×

اصلاح آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات وواردات

اصلاح آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات وواردات

اصلاح-آئین-نامه-اجرایی-قانون-مقررات-صادرات-وواردات

وکیل


شماره 37502/ت 27484ه 19/8/1381

هیئت وزیران در جلسه مورخ 5/8/1381 وزارت بازگانی و به استناد مواد(4)و(23) قانون مقررات صادرات و واردات - مصوب 1372- تصویب نمود:
الف - ماده (11) آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات ، موضوع تصویبنامه شماره 1395/ت 16ه مورخ 6/2/1373بشرح ذیل اصلاح می شود:
ماده 11- کالاهایی که سود بازرگانی آنها به موجب جدول پیوست این آئین نامه ممنوع اعلام می شود وهمچنین کالاهایی که شرط ورود آنهادر جهت محدودیت تغییر می کند، در صورت انطباق با یکی از شرایط ذیل و با رعایت مقررات قبل از ممنوعیت توسط دولت یا تغییر شرط ورود و یا افزایش سود بازرگانی قابل ترخیص خواهدبود:
1- قبل ازممنوع شدن توسط دولت یا تغییر شرط ورود و یاافزایش سود بازرگانی در گمرک موجود بوده و در دفاتر گمرک به ثبت رسیده باشد.
2- برای کالا قبل ازممنوعیت توسط دولت یا تغییر شرط ورود ویا افزایش سود بازرگانی ، اعتبار اسنادی گشایش شده و بارنامه حمل قبل از انقضای مهلت اولیه اعتبار صادر گردد. اعتباراتی که پس از تغییر شرط ورود و یا افزایش سود بازرگانی تمدید می شود، مشمول این بند نخواهد گردید.
3- برای کالا قبل از ممنوعیت توسط دولت یا تغییر شرط ورود و یا افزایش سود بازرگانی از طریق بروات اسنادی پس از تاییدثبت سفارش توسط بانک مجاز ثبت سفارش گردیده و برنامه حمل قبل از انقضای مدت اعتبار ثبت سفارش صادر شده باشد و ظرف مهلتهای ذیل بند(4) این ماده به کشور وارد گردد.
4- در مورد کالاهای بدون انتقال ارز(بدون تعهد سیستم بانکی برای پرداخت وجه ) که مجوزهای لازم برای ورود آنها براساس مقررات قبل از ممنوعیت توسط دولت یا تغییر شرط ورود کسب شده باشد. در صورتی که اولین بارنامه حمل قبل از ممنوعیت یا تغییر شرط ورود صادر و ظرف مهلتهای زیر به کشور وارد گردد:
الف - در صورت حمل از طریق هوایی حداکثر ظرف 10 روز از تاریخ صدور اولین بارنامه حمل .
ب - در صورت حمل از طریق دریا، زمین یا به طور مرکب ازطریق دریا و زمین از تاریخ صدور اولین حمل بشرح زیر مهلت خواهد داشت :
1- در مورد کالاهایی که از کشورها وامارات عربی خلیع فارس و کشورهای همجوار خریداری و حمل می گردد20 روز.
2- در مورد سایر کشورها از طریق زمین 40 روز، دریایی یا دریایی و زمینه 55روز.
تبصره 1- در مورد کالاهای موضوع این ماده چنانچه مجوز قبلی وزارت بازرگانی قبل از ممنوعیت توسط دولت یا تغییر شرط ورود کسب شده باشد، باید بارنامه ظرف مهلت مندرج در مجوز صادر وکالا ظرف مهلتهای تعیین شده در بندهای (الف )و(ب ) فوق وارد شود.
تبصره 2- موارد استثناء جز در رابطه با تغییر سود بازرگانی با موافقت کمیسیون موضوع ماده یک قابل انجام خواهد بود.
تبصره 3- کلیه کالاهایی که به صورت بدون انتقال ارز وارد می گردد و در زمان افزایش سود بازرگانی در گمرکات موجود می باشد مشمول سود بازرگانی افزایش یافته خواهد بود.
تبصره 4- چنانچه سود بازرگانی درجهت کاهش باشد، سودبازرگانی کمتر ملاک محاسبه خواهد بود.
پ - ماده (29) آئین نامه یاد شده حذف می شود و شماره مواد بعدی به ترتیب اصلاح می شود.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16817

تاریخ تصویب : 1381/08/05

تاریخ ابلاغ : 1381/08/29

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.