×

آئین نامه اجرائی قانون تسهیلات استخدامی ویژه فرزندان شاهد

آئین نامه اجرائی قانون تسهیلات استخدامی ویژه فرزندان شاهد

آئین-نامه-اجرائی-قانون-تسهیلات-استخدامی-ویژه-فرزندان-شاهد

وکیل


شماره 33956/ت 25654ه 16/7/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 3/6/1381 بنا به پیشنهاد شماره 14001/105 مورخ 10/9/1380 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور وبه استناد ماده (6) قانون تسهیلات استخدامی ویژه فرزندان شاهد - مصوب 1380 - آئین نامه اجرائی قانون یاد شده را بشرح زیرتصویب نمود:

ماده 1 - در این آئین نامه عبارتهای زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند:
الف - فرزندان شاهد : فرزندانی هستند که به تشخیص بنیادشهید انقلاب اسلامی پدر یا مادر آنها شهید محسوب می شوند.
ب - قانون : قانون تسهیلات استخدامی ویژه فرزندان شاهد - مصوب 1380.
ج - دستگاه ها: دستگاه های موضوع ماده موضوع ماده یک قانون تسهیلات استخدامی ویژه فرزندان شاهد.
د - بنیاد: بنیاد شهید انقلاب اسلامی 0
ماده 2 - کلیه دستگاه ها مکلفند همه ساله در استخدام نیروی انسانی مورد نیاز خود اعم از رسمی ، پیمانی ، ثابت ،قراردادی و عناوین مشابه حداقل هفتاد وپنج درصد (75%) از سهمیه ایثارگران یا پانزده درصد (15%) از ظرفیت ومجوزهای استخدامی کل کشور را به استخدام فرزندان بیکار شاهد واجد شرایط تحصیلی و سنی اختصاص دهند.
تبصره - دوره های آموزشی که منجر به تعهد استخدامی می شوند مشمول سهمیه موضوع قانون هستند.
ماده 3 - دستگاه متقاضی استخدام موف است در هر مورد پس ازکسب مجوز استخدام از مراجع ذیصلاح ، مشخصات کامل نیروی انسانی مورد نیاز خود اعم از سن ، جنس ، تحصیلات ، مهارت ، محل جغرافیایی خدمت و دیگر ویژگی های مورد نیاز را اعلام نماید.
تبصره - دستگاه ها مکلفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا سهمیه موضوع قانون پس از طی مراحل گزینش اعمال شود.
ماده 4 - امور مربوط به معرفی فرزندان شاهد واحدشرایط تحصیلی و سنی جهت استخدام و اشتغال در دستگاه ها بر عهده بنیاد است .
ماده 5 - فهرست اسامی فرزندان بیکار شاهد موضوع تبصره (3) ماده (2) قانون توسط بنیاد تهیه و در بانک اطلاعاتی به صورت متمرکز جمع آوری می شود0 در صورت لزوم بانک اطلاعاتی فرزندان بیکار شاهد در سطح استانها در راستای اجرای قانون به صورت غیر متمرکز تشکیل می شود.
تبصره - چنانچه مجوز استخدام دستگاه ها در محدوده استان صادر شده باشد فرزندان شاهد همان استان در اولویت هستند.
ماده 6 - فرزندان شاهد با دارا بدون شرایط لازم برای استخدام پس از موفقیت در امتحان استخدامی و طی مراحل گزینش ازسهمیه یاد شد استفاده می کنند.
تبصره - معدل فرزندان شاهد برای ورود به خدم در وزارت آموزش و پرورش با ضریب (1/1) و سایر دستگاه ها با ضریب (2/1) ملاک عمل قرار می گیرد.
ماده 7 - به منظور حذف افراد جذب شده و جلوگیری از معرفی مجدد یا اطلاع از عدم جذب آنها دستگاه استخدام کننده مکلف است حداکثر تا دو ماه نسبت به اعلام نتایج جذب و استخدام افراد معرفی شده به بنیاد اقدام نماید.
ماده 8 - فرزندان شاهد فارغ التحصیل رشته های پزشکی وپیراپزشکی که از گذراندن طرح خدمت د رمناطق مور نظر وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی معاف شده یا می شوند در صور نیاز وزارت یاد شده با اولویت مناطق محروم و نیازمند در حین خدمت به استخدام پیمانی یا رسمی دستگاه مربوط در می آیند.
ماده 9 - فرزندان شاهدی ک در اجرای قانون به خدمت در دستگاه پذیرفته می شوند در صورت خروج از خدم اعم از استعفا، اخراج ،باز خرید خدمت یا انفصال دائم مجددا" مشمول این آئین نامه نیستند.
تبصره - آن دسته از فرزندان شاهد که قبل از اجرای قانون به صورت رسمی ، ثابت یا عناوین مشابه در خدمت دستگاه ها بوده و به هر نحو رابطه استخدامی آنها با دستگاه محل خدمت قطع شده باشد از شمول این ماده مستثنی هستند.
ماده 10 - فرزندان شاهد از پرداخت (50%) حق ثبت نام موضوع بندهای (الف ) و (ب ) ماده (1) آئین نامه اجرائی بند (الف) ماده (43) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین موضوع تصویبنامه شماره 24526/ت 15165ه مورخ 10/4/1374 معاف هستند.
ماده 11 - به منظور رسیدگی به شکایات و اعتراضات استخدامی ناشی از عدم اجرای صحیح قانون کمیسیونی مرکب از نمایندگان بنیاد ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دستگاه ذیربط در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل و در این خصوص اتخاذ تصمیم خواهد نمود.
ماده 12 - دستگاه استخدام کننده مکلف است نتیجه استخدام فرزندان شاهد معرفی شده از سوی بنیاد را ضمن ارسال نسخه ای از حکم استخدامی پذیرفته شدگان ، جهت نظارت بر حسن اجرای قانون و ارائه گزارش عملکرد سالانه به مجلس شورای اسلامی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام نماید.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16793

تاریخ تصویب : 1381/06/03

تاریخ ابلاغ : 1381/08/01

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.