×

مستند تصویب آئین نامه شورای آرد و نان حکم حضرت امام قدس سره بوده است

مستند تصویب آئین نامه شورای آرد و نان حکم حضرت امام قدس سره بوده است

مستند-تصویب-آئین-نامه-شورای-آرد-و-نان-حکم-حضرت-امام-قدس-سره-بوده-است
بسمه تعالی
تاریخ 16/9/68 شماره دادنامه 82 کلاسه پرونده 67/13
مرجع رسیدگی . هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی . آقای حسین تقوی
طرف شکایت . فرماندار شهرستان ساری
موضوع شکایت و خواسته . ابطال آئیننامه شورای آرد و نان
مقدمه و گردش کار. دفتر دادیاری تحقیق کارکنان دولت طی نامه شماره 66/703/141 مورخ 26/2/67 نظر آقای دادیار دادسرای کارکنان دولت و اظهارنظر معاونت دادسرای عمومی تهران را به دیوان ارسال داشته . در نظریه مذکور آمده است آقای حسین تقوی شکایت می کند پس از تایید نظریه شورای آرد و نان شهرستان ساری توسط شورای آرد و نان استان مازندران پروانه نانوائی من ابطال شده است نظریه هر چند تصویب آئیننامه شورای آرد و نان با توجه به لایحه قانونی تشکیل آرد و نان مصوب 18/1/1359 شورای انقلاب از حدود اختیارات قوه مجریه خارج بوده است زیرا لایحه قانونی موصوف برای شهر تهران تصویب شده و افزون بر این در لایحه فوق تصریح به تدوین آئیننامه اجرائی نشده است و معتقدم که برای ابطال آئیننامه مذکور مراتب به دیوان عدالت اداری اعلام گردد.
با انجام تبادل لایحه فرماندار ساری بشرح نامه شماره 12181-
28/7/67 اعلام داشته شورای آرد و نان شهرستان ساری و شورای آرد و نان استان مازندران برابر مقررات و دستورالعمل شورای آرد و نان کشور شاکی را ابطال نمودند. حسب تصمیم متخذه در جلسه مورخ 29/3/68 کپی سوابق امر به اداره کل حقوقی نخست وزیری ارسال و در مقام پاسخ اداره مذکور اعلام داشته است :تصویب آئیننامه شورای آرد و نان در استانها که طی شماره 51320 مورخ 30/5/1362 ابلاغ گردیده مستند بحکم مورخ 16/4/1362 حضرت امام امت بود و از این حیث ارتباطی به لایحه قانون مصوب 16/1/1359 شورای انقلاب ندارد.
هیات عمومی در تاریخ فوق به ریاست آیت الله سید ابوالفضل موسوی تبریزی و با حضور روسای شعب تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره بشرح آتی مبادرت بصدور رای می نماید.
رای
نظر به اینکه مستند تصویب آئین نامه شورای آرد و نان حکم مورخ 16/4/1362 حضرت امام قدس سره بوده است لذا آئین نامه مزبور خارج از حدود اختیارات تفویضی حضرت امام تشخیص نگردید.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
سید ابوالفضل موسوی تبریزی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 82

تاریخ تصویب : 1368/09/16

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.