×

تصویبنامه راجع به معافیت فارغ التحصیلان تربیت معلم از خدمت نظام وظیفه

تصویبنامه راجع به معافیت فارغ التحصیلان تربیت معلم از خدمت نظام وظیفه

تصویبنامه-راجع-به-معافیت-فارغ-التحصیلان-تربیت-معلم-از-خدمت-نظام-وظیفه

وکیل


شماره 3407/7 - 15/5/1358
وزارت آموزش و پرورش

هیئت وزیران دولت موقت جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ 6/5/58 بنا به پیشنهاد شماره 1/13144 مورخ 5/3/58 وزارت آموزش و پرورش و موافقت اداره وظیفه عمومی آئین نامه اجرائی لایحه قانونی مصوب 27/2/1358 شورای انقلاب اسلامی راجع به معافیت فارغ التحصیلان تربیت معلم از خدمت زیر پرچم را به شرح زیر تصویب نمودند :
ماده 1- دانشگاه تربیت معلم ، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزش، دانش سرای عالی مقدماتی ، راهنمائی تحصیلی ، عشایری ، مراکز تربیت معلم روستائی فنی و حرفه ای و دانش آموزان استثنائی که در تاریخ تصویب این آئین نامه دایر است و مؤسساتیکه بعداً به منظور تربیت معلم تأسیس میشود و همچنین دانشکده ها و مؤسسات آموزشی که برای وزارت آموزش و پرورش معلم تربیت میکنند از لحاظ میشوند و کلیه فارغ التحصیلان مراکز مذکور که طبق مقررات مربوط تعهد خدمت در وزارت آموزش و پرورش سپرده باشند مشمول این آئین نامه خواهند بود .
ماده 2- کلیه مراکز تربیت معلم مکلفند به هنگام پذیرش کارآموز در مورد مشمولین خدمت زیر پرچم مقررات مربوط به ماده 31 فصل چهارم معافیتهای قانون وظیفه عمومی را رعایت کنند .
تبصره - چنانچه افرادی از کارآموزان مشمول خدمت وظیفه از مرکز تربیت معلم اخراج شوند و یا ترک تحصیل کنند باید مراتب بحوزه وظیفه عمومی محل صدور شناسنامه اطلاع داده شود .
ماده 3- ادارات آموزش و پرورش مکلفند همه ساله صورت اسامی و مشخصات کامل فارغ التحصیلان متعهد خدمت در وزارت آموزش و پرورش را در دو نوبت ، یکنوبت حداکثر تا آخر آبانماه و نوبت دیگر تا آخر اسفند ماه هر سال بحوزه وظیفه عمومی محل صدور شناسنامه آنان ارسال دارند تا از احضار آنان صرفه نظر شود .
تبصره - دانشگاه تربیت معلم ، دانشسراهای عالی ، دانشکده ها و مؤسسات آموزش عالی صورت فارغ التحصیلان مشمول ماده یک این آئین نامه را که تعهد داشته باشند مستقیماً به اداره وظیفه عمومی محل صدور شناسنامه ارسال خواهند داشت .
ماده 4- ادارات آموزش و پرورش موظفند برای هر یک از فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم که استخدام میشوند بلافاصله پس از استخدام جداگانه گواهی اشتغال به خدمت با قید مشخصات کامل صادر نموده و بانضام مدارک لازم برای تشکیل پرونده به حوزه وظیفه عمومی محل صدور شناسنامه آنان ارسال دارند .
تبصره - در صورتیکه افرادی از فارغ التحصیلان متعهد مراکز تربیت معلم تا آخر اسفندماه سال فراغ از تحصیل حاضر به استخدام و ایفای تعهد خدمت نشوند ادارات مربوط مکلفند مراتب را حداکثر تا آخر فروردین ماه سال بعد با ذکر مشخصات کامل به حوزه وظیفه عمومی محل صدور شناسنامه آنان اطلاع دهند که اقدامات قانونی درباره وضع مشمولیت آنان معمول گردد.
ماده 5- ادارات آموزش و پرورش مکلفند پس از پایان خدمت مورد تعهد مشمولین این آئین نامه برای هر یک از آنان گواهی لازم مبنی بر انجام تعهد خدمت صادر نموده و به اداره وظیفه عمومی محل صدور شناسنامه آنان بفرستند و حوزه های وظیفه عمومی موظفند در اسرع وقت کارت معافیت از خدمت در زمان صلح برای آنان صادر نموده و تحویل نمایند .
تبصره - در مورد آن عده از فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم که تعهد خدمت آنان بیش از پنج سال گواهی انجام تعهد خدمت در پایان مدت تعهد صادر خواهد شد .
ماده 6- فرمهای لازم برای اجرای این آئین نامه از طرف وزارت آموزش و پرورش با کسب نظر اداره وظیفه عمومی تهیه و مورد استفاده قرار خواهد گرفت .
اصل تصویبنامه دردفتر نخست وزیر است .
نخست وزیر

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 10049

تاریخ تصویب : 1358/05/06

تاریخ ابلاغ : 1358/06/01

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.