×

لایحه قانونی اجازه فروش عرصه خانه ها و باغها در اراضی واقع در آبخور سد دز (خوزستان ) به کارگران کشاورزی و خوش نشینان و صاحبان اعیانی باغها

لایحه قانونی اجازه فروش عرصه خانه ها و باغها در اراضی واقع در آبخور سد دز (خوزستان ) به کارگران کشاورزی و خوش نشینان و صاحبان اعیانی باغها

لایحه-قانونی-اجازه-فروش-عرصه-خانه-ها-و-باغها-در-اراضی-واقع-در-آبخور-سد-دز-(خوزستان-)-به-کارگران-کشاورزی-و-خوش-نشینان-و-صاحبان-اعیانی-باغها
شماره 3291/7 10/5/1358

ماده 1- به وزارت کشاروزی وعمران روستائی اجازه داده میشود:
الف - عرصه خانه های کارگران کشاورزی و خوش نشینان شهرکهائی را که در اراضی خریداری دولت واقع در آبخور سد دز درخوزستان احداث شده است به بهائی که خریداری شده نقدا" یا به اقساط دهساله بصاحبان اعیانی خانه های مزبور بفروشد.
ب - عرصه و باغهای واقع در اراضی خریداری شده مزبور را که قابل بهره برداری تشخیص گردیده است و اعیان آنها از صاحبان آنان خریداری نشده به ترتیب مذکور در بند الف این ماده به صاحبان اعیان باغهای مزبور بفروشد.
ج - به کسانیکه در قراء قدیمی واقع در اراضی خریداری شده ساکن بوده و برای سکونت آنها محلی در شهرک اختصاص داده نشده است تا 750 مترمربع از اراضی مجاوز شهرکها و یا از قطعاتیکه برای احداث شهرک در نظر گرفته شده است برای احداث خانه مسکونی آنان بترتیب فوق بفروشد.
ماده 2- زمینهائیکه طبق مقررات این قانون واگذار میشود جز در مورد انتقال قهری قابل تفکیک و تقسیم نخواهد بود و این موضوع باید در اسناد انتقال قید شود.
ماده 3- تبدیل نوع استفاده از اراضی باغهای مذکور در این قانون بدون اجازه وموافقت کتبی وزارت کشاورزی و عمران روستائی ممنوع است .
ماده 4- در صورتیکه فروش باغهای مندرج در بند ب ماده 1 مانع اجرای برنامه هیا کشت و صنعت و بهره بردرای از اراضی خریداری دولت تشخیص شود و یا مواردیکه مالکان باغها بر خلاف ماده 3 این قانون عمل کنند وزارت کشاورزی و عمران روستائی مبتواند حسب مورد اعیان باغها و یا عرصه و اعیان آنها را طبق ماده 50 قانون برنامه و بودجه کشور تملک نماید.
ماده 5- نحوه اجرای این قانون وشرایط و ترتیب فروش زمینها بموجب آئین نامه ای که از طرف وزارت کشاورزی و عمران روستائی تهیه و بتصویب هیئت وزیران خواهد رسید تعیین میشود.
نخست وزیر

نوع : قانون

شماره انتشار : 10049

تاریخ تصویب : 1358/05/10

تاریخ ابلاغ : 1358/06/01

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.