×

لایحه قانونی حمایت از پیش خریداران واحدهای مسکونی

لایحه قانونی حمایت از پیش خریداران واحدهای مسکونی

لایحه-قانونی-حمایت-از-پیش-خریداران-واحدهای-مسکونی

وکیل


لایحه قانونی حمایت از پیش خریداران واحدهای مسکونی که در جلسه مورخ 17/10//58 بتصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است بپیوست ابلاغ میگردد.

بمنظور جلوگیری از اتلاف حقوق پیش خریداران واحدهای مسکونی که بسازندگان شهرکها مبلغی را بعنوان پیش پرداخت میپردازند ، ماده واحده زیر تصویب میگردد:
ماده واحده - کلیه پیش پرداختها به شرکتهای سازنده شهرکها ویا مجموعه های ساختمانی بیش از ده دستگاه ، از طرف خریداران باید بحسابی در بانک مسکن بنام همان شرکت واریز گردد و بانک با توجه به پیشرفت عملیات ساختمانی از آن حساب به شرکت وجه پرداخت نماید و شرکتها حق وصول مستقیم پول از پیش خریدران را ندارند.
تبصره 1- سازندگان قبل از افتتاح حساب در بانک مسکن بایدطرح کامل تائید شده از طرف مقامات ذیصلاح را بضمیمه نمونه قرارداد خریداران به بانک تسلیم نمایند.
تبصره 2- عرصه واعیان طرح و منابع مالی مربوط تا میزان ارزش طلب پیش خریداران و بانک ، قبل از انتقال قطعی واحدهای مسکونی به پیش خریداران ، توسط اشخاص تحقیقی و حقوقی قابل تامین نبوده و فقط تامین کنندگان منابع مالی طرح چنین حقی را خواهندداشت .
تبصره 3- آئین نامه اجرائی این قانون توسط وزارت مسکن وشهر سازی و بانک مسکن و وزارت دادگستری تهیه و به تصویب شورای انقلاب خواهد رسید.
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 1018

تاریخ تصویب : 1358/10/17

تاریخ ابلاغ : 1358/11/20

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.