×

ابلاغ خبر تشابه اسمی از طریق دانشگاه

ابلاغ خبر تشابه اسمی از طریق دانشگاه

ابلاغ-خبر-تشابه-اسمی-از-طریق-دانشگاه

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 5 /12/74 شماره دادنامه 199 کلاسه پرونده : 74/149
مرجع رسیدگی . هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی . آقای محمد فرهادی
موضوع شکایت و خواسته . نقض رای صادره از شعبه چهارم در پرونده کلاسه 73/372 .
مقدمه : شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته اند اینجانب محمد فرهادی دارای شناسنامه شماره 39- بر اساس مشخصات فوق الذکر و پس از اعلام مشخصات توسط سازمان سنجش از طریق ویژه نامه کنکور روزنامه کیهان که 312 رشته زبان و ادبیات عرب دانشگاه علامه طباطبائی و با در دست داشتن کلیه مدارک لازم و معتبر ثبت نام نمودم. متاسفانه در سومین سال تحصیلی با ابلاغ خبر تشابه اسمی از طریق دانشگاه و مراجعات و مکاتبات با سازمان سنجش با این اهمال کاری و عدم اعلام شماره داوطلب در کنکور و یا قرینه دیگری که باعث تمایز دو داوطلب شود باعث ضایع شدن حق اینجانب در رشته کتابداری دانشگاه تهران و همچنین 4 سال تحصیل در دانشگاه علامه طباطبائی شده است. آیا این ظلمی نیست که در نتیجه عدم انجام وظیفه مسئولین و کارکنان دانشگاه یا وزارت علوم به اینجانب وارد شده است؟
از ریاست محترم دیوان تقاضا رسیدگی مجدد و ابطال دادنامه شماره 948- 2/9/74 شعبه چهارم دیوان عدالت اداری باستناد تبصره الحاقی ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری را دارم.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی پور و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید:
رای هیات
نظر به اینکه شاکی داوطلب ادامه تحصیل در رشته زبان و ادبیات عرب بوده که برابر اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور نام وی در ردیف پذیرفته شدگان این رشته آگهی در دانشگاه علامه طباطبائی مشارالیه 117 واحد درسی را طی چندین ترم با موفقیت گذرانیده است. لذا اعتراض او نسبت به دادنامه شماره 948 مورخ 2/9/74 وارد می باشد و دادنامه مزبور باستناد تبصره 2 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری نقض و رسیدگی مجدد به شعبه دیگر محول می شود.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی پور

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 199

تاریخ تصویب : 1374/12/05

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.