرونده :
بانو رباب … و آقای ابراهیم … طی دادخواستی که به طرفیت آقایان محمود و رحمت اله … و عزیز … ( که در دادخواست اشتباهاً جمشید نوشته شده است ) به دادگاه تقدیم داشته اظهار داشته اند که در حدود ملک شماره 187/11 توابع در بخش 2 تبریز با خواندگان اختلاف داریم و تقاضای صدور حکم به اصلاح حدود ملک مزبور نموده اند . شعبه 12 حقوقی 2 تبریز که به موضوع رسیدگی می کرده است چنین رای داده است . « نظر به اینکه به موضوع و رفع تعارض در اسناد مالکیت خواه نسبت به اصل ملک و خواه نسبت به حدود در صلاحیت نظارت می باشد لذا مستنداً به بند 5 ماده 25 قانون ثبت اسناد و املاک قرار عدم صلاحیت به صلاحیت هیئت نظارت اداره ثبت تبریز صادر و اعلام می گردد » و پرونده را در اجرای ماده 16 قانون اصلاح پاره ای از قوانین دادگستری به دیوان عالی کشور ارسال که به این شعبه ارجاع شده است .
رأی
با توجه به محتویات پرونده رأی صادره از شعبه 12 دادگاه حقوقی دو تبریز مبنی بر عدم صلاحیت دادگاه و شایستگی هیأت نظارت اداره ثبت با عنایت به نامه شماره 1582/1 ـ 1/3/65 هیئت نظارت آذربایجان شرقی که حاکی است تا کنون تصمیمی در مورد ادعای خواهان اتخاذ نشده است مستنداً به بند 5 از ماده 25 قانون ثبت صحیحاً صدور یافته و مقرر می دارد دفتر پرونده را در امار منظور و از موجودی کسر و جهت ارسال به مرجع ذیصلاح به دادگاه حقوقی دو تبریز اعاده نماید .

مرجع : کتاب صلاحیت و احکام راجع به آن - در امور مدنی و جزائی ، به اهتمام یدالله بازگیر ، انتشارات فردوسی، چاپ اول ، چاپ گیتی – 80

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 2536

تاریخ تصویب : 1365/12/19

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.