×

موضوع شکایت و خواسته لغو مصوبه مجمع امور صنفی و کمیسیون نظارت

موضوع شکایت و خواسته لغو مصوبه مجمع امور صنفی و کمیسیون نظارت

موضوع-شکایت-و-خواسته-لغو-مصوبه-مجمع-امور-صنفی-و-کمیسیون-نظارت

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 8 /5/70 شماره دادنامه 53 کلاسه پرونده : 69/141
مرجع رسیدگی . هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی . آقای خلیل نوروزی و اسداله مشرف زاده
طرف شکایت . مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی و کمیسیون نظارت بر مجمع امور صنفی آمل.
موضوع شکایت و خواسته . لغو مصوبه مجمع امور صنفی و کمیسیون نظارت.
مقدمه : شاکی در دادخواست تقدیمی اعلام داشته اند : اینجانبان دارای پروانه کسبی فروش پتو و حوله بوده که پس از تصویب قانون نظام صنفی مصوب 59 و بهنگام تشکیل اتحادیه های صنفی و واحدهای اینجانبان بعلت عدم حصول حد نصاب و با تصویب کمیسیون نظارت به عنوان واحدهای همگن تحت پوشش اتحادیه صنف قماش قرار گرفته که مجمع امور صنفی با افزودن موادی به آئین نامه داخلی صنف قماش و از جمله ماده 13 آن فروش پتو و حوله را نیز در حیطه قماش فروشان قرارداده که این امر با توجه به آنکه بند 2 ماده 33 قانون نظام صنفی مسائل مندرج در آئین نامه داخلی را مشخصاً معلوم نموده و بعلاوه تحت پوشش قرار گرفتن واحدهای صنفی اینجانبان و دیگر واحدهای تحت پوشش بعنوان واحدهای همگن ناشی از وجود مانع قانونی برای تشخیص اتحادیه صنفی مستقل کمتر از 15 واحد صنفی بوده و نه ادغام واحدها و عمل به مصوبه خلاف قانون مغایر با مفاد مندرج در پروانه کسبی اینجانبان بوده و اصولاً تعیین انواع کالا و محصولاتیکه هر صنف مجاز به فروش آن است وفق بند 11 ماده 33 مشخص که ارتباطی به آئین نامه داخلی ندارد . استدعای ابطال مواد اضافه شده غیر مرتبط با مسائل مندرج در آئین نامه داخلی بویژه مواد 12 و 13 را داریم.
فرماندار شهرستان آمل در پاسخ بشکایت مذکور طی نامه شماره 27448 - 27/12/69 اعلام داشته است: با توجه به این امر که فقط تعداد 3 پتو فروشی در شهر آمل وجود داشته پروانه کسب اخذ نموده اند بمنظور جلوگیری از انحصار توزیع و فروش پتو کمیسیون نظارت در اجرای بند 11 ذیل ماده 33 قانون نظام صنفی فروش پتو توسط قماش فروشان را تصویب نمود. ضمناً با توجه به تبصره 5 ذیل ماده 33 قانون نظام صنفی واحدهای پتو فروش در اتحادیه صنف قماش فروشان ادغام گردیده اند و در جلسه مورخ 5/12/69 کمیسیون نظارت مقرر گردید کلیه سهمیه پتوئی که از طریق شرکت تعاونی مادر قماش فروشان استان تخصیص داده می شود بین کلیه اعضاء جهت عرضه تقسیم گردد و سهمیه پتوئی که اختصاصاً از طریق بازرگانی و بابت سهمیه شهرستان در نظر گرفته می شود بین پتو فروشان موجود 3 واحد توزیع گردد.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه الاسلام محمد رضا عباسی فرد و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای می نماید.
رای
مصوبه مورد شکایت پس از بحث و تبادل نظر با اکثریت آراء خلاف قانون شناخته نشد و شکوائیه مطروحه غیر وارد تشخیص گردید. رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
محمد رضا عباسی فرد

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 53

تاریخ تصویب : 1370/05/08

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.