×

تصویبنامه در مورد واگذاری مالکیت دولتی شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران در شرکت سهامی خاص گروه هتلهای هما به صندوق بازنشستگی کشوری

تصویبنامه در مورد واگذاری مالکیت دولتی شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران در شرکت سهامی خاص گروه هتلهای هما به صندوق بازنشستگی کشوری

تصویبنامه-در-مورد-واگذاری-مالکیت-دولتی-شرکت-هواپیمائی-جمهوری-اسلامی-ایران-در-شرکت-سهامی-خاص-گروه-هتلهای-هما-به-صندوق-بازنشستگی-کشوری

وکیل


شماره 41615/ت 27625ه 16/9/1381

تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در مورد نحوه اجرای بند ((ک )) تبصره (5) قانون بودجه سال 1381 کل کشور که بر اساس اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به استناد تصویب نامه شماره 28082/ت 27128ه مورخ 12/6/1381 به عنوان تصمیم هیات وزیران اتخاذ شده است ، بشرح زیر جهت اجراء ابلاغ می شود:
1- پنجاه و یک درصد(51%) مالکیت دولتی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در شرکت سهامی خاص گروه هتلهای هما وسایر حقوق وامتیازات مربوط به نسبت چهل و شش و هشت دهم درصد(8/46%) به صندوق بازنشستگی کشوری و پنجاه وسه و دو دهم درصد(2/53%) به سازمان تامین اجتماعی واگذار می شود تا طبق مقررات قانون تجارت و با رعایت سایر مقررات مربوط اداره شود.
تبصره - انتقال مستقیم سهام واگذاری به صندوق بازنشستگی کشوری و سهام واگذاری به سازمان تامین اجتماعی کلا" به شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی که صددرصد متعلق به دو سازمان مذکور می باشد، بلامانع است .
2- صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی موظفند اقدامات قانونی را در مورد مالکیت سهامی که طبق این تصمیم نامه به آنان واگذار می شود، انجام دهند.
3- قیمت سهام واگذاری به شرح زیر تعیین می شود0
الف - تعیین قیمت سهام واگذاری بر اساس ارزیابی کارشناس رسمی و یا حسابداران پذیرفته شده جامعه حسابداران رسمی ایران حسب مورد و با توافق انتقال دهنده و انتقال گیرنده براساس آئین نامه مصوب هیات وزیران به شماره 23511/ت 24653ه مورخ 17/5/1380، موضوع بند((و)) و ماده (14) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.
ب - در صورتی که انتقال گیرندگان نسبت به قیمت گذاری اعتراض داشته باشند، مراتب اعتراض به کار گروه ویژه جهت اتخاذ تصمیم منعکس تا براساس وزیران تصمیم نهایی اتخاذ گردد. انتقال دهنده وانتقال گیرندگان مکلف به قبول تصمیم نهایی کارگروه می باشند.
5- وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) و دستگاههای ذیربط معادل مبالغ قیمت گذاری سهام واگذار شده به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی را که دراجرای بند(ک ) تبصره (5) قانون بودجه سال 1381 کل کشور تعیین می شود، از یک طرف حساب فی مابین خزانه داری کل و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ووزارت راه وترابری ، بابت مطالبات خزانه داری کل ناشی از اجرای طرحهای عمرانی (سرمایه گذاری ثابت ) انتفاعی موضوع ماده (32) قانون برنامه و بودجه کشور - مصوب 1351- و یا دیگر مطالبات خزانه منظور و به همان میزان مطالبات مذکور تسویه شده تلقی می گردد و از طرف دیگر به حساب فی مابین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی بابت در دیوان دولت منظورخواهد شد. در صورتی که واگذارنده به خزانه داری کل بدهی نداشته باشد، معادل مبلغ سهام واگذار شده فقط به حساب فی مابین خزانه داری کل (دولت ) و انتقال گیرندگان منظور خواهدشد.
6- کلیه هزینه ها جهت انجام تشریفات قانونی موضوع این تصمیم نامه به عهده انتقال گیرندگان می باشد.
معاون اول رئیس جمهور- محمدرضاعارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16840

تاریخ تصویب : 1381/09/16

تاریخ ابلاغ : 1381/09/27

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.