×

رای کمیسیون ماده صد شهرداری علیه شاکی پرونده صادر گردیده و شاکی بهرحال متضرر از رای موصوف می باشد

رای کمیسیون ماده صد شهرداری علیه شاکی پرونده صادر گردیده و شاکی بهرحال متضرر از رای موصوف می باشد

رای-کمیسیون-ماده-صد-شهرداری-علیه-شاکی-پرونده-صادر-گردیده-و-شاکی-بهرحال-متضرر-از-رای-موصوف-می-باشد

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 1/2/75 شماره دادنامه 11 کلاسه پرونده 75/11
مرجع رسیدگی : هیات عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی: آقای حسین تیموری
موضوع شکایت و خواسته: نقض رای صادره از شعبه دوم در پرونده کلاسه 74/271 باستناد به قانون الحاق پنج تبصره بمواد 15و18و19 قانون دیوان عدالت اداری.
مقدمه: شاکی طی شکایتنامه تقدیمی اعلام داشته اند: نسبت به حکم شماره 290 در پرونده کلاسه 74/271 شعبه دوم دیوان محترم عدالت اداری بر خلاف موازین قانونی صادر گردیده و بالمآل مخدوش میباشد, معترض بوده و اعتراضات خود را در مهلت مقرر دو ماهه بشرح ذیل باستحضار ریاست محترم دیوان می رساند. علیرغم اینکه اینجانب به استناد و مدارک مربوطه و ایادی متعاقب مالک شرعی و قانونی عرصه رقبه موضوع حکم مزبور می باشم, لکن چون در ماده 100 قانون شهرداری صراحتاً به اشخاص که بدون پروانه مبادرت به احداث بنا نموده اند اکتفا نموده و از طرفی اعیانات را اینجانب در عرضه موصوف احداث نموده ام بنابراین ذینفع بودن اینجانب در موضوع مذکور کافی است و لازم به مدارک مالکیت رسمی نمی باشد. زیرا که اگر ذینفع نبودم چطور کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری در هر دورای (بدوی و تجدید نظر) اسم اینجانب را بعنوان متخلف از مقررات و ضوابط شهری در مانحن فیه و علیه اینجانب مبادرت به صدور آراء موصوف کرده است. به چه دلیل شعبه دوم اعتراضم را به دلیل ذینفع نبودن ار لحاظ شکلی رد می نماید. حکم موصوف شعبه دوم که اینجانب را به علت عدم مالکیت رسمی ذینفع ننموده و اعتراضم را بدون وارد شدن در ماهیت نموده , برخلاف ماده 100 قانون شهرداری و بند 2 ماده 11 قانون دیوان عدالت اداری می باشد. لذا با اجازه حاصله از تبصره دو الحاقی بماده 11 قانون دیوان عدالت اداری, خواهشمند است دستور فرمائید نسبتبه طرح موضوع در هیات عمومی دیوان, و نقض آن و صدور رای بر ارجاع به شعبه دیگر اقدام فرمایند.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی پور و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره باتفاق آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای می نماید.
رای
نظر به اینکه رای کمیسیون ماده صد شهرداری علیه شاکی پرونده صادر گردیده و شاکی بهرحال متضرر از رای موصوف می باشد لذا رای معترض عنه از این جهت نقض و رسیدگی به شعبه دیگر محول میشود.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری اسماعیل فردوسی پور

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 11

تاریخ تصویب : 1375/02/01

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.